Grupul de firme Agricola Bacau a inregistrat in primul trimestru din acest an o cifra de afaceri de 112,62 milioane lei, cu 8% mai mare comparativ cu cea din perioada similara a anului trecut, de 104,53 milioane lei, au anuntat joi reprezentantii grupului.
Agricola International SA, cea mai importanta companie a grupului, in care sunt integrate lantul de productie al carnii de pasare, reteaua proprie de magazine si operatorul logistic, a inregistrat in primele trei luni ale acestui an o crestere a cifrei de afaceri cu 9%, la circa 71,74 milioane lei.
Reprezentantii companiei spun ca vanzarile de carne de pui au crescut in T1 cu 5% in volum, comparativ cu perioada similara din 2011, in contextul unui inceput de an dificil, marcat de fenomene meteo extreme si de stagnarea pietei carnii de pasare. Cresterile in valoare sunt de 9%.
Totodata, vanzarile la categoria salamuri crude uscate si preparate din carne fierte afumate realizate de Salbac, companie din cadrul Grupului Agricola Bacau, au crescut in primul trimestru al acestui an cu 8% fata de aceeasi perioada din 2011.
La categoria semipreparate si produse de tip ready-meal, obtinute la fabrica Europrod, in primul trimestru s-a inregistrat o crestere a vanzarilor cu 29% (un plus de 19% a vanzarilor volumice), pe fondul cresterii vanzarilor de produse vegetale din perioada Pastelui.
La categoria oua de consum, produse la Avicola Lumina Constanta, se inregistreaza o crestere de 34% a vanzarilor fata de primul trimestru al anului precedent, dar rata de crestere este influentata de proiectul de modernizare derulat in 2011.
"Agricola Bacau a estimat, pentru 2012, o crestere a cifrei de afaceri cu 10% la carnea de pasare, 12% la semipreparate si produse ready-meal, 10% la salamuri crude uscate si preparate fierte afumate, respectiv o crestere de 50% la categoria oua pentru consum", spun reprezentantii Agricola Bacau.