Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Nastase, despre pierderea contractului initial cu Bechtel: Nu-mi vine sa cred

Nastase, despre pierderea contractului initial cu Bechtel: Nu-mi vine sa cred


Fostul premier Adrian Nastase s-a aratat uimit sambata seara ca varianta originala a contractului incheiat cu compania Bechtel s-ar fi putut pierde, dar a sugerat ca s-ar putea ajunge la textul initial prin eliminarea aspectelor negociate ulterior cu compania americana.

"In primul rand, poate ar trebui sa spun ca nu eu am semnat contractul cu Bechtel. Primul-ministru nu semneaza contracte, in principiu. Aici cred ca e vorba de o neintelegere. (...) Inteleg ca a fost desecretizat. Am inteles explicatiile lui Sova. Sova spune urmatorul lucru: 'acesta este textul contractului, el a fost renegociat si sunt niste pasaje - care banuiesc ca sunt bolduite sau trecute in alt mod, sau aratate prin actele anexa la contract'. Deci oricine vrea sa vada textul initial, poate sa-l vada facand un efort pentru a da deoparte elementele care au insemnat revizuirea lui ulterioara", a spus Adrian Nastase, la Antena 3.

El considera ca, "pe fond, analiza poate fi facuta".

"In ceea ce priveste 'scrisoarea pierduta', contractul pierdut, sigur ca nu-mi vine sa cred ca un astfel de lucru se poate intampla in administratie", a adaugat Nastase.

Contractul incheiat cu compania americana Bechtel pentru autostrada Transilvania nu a fost inca publicat deoarece nu a fost gasita varianta originala, ci doar copii, a declarat miercuri ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine, Dan Sova.

"Nu s-a reusit la Ministerul Transporturilor sa se gaseasca varianta originala, originalul semnat. Sunt copii, dar desecretizarea trebuie facuta pe contractul original. Colegii de la Ministerul Transporturilor mi-au spus: il cautam si cand il avem il punem pe site. Contractul desecretizat publicat, din 2006, este cel din 2003, updatat cu actele aditionale din 2005 si publicat in 2006. Noi am spus ca trebuie sa se vada exact contractul din 2003, actele aditionale separate si contractul refacut. Nu s-a gasit inca varianta originala din 2003. Avem zeci de copii. Dar desecretizarea ca sa o faci, ca procedura, trebuie contractul original. Probabil o sa il gaseasca in cateva zile si o sa-l puna pe site", a afirmat Sova.

Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructura a spus insa ca nu exista nicio informatie suplimentara in contractul din 2003, care era incheiat pe un pret fix, de 2,2 miliarde euro pentru 415 kilometri.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1631 ori