Factura electronica este reglementata in prezent doar de Codul fiscal, dupa ce un act normativ referitor la acest tip de factura a fost abrogat in 2013, chiar inainte de a intra in vigoare. Desi legislatia actuala detaliaza concret cum pot fi asigurate elementele cheie ale facturilor electronice, totusi pot sa apara anumite semne de intrebare atunci cand Fiscul controleaza aceste documente, au precizat specialistii contactati de AvocatNet.ro.
Legea nr. 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice, care ar fi trebuit sa intre in vigoare la 1 ianuarie 2014, dar care a fost abrogata la sfarsitul lui 2013 pe motiv ca prevederile sale contraveneau acquis-ului comunitar in domeniul TVA si puteau conduce la declansarea de catre Comisia Europeana a procedurii de infringement impotriva Romaniei, face parte din categoria legilor emise pentru a nu fi aplicate, avand in vedere repetatele amanari ale acestui act normativ, considera Anca Grigore, consultant fiscal in cadrul casei de avocatura Dobrinescu Dobrev.
Citeste mai multe despre Elementele cheie ale facturii electronice: Ce probleme pot sa apara la un control al Fiscului? pe AvocatNet.ro