Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Tariful minim nu ar afecta libera concurenta pe piata taximetriei

Tariful minim nu ar afecta libera concurenta pe piata taximetriei


Introducerea unui tarif minim nu ar afecta libera concurenta pe piata taximetriei si ar garanta astfel respectarea de catre operatorii de transport a prevederilor legale care interzic vanzarea produselor sau a serviciilor in pierdere, sustine Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR).

"Avand in vedere caracterul de utilitate publica al acestui serviciu suntem de parere si sustinem ideea stabilirii unui tarif minimal pentru aceste operatiuni, atat pentru a putea garanta accesul la aceste servicii unui numar cat mai mare de clienti ce isi manifesta nevoia de transport, cat si pentru a nu ne simti discriminati in raport de celelalte forme de transport terestre - autobuze, troileibuze, tramvaie, metrou - care se bucura de un tarif unic si/sau minim, desi impreuna reprezentam structura de baza, primordiala si principala in ceea ce priveste mijlocul de transport.

Sustinerile conform carora daca s-ar admite o atare modificare s-ar perturba concurenta sunt neadevarate pentru ca prin stabilirea unui pret minim nu inseamna ca se va afecta piata produselor, participantii avand exclusiv obligatia de a nu scadea sub acest tarif, insa stabilirea oricarui alt tarif superior nu ii va putea fi interzisa ", se a arata intr-un comunicat transmis de Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR).

De asemenea, necesitatea stabilirii unui tarif minim se impune pentru garantarea ca fiecare firma de taximetrie sa respecte prevederile OG 99/2000, care spune ca este interzis oricarui comerciant sa ofere sau sa vanda produse in pierdere.

Mai mult, exista si alte exemple de tarife minimale, cum ar fi onorariile pentru notari si executori judecatoresti, tarife pe piata RCA, tarifele stabilite de regiile autonome de transport local.

"Prin urmare, opozitia Consiliului Concurentei fata de tarifele minime ce fac obiectul unor modificari a Legii 38/2003 este nejustificata (...) - Taximetria fiind de utilitate publica executarea acestui serviciu in afara autoritatii de autorizare nu poate sa indice limitarea pietei, astfel cum nici transportul in comun nu se desfassoara in alte localitati decat cele pentru care a fost infiintat", potrivit COTAR.

4 taxiuri la 1.000 de locuitori este cel mai mare din Europa

Referitor la numarul de autorizatii, confederatia mentioneaza ca numarul de 4 taxiuri la 1.000 de locuitori este cel mai mare din Europa si ca exista o hotarare a Curtii Constitutionale care spune ca limitarea numarului de autorizatii de taxi este legala.

Consiliul Concurentei considera ca modificarea Legii taximetriei prin stabilirea unor tarife unice pentru operatori si interzicerea efectuarii curselor in afara localitatii in care este emisa licenta de transport ar incalca principiile liberei concurente.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 1496 ori