4 sfaturi pentru intocmirea unui "To Do List" eficient

Miercuri, 14 Mai 2014, ora 13:20
3101 citiri
4 sfaturi pentru intocmirea unui "To Do List" eficient
Viviana Andone, Learning Arhitect MMM Consulting

Completarea unui "To do list" este un aspect esential pentru a lucra cat mai eficient si a folosi la maxim una dintre cele mai importante resurse, timpul. Iata cateva recomandari in ceea ce priveste realizarea acestuia, rezultate din experienta mea de consultant si trainer, care ma provoaca sa pot derula in paralel proiecte si tipuri de activitati diferite:

1. Fa aceasta lista cu o zi inainte! Desi majoritatea sfaturilor sunt de a realiza lista de sarcini la prima ora a diminetii, sfatul nostru este de a o face cu o seara inainte. In primul rand sunt multe alte lucruri importante de facut la prima ora a diminetii (ca de exemplu cafeaua) si dupa o zi de lucru ar trebui sa fie foarte clar ce a ramas nerealizat si care este primul aspect ce trebuie finalizat/reluat maine dimineata; in plus, nu vei pleca spre casa cu mintea incarcata, incercand sa nu uiti sa treci ceva pe lista de dimineata.

2. Planifica in avans. Uita-te la incarcatura muncii pe cateva zile. Daca se intrevede un nou proiect la orizont, poti fi proactiv si poti sa realizezi alte lucruri mai din timp. Trece pe lista ta tot ce se poate face pentru a-ti elibera atunci timpul. Proiectele noi vin mereu cu provocari noi!

3. Foloseste-te de tool-urile digitale! Exista mai multe produse pe piata care fac pixul, hartia si markerele colorate sa fie redundante. Remember the Milk si Todolist sunt doua dintre cele mai populare aplicatii cu versiuni gratuite care acopera cam orice nevoie. Un alt avantaj al listelor digitale este ca ai un istoric al lucrurilor pe care le faci. De cate ori ai "indosariat" post-it-uri sau hartii cu ce ai facut acum cativa ani? Inainte de a alege un astfel de tool, incearca mai multe pentru a vedea care ti se potriveste cel mai bine. Este un aspect foarte important pentru a-l utiliza pe termen lung si a deveni astfel un obicei.

4. Nu exagera! Nu este necesar sa treci pe lista ta pranzul sau citirea mesajelor. Nu umple lista cu sarcini foarte mici. Desi pare tentant, este contraproductiv. Daca sarcina este suficient de marunta, fa-o efectiv fara sa o mai adaugi pe lista.

Articol semnat de Viviana Andone, Learning Arhitect MMM Consulting

Viviana Andone este Learning Arhitect in cadrul companiei MMM Consulting, ce ofera programe de training si consultanta ale caror abordari interactive sunt menite sa antreneze si sa dezvolte abilitati cheie ce conduc catre crestrea performantei si eficientei in business. O parte din interventiile de consultanta sau de instruire au atasate metodologii de masurare prin care se asigura o invatare si o dezvoltare structurata si personalizata.

Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.

Bugetarii din Capitală care vor avea salarii mai mari. Majorări prioritare pentru cei fără studii superioare
Bugetarii din Capitală care vor avea salarii mai mari. Majorări prioritare pentru cei fără studii superioare
Consiliul General al Capitalei a aprobat vineri majorarea salariilor de bază pentru funcţiile din cadrul aparatului de specialitate al primarului general şi din cadrul serviciilor şi...
BNR și-a dat avizul pentru a fi apărătoarea consumatorilor în relația cu băncile, Sindicat: „Măsura va duce la scăderea protecției consumatorilor”
BNR și-a dat avizul pentru a fi apărătoarea consumatorilor în relația cu băncile, Sindicat: „Măsura va duce la scăderea protecției consumatorilor”
Banca Națională a României (BNR) și-a dat avizul vineri, 29 martie, pentru o propunere legislativă care ar muta în sarcina băncii centrale protecția consumatorilor în relația cu...
#recomandari afaceri, #MMM Consulting , #Firme Romania