Interviu Managerul Farmec arata ca si companiile romanesti de altadata se pot lupta cu marile branduri internationale de azi

Marti, 19 Noiembrie 2013, ora 07:10
7858 citiri
Interviu Managerul Farmec arata ca si companiile romanesti de altadata se pot lupta cu marile branduri internationale de azi
Mircea Turdean, director general Farmec Romania

Unul dintre cele mai longevive branduri de cosmetice de pe piata locala, Farmec, ramane pe lista preferintelor consumatorilor pe o piata disputata de branduri internationale. O noua strategie de marketing a fost cheia succesului in cazul acestei firme cu actionariat romanesc.

Intr-un interviu acordat Business24, Mircea Turdean, directorul general Farmec, a explicat strategia de modernizare a magazinelor companiei. Practic, ele devin adevarate Centre de Frumusete ce cuprind trei zone: una comerciala, in care sunt disponibile toate produsele din portofoliul nostru, una de consultanta cosmetica de specialitate si una dedicata evenimentelor.

Firma a raportat o cifra de afaceri cu 16% mai mare fata de primele noua luni ale anului 2012 si un nivel dublu de exporturi fata de anii precedenti.

Estimati o crestere a vanzarilor cu15% fata de aceeasi perioada din anul trecut, datorita investitiilor companiei. Cat ati investit, mai exact in cercetare, linii de productie, noi magazine, ...

Pentru noi, investitiile in cercetare si dezvoltare de produse sunt extrem de importante, alaturi de acestea fiind investitiile in capacitatea de productie si distributie, dar si cele in marketing.

Ati spus ca ati deschis un magazin in care ati investit peste 360.000 de euro. Unde a fost deschis si in ce au constat investitiile?

La inceputul lunii octombrie, am inaugurat, la Cluj-Napoca, cel mai nou magazin de brand al companiei, acesta deschizand o serie de modernizari pe care ni le dorim pentru mai multe magazine Farmec din tara. Am inceput la Cluj pentru ca aici avem si fabrica si centrul administrativ.

Acest Centru de Frumusete, asa cum l-am numit noi, este modelat conform celor mai noi standarde de design interior, are peste 255 mp si este impartit in trei zone: una comerciala, in care sunt disponibile toate produsele din portofoliul nostru, una de consultanta cosmetica de specialitate si una dedicata evenimentelor si intalnirilor directe cu consumatoarele noastre. In afara de investitiile in amenajare interioara, am dedicat o parte din fonduri si amenajarii spatiului verde si parcarii din imediata apropiere, astfel incat intreaga experienta de shopping a consumatoarelor noastre sa fie cat mai placuta.

Ce planuri de extindere aveti, pana la sfarsitul anului si pentru 2014? Cum credeti ca va arata anul 2014 din punct de vedere financiar pentru compania dumneavoastra?

In 2013, am avut 9 luni foarte bune, in care cresterea business-ului de la an la an a depasit 16%, atingand 105 milioane lei. Astfel, dupa 3 trimestre in care evolutia a depasit 15%, credem ca vom incheia anul cu acelasi nivel de crestere. Cat despre 2014, suntem in plina perioada de planificare a activitatii si ne asteptam sa putem reveni cu date concrete la inceputul anului viitor.

Care este ponderea exporturilor companiei si care sunt principalele destinatii ale produselor?

Farmec are un istoric la export de peste 36 de ani, fiind una dintre cele mai

longevive companii romanesti care are produse pe rafturile magazinelor din strainatate. Anul acesta, am atins un volum al exporturilor de peste doua ori mai mare decat cel inregistrat in urma cu numai 4 ani, ceea ce demonstreaza importanta din ce in ce mai mare a acestui segment in cifra noastra de afaceri. Suntem permanent atenti la oportunitatile externe si purtam tot timpul

discutii cu potentiali parteneri de distributie din toata lumea. Prioritatea acestui an a fost centrul si estul Europei, o regiune care ne este familiara si de la care deja incep sa se vada roadele investitiilor noastre.

Ati facut angajari in acest an? Mai faceti angajari?

Avem peste 600 de angajati si o rata medie anuala de crestere a numarului acestora de aproximativ 5%. Practic, avem in permanenta locuri de munca disponibile, generate atat de dezvoltarea continua a activitatii noastre, cat si datorita innoirii personalului in urma retragerii la pensie a colegilor nostri.

Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput alături de gameri profesioniști
Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput alături de gameri profesioniști
Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput în colaborare cu unii dintre cei mai buni jucători de esports, inclusiv Zachary „zekken” Patrone, campion și MVP al turneului...
China abandonează Rusia: Se salvează de frica SUA, după ce a primit o lovitură majoră
China abandonează Rusia: Se salvează de frica SUA, după ce a primit o lovitură majoră
Cele două națiuni, China și Rusia și-au întărit alianța, iar Xi Jinping și Vladimir Putin au făcut schimb de vizite în capitalele lor în ultimul an pentru a-și reitera angajamentul...
#afaceri Farmec Romania, #Farmec Romania cifra afaceri, #rezultate Farmec , #Datorii