Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Directorul Carrefour: Avem nevoie de cel putin trei ani pentru a "reporni" motoarele de crestere

Directorul Carrefour: Avem nevoie de cel putin trei ani pentru a "reporni" motoarele de crestere


Alegerile din Grecia, asteptate cu sufletul la gura de intreaga Europa nu rezolva probleme financiare cu care se confrunta companiile internationale.

Dupa ce au anuntat iesirea de pe piata elena, reprezentantii Carrefour spun ca vor avea nevoie de cel putin trei ani pentru a-si reveni dupa criza finaciara.

Desi pietele financiare au raportat rezulate pozitive ca raspuns la alegerile din Grecia, euro si bursele asiatice fiind pe crestere, efectele crizei financiare continua sa afecteze marile companiile.

Carrefour, al doilea cel mai mare retailer din lume dupa Wal-Mart, a anuntat ca are nevoie de cel putin trei ani pentru a-si reveni dupa rezultate financiare slabe inregistrate in criza financiara.

Directorul executiv Carrefour, George Plassat le-a spus actionarilor luni, ca grupul are nevoie de cel putin trei ani pentru a-si reveni dupa efectele crizei, scrie Reuters.

Plassat a declarat ca prioritatile lui sunt reducerea datoriei, analizarea unor posibile iesiri de pe anumite piete si reducerea costurilor.

"Sa nu aveti mari sperante, nu pot face promisiuni pe termen scurt. Este nevoie de cel putin trei ani pentru a "reporni" mecanismul. Doar atunci putem vorbi de rezultate solide", a declarat Plassat la intalnirea anuala a actionarilor Carrefour.

Plassat a facut referire si la rezultatele neperformante de pe pietele europene.

"Principala cauza a problemelor Carrefour este extiderea continua. Timp de 15 ani, grupul a cautat mijloace de a obtine lichiditati pentru a se extinde. Avem nevoie de stabilitate financiara pentru a putea vorbi in continuare de extindere", a declarat directorul Carrefour.

Declaratiile directorului vin dupa ce saptamana trecuta reprezentantii companiei au anuntat iesirea retailerului de pe piata din Grecia.

Grupul francez Carrefour a anuntat ca vinde participatia pe care o detine la divizia din Grecia a grupului Marinopoulos, partenerul Carrefour pe piata locala, si va inregistra un cost exceptional de 220 milioane de euro in urma tranzactiei.

Carrefour si Marinopoulos controleaza, cu participatii egale, compania mixta care opereaza magazine Carrefour in Grecia si Cipru. In urma acordului, Marinopoulos va deveni francizorul exclusiv al Carrefour in Grecia Cipru, Bulgaria, Albania si alte tari din Balcani.

Grupul Carrefour a inregistrat o crestere cu 3,6% a vanzarilor din Romania in primul trimestru al acestui an, la 277 milioane euro, de la 267 milioane euro in perioada corespunzatoare a anului trecut. La sfarsitul primului trimestru, retailerul avea in Romania 52 de supermarketuri, cinci francize si 25 de hypermarketuri.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1407 ori