Consumer Report: Afla ce vor clientii tai

Miercuri, 03 Decembrie 2014, ora 13:32
1701 citiri
Consumer Report: Afla ce vor clientii tai

Ai o idee de business si ti-ar de folos sa stii ce urmaresc potentialii tai clienti? Business24 iti recomanda Consumer Report, o enciclopedie de informatii despre cele mai importante segmente de consumatori lansata miercuri de Starcom Mediavest.

Segmentele vizate sunt Modern & Active Parents, Social Butterflies (most outgoing consumers), YUPPIES (young professionals) si Traditional Families.

Obiectivul Consumer Report-ului, care va fi actualizat in functie de trend-urile nou aparute in fiecare an, a fost acela de a facilita o mai buna intelegere a publicului cu privire la capitole precum Technology & Web Usage; Entertainment; Brands & Shopping; Consumer Values si Trends in Action. De asemenea, sectiunea Case Studies a cercetarii ilustreaza modul in care aceste informatii despre consumator pot fi valorificate.

Consumer Report cumuleaza date din studiul SNA Focus si research-uri dezvoltate de Starcom in ultimul an si a avut in vedere persoane cu putere de cumparare si comportament de shopper activ.

Technology & WebUsage

Majoritatea respondentilor au doua televizoare in casa, din aceasta cauza vizionarea emisiunilor in familie se intampla mai putin frecvent: 80% din Modern & Active Parents; 70% din Social Butterflies; 66% din YUPPIES si 76% din Traditional Families.

La capitolul telefoane, aflam ca achizitionarea unui smartphone este puternic influentata de utilitatea lui in activitatea sociala sau profesionala, cea mai mare rata de penetrare a smartphone-urilor inregistrandu-se in randul categoriilor YUPPIES si Social Butterflies.

Cu cat comportamentul online al unei categorii este mai complex, cu atat creste numarul de ore petrecut pe internet. Categoria Traditional Families petrece, in medie, 1,15 ore online avand interes crescut doar pentru search, in timp ce categoria Modern Families implicata in majoritatea activitatilor online (mai putin testarea de jocuri sau vizualizarea de videoclipuri) poate petrece pana la 2,5 ore pe internet.

Entertainment

La capitolul preferinte cinematografice, observam ca Modern & Active Parents prefera comediile, probabil pentru ca pot fi vizionate impreuna cu copiii. Similar, categoria Traditional Families ar alege continutul pozitiv si e atrasa intr-o mai mica masura de filme horror sau SF. Social Butterflies viziteaza de doua ori mai des cinematografele fata de media populatiei urbane, filmele romantice fiind singurele consumate intr-o masura mai mica. YUPPIES prefera experientele multiplex si filmele de actiune sau comediile.

In ceea ce priveste jocurile online, pe retelele sociale, pe calculator sau pe mobil, 49% dintre Traditional Families, 59% dintre Modern & Active Parents, 70% dintre YUPPIES si 73% dintre Social Butterflies se joaca cel putin o data pe saptamana.

In termeni de influentatori, categoria Modern & Active Parents are incredere in comunicarea mass media specializata, atat print, cat si online; Social Butterflies se bazeaza pe informatiile venite din cercul social; YUPPIES prefera accesul rapid la informatie relevanta recomandata de cunostinte, de publicatii de specialitate sau gasita pe internet si Traditional Families are incredere in experti.

Brands & Shopping

Cand vine vorba de decizia de cumparare a produselor de uz casnic, categoria Modern & Active Parents isi imparte responsabilitatile in cuplu implicand chiar si copiii. In categoria YUPPIES responsabilitatea se imparte de asemenea in cuplu, in timp ce Social Butterflies prefera sa lase aceasta sarcina in mainile altcuiva.

Pentru decizia de cumparare a mancarii, categoria Traditional Families tine cont de optiunile intregii familii. In acelasi timp, decizia de cumparare a produselor de curatenie sau intretinere este una care tine in exclusivitate de persoana care se ocupa de aceasta activitate.

In ceea ce priveste comportamentul de cumparare, Modern & Active Parents prefera sa se documenteze inainte de momentul achizitiei, Social Butterflies sunt deschisi la sfaturi primite in magazin si sunt susceptibili schimbarii preferintelor initiale, YUPPIES se informeaza punctual online si direct de pe eticheta produselor. Traditional Families cauta informatii despre produse inainte de a merge la cumparaturi, dar intr-o proportie foarte mica online. In general, aceasta categorie isi formeaza o parere proprie in baza tuturor informatiilor primite din media sau de la cunostinte.

Consumer Values

Pentru ambele tipologii de familii, cele mai puternice nevoi emotionale sunt dorinta de a iubi si cea de a avea conexiuni sociale. Familiile categoriei Modern & Active Parentsse vor axa pe dezvoltarea la nivel individual al fiecarui membru al familiei, pe cand Traditional Families se vor ghida dupa normele sociale generalesi vor incerca sa asigure integrarea membrilor familiei in aceste norme.

Categoria Social Butterflies are nevoia de a crede in succesul personal si de a detine controlul asupra vietii ei prin stabilirea propriilor reguli. Pe langa nevoia de a progresa, YUPPIES simte nevoia de validare, de a le fi luate in serios si apreciate eforturile depuse pentru construirea unei cariere, precum si nevoia de neprevazut care le poate oferi noi oportunitati.

Cum obții o întâlnire cu bărbatul de 1.500 de miliarde de dolari: Ai nevoie de o idee și un om
Cum obții o întâlnire cu bărbatul de 1.500 de miliarde de dolari: Ai nevoie de o idee și un om
Marii bogătași și finanțatori de la New York, Londra sau Hong Kong tânjesc chiar pentru o întâlnire de doar 10 minute cu unul dintre cei mai căutați bărbați din Orientul Mijlociu....
Qualcomm, acuzată că a manipulat rezultatele platformei X Plus
Qualcomm, acuzată că a manipulat rezultatele platformei X Plus
Qualcomm a anunțat recent lansarea noii platforme Snapdragon X Plus, destinată laptopurilor, promițând performanțe remarcabile, durată extinsă de viață a bateriei și capacități avansate...
#Consumer Report, #raport clienti, #ce vor clientii , #Firme Romania