Directorii CFR Marfa, recompensati de Guvern cu bonusuri mari pentru management defectuos

Luni, 18 Noiembrie 2013, ora 16:50
1861 citiri
Directorii CFR Marfa, recompensati de Guvern cu bonusuri mari pentru management defectuos

Minsterul Transporturilor a pregatit un nou proiect de buget pentru CFR Marfa, in care sunt prevazute bonusuri si cheltuieli aferente contractului de mandat mai mari, venituri in scadere cu peste 9% si pierderi in urcare de 4,4 ori fata de varianta aprobata la inceputul lunii noiembrie.

Astel, CFR Marfa estimeaza venituri de 1,02 miliarde lei in acest an, in scadere cu 9,4%, si pierderi de 220,1 milioane lei, mai mari de 4,4 ori fata de sumele prevazute in bugetul de venituri si cheltuieli pentru 2013 aprobat la inceputul lunii noiembrie, reiese din proiectul de rectificare al BVC.

Bugetul de venituri si cheltuieli al transportatorului feroviar de marfa a fost aprobat printr-o hotarare a Guvernului din 6 noiembrie.

In buget sunt prevazute venituri de 1,135 miliarde lei, cheltuieli de 1,185 miliarde lei si o pierdere de 50 milioane lei. Totodata, bugetul include cheltuieli de investitii de 77 milioane lei, cheltuieli cu salariile de 268,3 milioane lei si un numar prognozat de 9.053 salariati la finele acestui an.

Proiectul de HG privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli rectificat pe acest an al CFR Marfa, lansat vineri in dezbatere de Ministerul Transporturilor, prevede venituri totale de 1,028 miliarde lei, cheltuieli de 1,248 miliarde lei si pierderi de 220,1 milioane lei. Documentul include cheltuieli de investitii de 75 milioane lei, cheltuieli cu salariile de 258,1 milioane lei si 8.876 de salariati la finele acestui an.

La rubrica "bonusuri", in varianta aprobata la inceputul lunii noiembrie este trecuta suma de 871.000 lei, iar in proiectul de modificare aceasta urca la 1,12 milioane lei.

Totodata, la "cheltuieli aferente contractului de mandat", noul buget prevede suma de 1,48 milioane lei, fata de 1,21 milioane lei in forma actuala. In aceasta categorie intra banii primiti de administratori, membrii AGA, cenzori si directorul general, potrivit companiei.

Pe de alta parte, cheltuielile cu bunuri si servicii sunt estimate la 598,8 milioane lei in varianta rectificata, fata de 648,6 milioane in forma aprobata.

Comparativ, anul trecut compania a inregistrat venituri de 1,05 miliarde lei, pierderi de 405 milioane lei si a avut un numar mediu de 8.411 angajati.

Fostul ministru al Transporturilor Relu Fenechiu a anuntat in februarie noua conducere a CFR Marfa, formata din economisti, ingineri si juristi. Presedintele Consiliului de Administratie a fost ales Aysun Mustafa, iar directorul general este Alexandru Dragos Draghici. Restul administratorilor sunt Liviu Radu, Bogdan Constantinescu, Dan Constantinescu, Ionut Georgescu si Dan Belcea.

Dupa demisia lui Mustafa Aysun, conducerea CA a fost preluata de Liviu Radu.

Veniturile CFR Marfa au scazut cu 5% in primele noua luni, la 714,3 milioane lei, nerealizarea nivelului prognozat fiind cauzata atat de reducerea volumelor transportate cat si de oprirea procesului de casare a vagoanelor vechi, iar pierderile companiei s-au redus cu 20,8%, la 135,3 milioane lei, potrivit datelor comunicat recent de companiei agentiei MEDIAFAX.

"Conform proiectului de buget de venituri si cheltuieli, care se afla pe circuitul de aprobare, pentru acest an s-au prognozat venituri totale in valoare de 1,135 miliarde lei si o pierdere bruta de 50 milioane lei", aratau reprezentantii CFR Marfa.

Procedura de privatizare a companiei, adjudecata de Grup Feroviar Roman, a esuat, iar vanzarea a 51% din actiuni nu putut fi finalizata pana la termenul limita, 14 octombrie, in contextul in care unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei. Procesul a fost reluat.

Guvernul si FMI au decis ca CFR Marfa sa fie restructurata "agresiv", prin reducerea costurilor de personal, vanzarea vagoanelor invechite ca fier vechi si oprirea de livrari catre clientii care au acumulat datorii fata de companie.

Pentru CFR Marfa a fost stabilita o noua tinta trimestriala de arierate, care sa ajunga la zero datorii, excluzand dobanzile si penalitatile pentru arieratele existente, se arata in scrisoarea de intentie convenita de Guvern cu Fondului Monetar International (FMI) si Comisia Europeana la inceputul lunii noiembrie.

In scrisoare, privatizarea CFR Marfa este estimata sa fie finalizata in luna mai 2015.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Comisia Europeană își propunea, prin Green Deal, ecologizarea transportului de marfă, prin urmare, atragerea a cât mai multe companii de transport de marfă pe calea ferată. Însă în...
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
Producătorul auto Stellantis a cedat după o confruntare cu autoritățile italiene și a redenumit SUV-ul al cărui nume a fost contestant. Alfa Romeo Milano a stârnit controverse imediat după...
#CFR marfa privatizare, #CFR Marfa pierderi, #CFR Marfa datorii, #CFR Marfa buget , #Companii transport