Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Privatizarea CFR Marfa: Grupul Feroviar Roman ramane interesat de companie

Privatizarea CFR Marfa: Grupul Feroviar Roman ramane interesat de companie


Niciunul dintre cei trei investitori care au depus oferte nu s-a calificat in etapa urmatoarea pentru preluarea a 50% din actiunile CFR Marfa. Cu toate acestea, reprezentantii Grupului Feroviar Roman sustin ca raman interesati in continuare de privatizarea companiei.

Grupul Ferioviar Roman, membru al Grampet Group, a anuntat ca a luat act de decizia Comisiei de Privatizare a CFR Marfa de a respinge toate cele 3 societati participante: "Grupul de companii Grampet - Feroviar Roman urmareste in continuare procesul de privatizare a CFR Marfa si, in functie de evolutia procedurii, va lua cea mai buna decizie pentru interesele companiei si pentru cei 9.000 de angajati din tara si din strainatate", a anuntat compania controlata de Gruia Stoica.

Documentatia de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfa a fost
depusa de compania americana OmniTRAX, Grup Feroviar Roman (GFR) si asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) si Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria. Cu toate acestea reprezentantii Grupului Feroviar Roman spun ca raman interesati de privatizarea companiei.

In opinia consultantului financiar Ionel Blanculescu principalii vinovati pentru esecul precalificarii potentialilor investitori pentru CFR Marfa sunt cei din conducerea Fondului Monetar International, pentru ca "pun sula-n coaste Guvernului" si nu ii ofera suficent timp pentru pregatirea procesului de privatizare.

"Suntem rezultatul unei politici eroante, care obliga statul sa faca gesturi incorecte, din punct de vedere al businessului. Expertii FMI obliga Guvernul sa conduca astfel de operatiuni si cred ca daca isi vor continua aceasta atitudine, ne vom face de ras in zona businessului mare, pentru ca vom face privatizari ca la Oltchim", a spus Blanculescu, intr-o interventie Digi24.

Reprezentant al asocierii dintre Transferoviar Grup (TFG) si Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria: Rusine.

Adrian Thiess, reprezentant al firmei Donau-Finanz Austria, a criticat esecul procedurii de precalificare pentru privatizarea CFR Marfa si sustine ca a fost facuta sub presiune.

"Noi ne-am indeplinit conditiile, s-a muncit sub o presiune imensa si pentru un investitor acest lucru este foarte dificil. Vorbim de traduceri supralegalizate; au fost patru notari in Viena care au lucrat fix pe acest subiect. Daca acesta este modul in care pregatesti o privatizare si se ajunge in aceasta situatie nu pot sa spun decat: Rusine".

De asemenea, reprezentantul companiei firmei Donau Finance Austria sustine ca principalul contracandidat pentru privatizarea CFR Marfa era Grupul Feroviar Roman, pentru ca al treilea ofertant, OmniTRAX din America "are 26 de angajati".

Compania pe care eu o reprezint este una acceptata la privatizarea cailor ferate in Bulgaria, o companie cu active de peste doua miliarde de euro. Competitorul nostru este firma Grup Feroviar Romania si o companie din SUA, care, cu tot respectul cuvenit are 26 de angajati.

Miercuri a fost termenul pentru finalizarea verificarii si analizarii documentelor de participare, precum si pentru intocmirii listei investitorilor precalificati sa participe, in continuare, la procesul de privatizare a CFR Marfa ("lista scurta").
Termenul final pentru desemnarea ofertantului castigator era 20 iunie 2013.

Companiile care au depus oferte pentru CFR Marfa

Grup Feroviar Roman (GFR) este al doilea mare operator de transporturi feroviare de marfa din Romania, dupa compania de stat CFR Marfa. GFR opereaza cu 13.500 de vagoane si 260 de locomotive.

Proprietarul grupului Grampet SA din care face parte si GFR este Gruia Stoica. GFR s-a dezvoltat prin preluarea a peste 6.000 de vagoane de la CFR, prin operatiunea Rolling Stock Company. In 2007, compania respectiva a fost creata in asociere cu CFR, GFR si Raiffeisen Bank.

Grupul Transferoviar a intrat in 2010 si pe piata transportului feroviar de calatori, dupa ce a inchiriat cale ferata de la CFR. Operatorul de transport marfa Transferoviar Grup din Cluj-Napoca este detinut de omul de faceri Calin Mitica. Acesta mai controleaza si alte firme care au contracte cu CFR, cum ar fi Remar 16 Februarie si SIRV Brasov.

OmniTRAX este al treilea concurent la pachetul majoritar de actiuni. Compania este detinuta de Philip Bloom, un om de afaceri american, care a fost condamnat in SUA pentru mituire, spalare de bani si frauda.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1525 ori