Marti, 31 August 2010, ora 09:33
1739 citiri
Afaceri care pornesc la drum fara niciun plan, patroni care prefera sa investeasca in masini scumpe sau directori care sunt mult prea preocupati de ce se intampla la nivelul lor pentru a vedea si ce se intampla cu compania.
Acestea sunt doar cateva dintre scenariile care au ca finalitate falimentul unei afaceri. Entrepreneur a intocmit o lista cu cele mai frecvente greseli pe care le fac oamenii de afaceri din care, daca inveti, poti evita sa-ti duci compania la dezastru.
ContabilitateaNicio echipa nu ar putea concura fara o modalitatea de a tine scorul. Insa, desi pare incredibil, multe companii opereaza fara a avea bilanturi contabile complete.
Asigurati-va ca aveti contabilitatea corecta si la zi. Specialistii sfatuiesc ca bilantul sa fie urmarit luna de luna si nu mai tarziu de cinci zile dupa terminarea unei luni. "E periculos sa astepti mai mult sa vezi ca ai pierdut o groaza de bani".
Clientii neprofitabili
Exista si clienti de care mai bine te lipsesti. Acestia au cereri care iti ocupa prea mult timp sau negociaza preturi care nu iti acopera costurile. Insa companiile care sunt pe pierdere, in incercarea de a-si reveni, ii pastreaza, adancindu-se astfel in datorii.
Primul lucru pe care trebuie sa-l faceti e sa scapati de astfel de clienti. Uneori chiar si doar acest lucru va poate salva de la
faliment.
Calcularea costurilorCea mai obisnuita problema printre antreprenori e aceea ca nu stiu sa-si calculeze corect costurile sau, mai rau, nu realizeaza cat de important este acest lucru.
In aceste cazuri, companiile nu pot sa tina o evidenta cu produsele sau serviciile cele mai profitabile.
Ierarhia in interiorul companiei
Fara o schema ierarhica bine pusa la punct in interiorul companiei va domni haosul.
Atunci cand oamenii nu stiu de ce raspund si in fata cui trebuie sa raspunda nu simt nevoia sa faca performanta.
LichiditatileCand o
companie e in pragul dezastrului, banii sunt cei care decis salvarea sau ingroparea definitiva. Asigura-te intotdeauna ca nu risipesti banii si pune deoparte pentru zile negre. Mai bine sa-i ai si sa nu ai nevoie de ei decat sa-ti trebuiasca si sa nu ai de unde sa faci rost.
Ți-a plăcut articolul?
Vrem să producem mai multe, însă avem nevoie de susținerea ta. Orice donație contează pentru jurnalismul independent
YouTube a introdus recent un nou tip de reclame, numite „Pause Ads”, care se declanșează în momentul în care utilizatorii pun pauză videoclipului pe care îl urmăresc.
Noua abordare...
Preţurile la cafea îşi vor continua ascensiunea meteorică, în condiţiile în care vremea nefavorabilă, şi mai ales decizia cultivatorilor din Vietnam de a mai aştepta înainte de a-şi...