Cum sa-i cheltuiesti - Editie de weekend
HOT TOPICS

Radu Turcescu, PR Coach: Vor rezista doar antreprenorii care inteleg necesitatea unei strategii de comunicare

Radu Turcescu, PR Coach: Vor rezista doar antreprenorii care inteleg necesitatea unei strategii de comunicare
O imagine de succes iti garanteaza incredere si deschidere din partea clientilor, iar asta inseamna vanzari. Este o notiune ravnita de antreprenori si promisa de specialistii de PR, dar inteleasa gresit de cele mai multe ori, explica Radu Turcescu, PR Coach in cadrul Smart PR.

Este motivul pentru care Radu Turcescu a decis sa se implice in organizarea unei serii de seminarii gratuite in cinci orase din tara, cu tema "Cum sa cresti numarul de clienti printr-o imagine de succes".

"Consider ca cei care se vor adapta la noile viziuni si valori si care vor accepta faptul ca este nevoie de strategii de comunicare vor rezista pe piata", a spus specialistul in PR, in cadrul unui interviu acordat Business24.

Cum se masoara "succesul" imaginii unei companii?

In primul rand, as dori sa subliniez importanta imaginii in viata unei companii. Desi, imaginea nu se masoara direct in vanzari, aceasta joaca un rol esential in sustinerea procesului de vanzare.

Unii ar spune ca este suficient sa fii pe facebook, sa ai un website si un blog... Eu as spune ca, esential, este mesajul transmis, nu prezenta in sine pe un canal de comunicare "la moda".

Eu le recomand clientilor mei sa creeze doua categorii de imagini:

- imaginea responsabilului social
- imaginea expertului in domeniul sau de activitate

Din punct de vedere al modului de masurare, o campanie are succes in momentul in care oamenii incep sa vorbeasca : "Wow, ai vazut ce super campanie a realizat compania X" sau "Ai vazut ce produse de calitate a lansat compania Y ?"

Cat trebuie sa investesti si cum obtii imaginea de succes pentru compania ta?

E greu de estimat, deoarece depinde de foarte multi factori. Sfatul pe care il pot oferi companiilor este de a lucra cu un PR-ist capabil sa implementeze campanii de succes, cu investitii minime. In mod normal, o persoana cu experienta va putea crea campania ideala, care sa obtina aparitii gratuite in mass media.

Stiu ca exista un trend in randul oamenilor de afaceri romani, cum ca PR-ul costa foarte mult si ca poate fi implementat doar de multinationale. Eu am demonstrat ca pot implementa campanii de succes fara investitii mari.

Ce este marketingul diferential si cum poate influenta o astfel de strategie rezultatele financiare ale unei companii?

Marketing-ul diferential presupune studierea permanenta a concurentei, cu scopul de a oferi servicii sau produse diferite. De asemenea, este necesar si un studiu amplu asupra clientilor pentru a intelege nevoile acestora.

Pornind de la aceste informatii, companiile vor adauga caracteristici diferite, fata de concurenta, produselor sau serviciilor pe care le ofera.

Partenerul meu, Petre Lupu este specializat in marketing-ul diferential si va oferi strategii clare in acest sens.

Care este povestea seminarului gratuit pe care il organizati si ce rezultate v-ati propus sa obtineti?

Prima pasiune a mea este PR-ul. Dar a doua este vorbitul in public. Am descoperit aceasta pasiune dupa doua seminarii ale lui Lorand Soares Szasz, la care am participat in noiembrie. De atunci, m-am pregatit intens si acum sunt pregatit sa sustin aceste seminarii.

Prin acest seminar, ne dorim sa sustinem mediul de afaceri din Romania. Dorim sa le oferim oamenilor de afaceri acele strategii care sa-i ajute sa creasca numarul de clienti, deoarece, daca mediul de afaceri nu merge, nici pe noi nu are cine sa ne contracteze.

In opinia dvs, in ce masura beneficiaza mediul de afaceri din Romania de educatie antreprenoriala si cat de deschisi sunt micii "patroni" la dezvoltarea unor strategii complexe pentru promovarea propriilor afaceri?

Din pacate, educatia antreprenoriala nu prea exista in Romania. Si ma refer aici, mai ales la tineri.

Din fericire, a aparut o generatie noua de antreprenori, cu viziuni si valori moderne, occidentale. Acestia reprezinta un exemplu pentru toata lumea. Consider ca cei care se vor adapta la noile viziuni si valori si care vor accepta faptul ca este nevoie de strategii de comunicare vor rezista pe piata. Cei care nu se vor adapta, din pacate nu vor rezista...

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4047 ori

comments powered by Disqus