Miliardarul american Warren Buffett a sustinut, in repetate randuri, necesitatea taxarii bogatilor, pentru ca aceasta ar fi una dintre solutiile iesirii din criza financiara. Pe de alta parte, Buffett detine o companie de transport aerian care da in judecata Fiscul american, tocmai pentru suprataxare.
NetJets, o subsidiara a grupului Berkshire Hathaway, detinut de miliardar, da in judecata guvernul american pentru 642,7 milioane de dolari, suma formata din taxe si penalitati considerate ilegale de catre reprezentantii companiei, scrie Reuters.
Acestia sustin ca Internal Revenue Service a evaluat gresit o taxa pentru biletele de avion, care trebuia sa se aplice numai pasagerilor ce cumparau locuri pe aeronavele comerciale sau charter.
Ca manager al aeronavelor private, NetJets sustine ca serviciiile sale nu se califica drept "transport impozabil", in conformitate cu definitia Congresului si a declarat ca actioneaza ca un "agent" pentru proprietarii de avioane.
In plus, oficialii NetJets au mai precizat ca rivalii companiei nu s-au confruntat cu impozite similare si, ca atare, se vede pus intr-un dezavantaj competitiv.
Din cauza interpretarii gresite facute de Fiscul american, unitatile NetJets au fost taxate suplimentar cu mai mult de 642 milioane de dolari.
NetJets a fost infiintata de Richard Santulli in anul 1986, iar in anul 2007 era cea mai mare companie de acest gen din lume. Miliardarul american a cumparat-o, in 1998, dupa ce trei ani a fost client al acesteia.
Politica NetJets este de a vinde fractiuni din avion, cea mai mica fractiune fiind de 1/16. Pretul pentru 1/16 dintr-un avion mic porneste de la 406.250 de dolari (circa 300.000 de euro), potrivit unui articol de anul trecut al revistei Fortune.
Clientul mai achita, pe langa aceasta suma, un pret lunar de intretinere, de minimum 5.000 de euro, la care se adauga un cost de minimum 2.500 de euro pe ora de zbor. Totodata, dupa cinci ani, clientul poate vinde fractiunea detinuta companiei.