Prime din amenzi pentru oamenii lui Pogea si Nica

Vineri, 03 Iulie 2009, ora 09:00
1220 citiri
Prime din amenzi pentru oamenii lui Pogea si Nica

Sursa banilor vor fi amenzile si produsele confiscate din controalele facute de politisti si inspectorii Fiscului asupra TIR-urilor cu cereale.

Intr-un an de criza, ministrii Gheorghe Pogea si Dan Nica si-au facut un fond de stimulente, de unde le pot acorda la discretie premii angajatilor din subordinea lor.

Banii vor proveni din amenzile date in urma controalelor care vor fi facute de politisti si de lucratorii Fiscului asupra transporturilor de cereale si de produse de panificatie.

Din aceste venituri, la care se adauga si cele rezultate din vanzarea marfii si a mijlocului de transport confiscat, se va retine 15% pentru fondul special de premiere.

Conform unui act normativ, acesta va fi "la dispozitia ministrului administratiei si internelor si a ministrului finantelor publice, in cote egale".

TIR-urile de cereale, la control Potrivit unei ordonante de urgenta publicate miercuri, TIR-urile care transporta cereale sau produse de panificatie vor fi controlate de echipe compuse atat din inspectori ai Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), cat si din ofiteri ai Politiei Romane.

Modelul a dat gres la Fisc Ramane insa de vazut in ce masura fondul de premii ii va stimula pe cei insarcinati cu controalele sa nu cada la mica intelegere cu ilegalistii.

Precedentul care exista deja ne da un exemplu negativ. Chiar ieri, procurorii DNA au trimis in judecata trei comisari ai Garzii Financiare care, pentru 1.000 de lei, au aplicat o amenda mai blanda unei firme.

Aceasta in pofida faptului ca angajatii Fiscului dispun de un fond special de prime, provenit din retinerea a 15% din sumele colectate de ANAF din amenzile incasate, creantele stinse prin executare silita si penalizari. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Comisia Europeană își propunea, prin Green Deal, ecologizarea transportului de marfă, prin urmare, atragerea a cât mai multe companii de transport de marfă pe calea ferată. Însă în...
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
Producătorul auto Stellantis a cedat după o confruntare cu autoritățile italiene și a redenumit SUV-ul al cărui nume a fost contestant. Alfa Romeo Milano a stârnit controverse imediat după...
#amenzi, # criza, # ANAF , #Creante