Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Radu Turcescu, Smart PR

Content marketing: Cele mai importante cinci strategii

Content marketing: Cele mai importante cinci strategii
Vorbeam in articolele trecute despre importanta pozitionarii companiilor drept expert in domeniile respective de activitate. De asemenea, spuneam ca a vinde inseamna a satisfice o nevoie sau a rezolva o problema. Oamenii tind sa cumpere de la experti.

Oamenii vor sa stie ca problemele lor sunt rezolvate de catre experti. Acesta este motivul principal pentru care fiecare companie trebuie sa castige respectul publicului.

Marketing-ul prin continut (content marketing) reprezinta cea mai utila metoda prin care ne putem pozitiona drept experti in domeniul nostrum de activitate. La o simpla cautare pe google, putem gasi extrem de multe strategii pentru a realiza un content marketing de succes. Dar, intotdeauna, factorul timp joaca un rol esential.

Astezi voi prezenta cele mai importante 5 strategii ale marketing-ului prin continut.

1. Redactarea articolelor de blog

Blogul reprezinta cea mai utila metoda prin care ne putem pozitiona drept experti in domeniul nostru de activitate. Conform studiilor un website cu blog are cu 55% mai multi vizitatori decat un website fara blog. Prin intermediul articolelor de blog poti oferi informatii utile, aplicabile de a doua zi. Atentie insa la tendinta de a transforma un articol de blog intr-o brosura de vanzari. Este o greseala comuna, iar rezultatele vor intarzia sa apara. Important este sa folosesti blogul pentru a oferi continut si informatii de calitate. De exemplu, daca produci scaune, evita sa scrii un articol despre faptul ca tu vinzi scaune. Ar fi insa o idee ca in articolele tale sa le explici oamenilor cand sa utilizeze fiecare model de scaun in parte, cu ce ocazie sau cum sa il intretina.

Pentru un impact mai mare, te invit sa redactezi 2 articole pe saptamana.

2. Retelele de socializare

Continutul de calitate poate fi transformat in campanii de success pe retelele de socializare. In acelasi timp, implicand si publicul in povestile impartasite, poti crea un adevarat buzz in jurul companiei pe care o conduci. 6 din 10 utilizatori de Twitter si Facebook au declarant faptul sunt mai tentati sa recomande un brand pe care il urmareste si cu care comunica frecvent. In concluzie, interactiunea pozitiva cu publicul pe retelele de socializare este cruciala.

3. Postari sponsorizate

Simpla publicitate nu mai face fata. Continutul sponsorizat ( platit ) reprezinta noua tendinta deoarece va permite sa targetati continutul catre anumite categorii de public. In loc sa postati un simplu mesaj in numele companiei, continutul sponsorizat va acorda sansa de a oferi ceva in plus. Acest ceva in plus poate fi un super articol de blog, un ebook sau un infografic; in orice caz trebuie sa fie ceva util, informativ si relevant. Toate acestea vor creste traficul pe propriul website.

4. Materiale video si alte elemente vizuale

Elementele vizuale constituie o componenta cruciala a postarilor pe retelele de socializare. Elementele vizuale potrivite vor imbunatati interactiunea cu publicului. Elementele vizuale potrivite ( video-uri, poze, inforgrafice, animatii ) vor atrage atentia asupra companiei tale. Elementele vizuale potrivite vor atrage atentia publicului asupra postarilor tale. Este ceea ce va doriti, nu?

5. Marketing direct

Interactionand direct cu publicul dumneavoastra prin email sau newsletter poate fi o solutie extrem de utila, doar daca este utilizata corect. Evitati sa enervati oamenii cu email-uri zilnice. Un email, maxim 2 pe saptamana sunt mai mult decat suficiente. Insa, comunicand regulat cu clientii dumneavoastra si oferindu-le informatii de calitate, veti putea lega o relatie de incredere cu publcul dumneavoastra. Email-urile clasice, publicitare nu vor fi privite cu ochi buni si vor fi ignorate. Cuvantul care trebuie sa defineasca continutul creat este CALITATE. Creati un continut de calitate si transimiteti-l prin email de maxim 2 ori pe saptamana.

Combinand aceste strategii, compania dumneavoastra se va pozitiona drept expert in domeniul sau de activitate. Nu uitati de regula numarul 1 in vanzari : Nimeni nu vrea sa i se vanda, insa toti vor sa cumpere.

Articol semnat de Radu Turcescu, consultant in relatii publice si imagine, antreprenor si fondator SMART PR GROUP.



Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2384 ori