Field marketing-ul, stiinta interactiunii directe cu consumatorul

Luni, 11 August 2014, ora 13:38
2692 citiri
Field marketing-ul, stiinta interactiunii directe cu consumatorul

Field marketing-ul reprezinta acea ramura a marketingului care include toate activitatile ce presupun contact direct cu consumatorul. In functie de marimea companiei, aceste activitati presupun coordonarea unor echipe mari de vanzari care au contact direct cu consumatorul final sau se reduc la activitati de promovare directa cum ar fi caravane, evenimente etc.

Toate aceste servicii sunt realizate prin punerea la dispozitie a unor resurse umane cu inalta calificare si instruire care pot sa livreze exercitii strategice (brand building) sau tactice (trade objectives) in numele clientilor. Aceste persoane sunt angajate prin intermediul agentiilor de field marketing, care la randul lor sunt utilizate de catre clienti pentru a-si putea indeplini obiectivele specifice si targetele. Asadar, am putea spune in primul rand ca Field Marketingul livreaza rezultate si asigura dezvoltarea unui brand in termeni de responsabilitate, vizibilitate, disponibilitate si vanzari.

Iata cateva dintre serviciile importante incluse in activitatea de field marketing, utilizate pentru a promova un produs, serviciu sau brand:

  • Audit
  • Sampling/Demonstratii
  • Merchandising
  • Sales
  • Roadshows / Events / Experiential Marketing
  • Mystery Shopping
  • Data & IT
  • Servicii suport (transport, depozitare etc..)
  • Unele dintre cele mai comune domenii care utilizeaza pe scara larga partea de field marketing includ :

  • Produse alimentare, bauturi, tutun
  • Produse cosmetic si sanatate
  • Farmaceutice
  • Produse si aparate pentru casa, produse de curatat
  • Lanturi de magazine
  • Furnizori de telecomunicatii si aparatura
  • Resursele utilizate in field marketing transforma acest serviciu intr-unul precis, cautat si avantajos din mai multe perspective.

    In primul rand, contactul direct cu consumatorul in target este pe departe cel mai eficient mod de a comunica un mesaj de brand pe un canal relevant pentru acesta. Agentiile de field marketing sunt capabile sa ofere un suport complex pentru o serie de operatiuni de marketing, cum ar fi campanii de contracarare a unui concurent sau cresterea de distributie pe piata.

    Cunostintele extinse din multe industrii sau categorii de produse si o echipa eficienta , multi-calificata, face ca agentiile de field marketing sa fie capabile sa poate derula o campanie atat la nivel national cat si local, chiar si in orase mici.

    Personalul agentiilor este experimentat si instruit foarte bine si are ca si suport un intreg sistem computerizat de raportare. Aceste sisteme permit un grad inalt de precizie in colectarea informatiilor, precum si in raportarea de mare viteza si compilare de date, ceea ce asigura oricarei campanii de field marketing un sistem de masurare relevant si in in timp real.

    Field Marketingul permite intotdeauna solutii flexibile si rapide care sa pot mula pe dinamica pietei sau categoriei pentru care se adreseaza. Fiecare campanie este costumizata astfel incat sa vina in intampinarea obiectivelor clientului. Aceste activitati, luate individual sau combinate nu fac altceva decat sa dezvolte brandul, iar implementarea acestora poate aduce in mod real un return on investment (ROI) pentru brand; acesta este practic beneficiul major pe care il ofera field marketingul atunci cand este facut intr-un mod profesionist.

    Articol semnat de Marilena Gheorghe, Field Marketing Director Adecco Romania. Adecco este o companie globala cu filiala si in Romania, ce ofera servicii pliate special pe nevoile clientului. Expertiza Adecco acumuleaza 50 de ani de cunostinte si tehnici moderne de lucru.

    Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.

    Un nou scandal pentru Guvern. Damen a dat in judecata Romania la o curte internationala de arbitraj
    Un nou scandal pentru Guvern. Damen a dat in judecata Romania la o curte internationala de arbitraj
    Premierul Marcel Ciolacu confirma faptul ca olandezii de la Damen au dat in judecata Romania, aratandu-se in acelasi timp optimist in ceea ce priveste rezolvarea pe cale amiabila a disputelor...
    Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput alături de gameri profesioniști
    Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput alături de gameri profesioniști
    Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput în colaborare cu unii dintre cei mai buni jucători de esports, inclusiv Zachary „zekken” Patrone, campion și MVP al turneului...
    #addeco marketing, #Field marketing , #Firme Romania