Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Vanzarile de suplimentele alimentare ar putea creste cu peste 10%

Vanzarile de suplimentele alimentare ar putea creste cu peste 10%

Vanzarile de suplimente alimentare ar putea creste in acest an cu 10%, de la aproximativ 200 milioane de euro in 2010, pe fondul majorarii consumului de produse ieftine din acest segment, precum si datorita investitiilor in marketing realizate de companiile de profil, precizeaza Mediafax.

"Cred ca piata va creste anul acesta in valoare si eu sper ca va creste si in unitati. Ma bazez pe faptul ca va continua sa creasca consumul de suplimente alimentare din segmentul low de pret, ceea ce nu inseamna ca si calitatea efectului va fi acelasi la consumator, insa e un mod normal de orientare catre produse ieftine in perioada aceasta.

Eu cred ca piata va depasi cresterea de anul trecut si va fi de peste 10% in valoare. De asemenea, investitiile de marketing si o acoperire mai buna a pietei pot sa genereze aceasta crestere", a declarat directorul general pe regiunea sud-est europeana a producatorului ceh de suplimente alimentare Walmark, Catalin Vicol.


El a adaugat ca anul trecut valoarea pietei de suplimente alimentare a crecut cu 8%, insa consumul efectiv in unitati a scazut cu 3%.


"Piata a urcat anul trecut in medie cu 8%,vorbind doar despre vanzarile prin farmacii, acesta fiind singurul canal care se monitorizeaza, insa a avut o scadere de 3% in unitati. (...) Au crescut TVA si marjele in sistemul de distributie. Per total s-a simtit o majorare de pret de 11% in 2010", a spus Vicol. 


Reprezentantul Walmark a adaugat ca una din diferentele majore ale pietei de suplimente alimentare din Romania in comparatie cu Bulgaria si Ungaria, unde Vicol conduce filialele locale ale companiei, sunt termenele lungi de incasare a banilor din piata.


"Suntem si noi afectati de termenele largite de plata, desi nu ar trebui, intrucat consumatorul plateste produsele noastre in farmacii cu bani cash. Principala problema este faptul ca lucrand cu distribuitorii farmaceutici termenul de plata se extinde pentru toata lumea. Pe o factura a unui distribuitor catre o farmacie se pot gasi si produse compensate, si OTC-uri si suplimente alimentare", a arata Vicol.


Walmark Romania a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 58 milioane de lei (13,8 milioane de euro), in crestere cu 16% fata de anul anterior. "Ne-au ajutat stabilitatea cursului euro, o planificare mai eficienta si noul sistem de control al costurilor", a afirmat Vicol.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 977 ori