Primele trenuri care vor traversa podul Calafat-Vidin vor fi cu tractiune diesel

Joi, 20 Martie 2014, ora 14:35
1724 citiri
Primele trenuri care vor traversa podul Calafat-Vidin vor fi cu tractiune diesel

Primele trenuri care vor traversa podul Calafat-Vidin vor avea locomotive cu tractiune diesel, scrie joi cotidianul sofiot Duma. Ministrul bulgar al transporturilor, Danail Papazov, a declarat miercuri la Vidin ca autoritatile fac tot posibilul ca podul rutier si feroviar inaugurat in iunie 2013 sa inceapa sa fie folosit si de trenuri. Principala problema este ca o mica portiune din calea ferata pe teritoriul romanesc nu este electrificata si de aceea nu pot fi folosite locomotive cu tractiune electrica.

"Avem asigurari din partea romana ca problema va fi solutionata. In zilele urmatoare vom face un experiment cu trenuri cu tractiune diesel", a spus ministrul dupa o sedinta a guvernului bulgar, care a avut loc la Vidin. Papazov a afirmat ca se asteapta un interes sporit pentru traficul feroviar de marfuri intre Bulgaria si Romania, mai ales dupa finalizarea noii cai ferate intre Ankara si Istanbul. Pentru a-i atrage pe transportatori, Bulgaria a redus taxele pentru trenurile care circula regulamentar pe teritoriul sau si mai ales pentru cele care transporta tiruri, stimuland astfel transportul feroviar, cu scopul de a relaxa traficul rutier aglomerat.

Ministrul bulgar: deocamdata nu sunt probleme cu transportatorii bulgari

Ministrul a mai comentat si situatia din Ucraina, afirmand ca deocamdata nu sunt probleme cu transportatorii bulgari, dar daca situatia s-ar inrautati este posibil sa fie blocat accesul catre porturile ucrainene.

Companiile de cai ferate din Romania, Bulgaria si Ungaria colaboreaza pentru lansarea unor trenuri de pasageri care sa lege Sofia de Craiova, Timisoara si Budapesta prin podul Calafat-Vidin, a precizat in aceasta saptamana pentru Agerpres compania feroviara de stat a Bulgariei (BDZ).

Potrivit biroului de presa al BDZ, planurile initiale prevad ca trenurile sa fie lansate incepand cu 14 decembrie 2014, cand va intra in vigoare mersul trenurilor pentru anul 2015. Cursa ce va lega Sofia de Budapesta prin Craiova si Timisoara ar urma sa aiba ora de plecare 12.00, urmand sa ajunga in capitala ungara a doua zi la ora 08.00. Pentru retur, trenul va pleca din Budapesta la ora 19.00 si va ajunge la Sofia la ora 18.00 ziua urmatoare.

Trenul de calatori intre Sofia si Budapesta prin podul Noua Europa face parte din proiectul RAIL4SEE. Mersul trenurilor se stabileste in cadrul conferintelor Forum Train Europe, prima avand loc in luna ianuarie, iar urmatoarea fiind programata pentru sfarsitul lunii martie, precizeaza BDZ-Calatori. Deocamdata, nu exista estimari cu privire la numarul potential al calatorilor care vor folosi acest tren.

In acelasi timp, BDZ Cargo are deja un acord cu CFR Marfa pentru transport feroviar de marfuri cu doua trenuri pe podul Calafat-Vidin, acesta urmand sa fie pus in aplicare dupa clarificarea unor detalii privind folosirea podului, ce vor face obiectul unui acord suplimentar ce trebuie semnat de cele doua state.

BDZ, prin sucursalele sale Calatori si Cargo, are o colaborare buna si eficienta cu CFR, toate subiectele de interes comun fiind discutate si solutionate la nivel bilateral, se mai afirma intr-o pozitie oficiala a companiei bulgare.

La randul sau, CFR Calatori se declara 'pregatita sa introduca in circulatie trenuri de pasageri in relatia cu operatorul bulgar de calatori pe podul Calafat-Vidin, imediat ce i se comunica deschiderea in conditii normale de exploatare de catre gestionarul infrastructurii feroviare din Romania'. Pentru inceput, se va realiza conexiunea regionala intre zonele vecine podului din ambele tari. In functie de reactia utilizatorilor si de necesarul de trenuri, numarul acestora poate creste, explica compania.

'Trenurile internationale de calatori in tranzit vor fi programate in functie de solicitarile administratiilor partenere cu care colaboram, situatie in care exista posibilitatea ca acestea sa circule', mai precizeaza CFR Calatori.

Podul rutier si feroviar peste Dunare, intre Calafat si Vidin, a fost inaugurat in iunie 2013. Partea rutiera a constructiei este folosita intensiv, traficul depasind estimarile, spre deosebire de cea feroviara, care ramane neutilizata din motive care nu sunt foarte clare si cel mai probabil tin de coordonarea intre companiile feroviare si de infrastructura feroviara a celor doua state.

Toți operatorii de transport feroviar, integrați pe Ghișeul Unic. Schimbări la cumpărarea biletelor
Toți operatorii de transport feroviar, integrați pe Ghișeul Unic. Schimbări la cumpărarea biletelor
Toţi cei şase operatori de transport feroviar de călători care prestează servicii publice sunt integraţi şi activi în sistemul Ghişeul Unic dezvoltat de Autoritatea pentru Reformă...
OMV Petrom va livra dividende de 2,6 miliarde lei din profitul net de anul trecut. Ce randament au avut acțiunile producătorului de petrol la BVB
OMV Petrom va livra dividende de 2,6 miliarde lei din profitul net de anul trecut. Ce randament au avut acțiunile producătorului de petrol la BVB
OMV Petrom a informat piaţa de capital că adunarea generală ordinară a acţionarilor societăţii a decis pe 24 aprilie distribuirea unui dividend brut de 0,0414 lei pe acţiune din profitul...
#transport feroviar, #calafat pod , #Companii transport