Romania pierde bani europeni in lipsa produselor cu denumire de origine protejata

Miercuri, 06 Iunie 2012, ora 15:35
1530 citiri
Romania pierde bani europeni in lipsa produselor cu denumire de origine protejata

Romania a pierdut 730.000 de euro din banii europeni pentru ca detine doar un singur produs cu denumire de origine protejata, iar fondurile au fost alocate pentru grupuri de producatori, potrivit directorului companiei care fabrica magiunul de Topoloveni.

"Banii europeni erau oferiti printr-un program de promovare doar pentru grupurile de producatori, iar magiunul de Topoloveni este singurul produs din Romania cu denumire de origine protejata, respectiv cu indicatie geografica protejata. Grup de producatori inseamna cel putin doi. Consider ca se putea face exceptie, avand in vedere ca aceasta indicatie geografica din Romania este reprezentata in momentul de fata de un singur produs", a precizat Bibiana Stanciulov, directorul Sonimpex.

Aceasta a subliniat ca reprezentantii europeni au sugerat firmei Sonimpex gasirea unui alt producator din celelalte state europene, in conditiile in care la nivel european sunt 660 de produse cu denumite de origine protejata.

"Banii s-au pierdut pentru ca sunt singura si consider ca este inuman sa pedepsesti un om pentru ca nu mai este urmat de altcineva. Acum, trebuie sa batem la usile si portile altor tari ca sa gasim un alt producator din cei 660 existenti la nivel european sa putem face un grup si sa putem accesa aceste fonduri", a mai adaugat directorul general al Sonimpex.

Stanciulov cauta parteneri externi

Sefa Sonimpex a declarat ca va incerca sa gaseasca pentru urmatoare sesiune din program, respectiv in toamna, un producator european pentru a accesa aceste fonduri, care reprezinta 50% contributia UE, 30% a statului respectiv si 20% a producatorului.

"Ma voi bate din nou in septembrie pentru accesarea acestor fonduri, iar daca nu voi reusi voi merge la UE sa solicit o derogare sa le pot accesa si singura. Pe de o parte, UE impune niste reguli, iar pe de alta parte Romania este penalizata ca nu poate accesa fondurile europene. Consider ca nu este corect", a aratat Bibiana Stancilov.

Acest program a fost destinat promovarii magiunului de pune Topoloveni pe piata externa, in special pe piata germana.

"Am ales Germania pentru ca este o tara stabila si cu anumita putere economica. A fost foarte bine gandit acest program pe pe sapte trimestre, cu degustari si alte actiuni de promovare si marketing. In momentul in care nu gusti produsele mele si compari doar pretul cu al altor produse fara sa citesti eticheta nu cred ca este corect sa spui ca produsele sunt scumpe", a subliniat directorul general al companiei.

Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat, Director General & Președinte al Consiliului de Administrație Bento, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de...
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Când vine vorba de amenajarea camerei copilului tău, fiecare piesă de mobilier pe care o alegi joacă un rol crucial în crearea unui spațiu atât funcțional, cât și primitor. Mai mult...
#fonduri europene magiun Topoloveni , #Companii Romania