Sucursala europeana a companiei Ford va demara un amplu program de restructurare in cursul acestui an, sute de angajati din marketing si administratie fiind asteptati sa-si prezinte voluntar demisiile pentru a beneficia de compensatii.
Costurile de reglementare in crestere din Uniunea Europeana si numarul mare de competitori de pe piata din regiune au dus la luare acestei decizii, in ciuda faptului ca anul trecut compania a iesit pe profit in Europa pentru prima data in ultimii 4 ani, relateaza International Business Times.
Reducerile de personal din cadrul Ford Europa ar urma sa genereze o economie de 200 de milioane de dolari anual, au explicat sefii diviziei europene a producatorului auto.
Compania are mai multe fabrici deschise in Romania, Marea Britanie, Germania, Portugalia, Franta, Slovacia si Spania.
Reduceri de personal vor fi operate si in cadrul fabricilor deschise in Orientul Mijlociu si Africa. In total, in cele 3 regiuni, Ford are peste 10.000 de angajati.
Anul trecut, in Europa, compania a inregistrat un profit de 259 de milioane de dolari, alimentat de o crestere a vanzarilor de masini cu 10 procente.
"Vom crea un model de afacere mai suplu si mai eficent, care sa asigure profituri sanatoase si sa sustina viitoarele investitii", a precizat Jim Farley, seful Ford pe Europa, Orientul Mijlociu si Africa.
Farley a precizat ca reducerile de personal nu vor afecta muncitorii de pe liniile de asamblare si din productie.
Pentru 2016, Ford vrea sa introduca in productia din Europa modele SUV in speranta ca va reusi sa obtina o marja de profit de 6-8 procente pe termen lung.
"Europa este o piata in care reprezentantii industriei auto au putine sanse de a mai face bani. Este supracapacitata, impune costuri structurale foarte mari si a ajuns intesata de o multime de producatori auto care ofera vehicule sofisticate din punct de vedere tehnic si costisitoare", apreciaza Max Warburton, analist al firmei Bernstein.