Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Solutii la minut, MMM Arhitecti ai invatarii

Lectie de comunicare in business: Pentru ca & de exemplu

Lectie de comunicare in business: Pentru ca & de exemplu
"Un exemplu bun este mai recomandat decat un principiu bun" - Dwight Lyman Moody

"Si daca tot e sa le oferi un exemplu oamenilor din jurul tau, atunci nu conteni sa le oferi exemplul tau in fiecare zi"


Salutare drag prieten cititor! Si iti multumesc pentru ca citesti si acest articol (la fel ca pe toate celelalte) si pentru ca datorita acestui fapt gasesc mereu energia sa scriu si sa impartasesc din experientele mele si altfel decat prin training, sesiuni de consultanta sau speaking.

M-am gandit sa scriu acest articol pentru ca am invatat ca la fel cum realizarile mari se obtin cu pasi mici, tot asa o comunicare buna se construieste cu rabdare si folosind cuvinte simple si de impact.

Mai exact, am ales 2 grupuri de cuvinte (evident, simple) pe care le folosim des, dar pe care ar trebui sa le folosim in aproape fiecare context de comunicare: "PENTRU CA" si "DE EXEMPLU".

Si nu, nu este vorba despre clasicul "pentru ca... automobile... de-al dracu si de ambitios" si alte nastrusnicii pe care le vedem la televizor in anii 2000.

Scriu despre ele pentru ca am trait pe pielea mea ca folosindu-le, demonstreaza ca poti avea incredere in emitator, ca poti face o vanzare meseriasa, ca iti poti convinge partenerul de viata sa spele vasele, ca poti castiga mult mai usor un interviu, ca vei obtine impactul dorit intr-o prezentare.

Da-mi voie sa-ti dau cateva exemple.

1. Ei bine, la un moment dat, am fost intrebat in timpul unui training de catre un cursant conservator: "Da' de ce trebuie sa folosim noi, dom'le, atitudinea asta deschisa si apropiata, sa ne purtam frumos cu subalternii nostri? Asta-i americanism d'ala. Ce tre' sa copiem noi de la altii? Eu am dat cu barda toata viata si ma stiu de frica, ce atata asertivitate?"

M-am uitat la el si i-am raspuns calm: "Da, si eu ma intrebam acum cativa ani, la inceputul carierei daca aceste americanisme functioneaza in Romania. Si intr o proportie nu foarte mica, aveti mare dreptate, piata romaneasca este foarte pragmatica si materiala, dar mi-am zis oare nu ar fi bine sa testez si alte alternative ca sa vedem cum putem aduce plus valoare in lucrul cu echipele noastre. Si de unde sa incercam aceste alternative de altundeva decat de la cei mai experimentati decat noi. Exemplul il constituie clientii pe care i am antrenat in aceste alternative de comunicare si care au performat in domeniu.

Uite, DE EXEMPLU, am livrat un training in compania... pe comunicare in cadrul echipei, care a avut mai multe module si care a avut ca scop cascadarea la toate nivelurile..., ei au implementat ... iar rezultatele au fost ... Un alt exemplu este cel al companiei ... , unde am implementat ... , iar dupa un an s-a vazut chiar si in cifre reducerea timpilor morti de lucru si imbunatatirea proceselor in echipa.

Am invatat din experientele astea ca aceste americanisme dau rezultate super daca sunt aplicate cu cap. Si dupa aceea este foarte frumos sa te bucuri alaturi de partenerul tau de rezultate. "Fake it till u make it" a functionat asa ca va recomand cu incredere sa aveti mintea deschisa si uneori, sa "furam" meserie de la cei mai buni."

Aceasta a fost un exemplu in care am reusit sa castig increderea clientului meu, in speta participantului in sala.

2. Un alt exemplu se petrecea pe o banca intr-un parc din Bucuresti, cu o buna prietena de-a mea. Impreuna cu ea stabilisem in trecut un plan de actiune in ceea ce priveste job-urile. Am stabilit sa mearga la cat mai multe interviuri pentru diverse posturi si sa castige experienta in discutia cu angajatorii. Imi spune in acea zi, pe banca in parc, in timp ce am iesit sa share-uim idei, despre cat succes a avut ea atunci cand ducandu-se pret de 2-3 luni la interviuri, aproape zi de zi, a folosit exemple din munca anterioara care sa raspunda la intrebarile angajatorului. Si ca daca la primele interviuri era mai generala in abordare, acum cand dadea exemple si folosea argumente clare era mult mai apreciata de angajator si le castiga. Ca nu vroia sa se duca la ele pentru ca avea dejà un job mai bun, este altceva. Insa castiga interviurile.

Da, poti castiga mult mai usor un interviu daca folosesti "DE EXEMPLU" si "PENTRU CA". Si pastreaza mereu mintea deschisa, nu te bloca in zona de confort, incearca mereu. Chiar si alte joburi sau ducandu-te la alte interviuri. Nu e nimic de pierdut, ci doar de castigat.

3. Eram face-to-face cu un potential client. Era prima intalnire. Abia ne cunoscusem. M-a rugat sa-i povestesc despre programul de training pe care doreau sa-l faca, asta dupa ce mi-a explicat vreo 15 minute contextul. Si am inceput. "Programul asta va ajuta PENTRU CA abordeaza cea mai larga plaja de instrumente din piata romaneasca... Si o mare problema a oamenilor din industrii care cer un astfel de program este... Am reusit sa tratam prin acest program ..., folosindu-l in companiile.... DE EXEMPLU in compania... uite peste ce problema am dat pe care trebuia sa o rezolvam prin program. Si pe masura ca ii impuiam capul cu exemple de prin alte companii, observam ca asculta foarte atent ceea ce-i spun. Iar apoi observ zambetul lui natural. Si am castigat proiectul.

Interesant este ca la final, la ceva vreme dupa finalizarea proiectului imi spune: "Catalin, sa stii ca am avut multe oferte pentru programul... si pentru nevoia noastra... Dar stii de ce v-am ales pe voi? Pentru ca sunteti profesionisti si pentru ca mi-a placut in discutia noastra ca mi-ai oferit multe exemple si argument de calitate". Intre noi fie vorba, drag cititor, m-a uns pe suflet raspunsul lui.

Si daca ne gandim putin, sigur descoperim nenumarate exemple in care folosind aceste 2 grupuri de cuvinte am reusit. Probabil ca acum iti vin in minte cateva astfel de exemple.

Insa ceea ce vreau sa transmit prin aceasta scriere este sa folosim constient aceste "PENTRU CA" si "DE EXEMPLU" si nu doar atunci cand ne vine. De ce? Pur si simplu pentru ca avem mai multe sanse de reusita in fata interlocutorului, pentru ca discutam asertiv, pentru ca suntem mai persuasivi. Varii motive. Iar daca avem grija sa folosim tonul potrivit, atunci jos palaria.

Iti doresc succes si astept cu bucurie sa-mi impartasesti cateva exemple in care ai folosit cu succes: "PENTRU CA" si "DE EXEMPLU".

Pentru aprofundarea lor, pentru mai multe exemple, pentru cum am exersat si aplicat aceste grupuri de cuvinte in contexte diferite de munca, pentru cum le poti aplica chiar tu cu mare usurinta in contextele tale de viata si pentru cum sa-ti intre in reflex aceste "PENTRU CA" si " DE EXEMPLU", te astept cu drag la trainingul "D.O.C.T.O.R. in Public Speaking". Sunt 2 grupuri de cuvinte extraordinar de puternice atunci cand vorbesti in public. Oare de ce? Vorbim la training.

"Te ineci nu pentru ca ai cazut in apa, ci PENTRU CA ramai sub apa." - Paulo Coelho

Articol semnat de Catalin Chirilescu, Learning Arhitect MMM Consulting INT'L

Catalin Chirilescu este Learning Arhitect in cadrul companiei MMM Consulting, ce ofera programe de training si consultanta ale caror abordari interactive sunt menite sa antreneze si sa dezvolte abilitati cheie ce conduc catre crestrea performantei si eficientei in business. O parte din interventiile de consultanta sau de instruire au atasate metodologii de masurare prin care se asigura o invatare si o dezvoltare structurata si personalizata.

Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4252 ori