In general, orice planificare de orice tip trebuie vazuta ca raspunsuri la posibilele intrebari prezente, cu proiectie in viitor. Plecand de la aceasta idee, orice intrebare fiscala se poate rezolva cu ajutorul unei planificari fiscale structurata pe fiecare tipologie de business si mai ales pe nevoia oricarei companii, astfel incat sa asigure premisele unor solutii legale si corecte.
De cele mai multe ori, in practica se insista pe o planificare fiscala fara a lua in calcul strategia pe termen mediu si lung a companiei. Recomandarea noastra este ca planificarea fiscala sa mearga impreuna cu previzionarea businessului si a intregii activitati. Cum? Dashboard, bugete, previziuni privind vanzarile si adaosul, daca vorbim de vanzari spre exemplu.
Pentru a putea asigura o coerenta a planificarii ca si proces de bugetare trebuie mers pana la cel mai mic detaliu in vederea unor estimari in cunostinta de cauza, spre exemplu profitabilitatea pe articole, game, magazine, zone geografice etc. Astfel, trebuie gandite rapoarte pe centre de cost si articole bugetare care trebuie centralizate grafic (recomandarea noastra), un dashboard ce trebuie urmarit zilnic/saptamanal pentru a putea "reactiona" la timp.
Spre exemplu, pentru a avea o planificare a stocurilor care este absolut necesara pentru o companie care gestioneaza stocuri de produse trebuie pornit de la strategia generala de deservire a clientilor si a prioritatilor de livrare. Pornind de la acest aspect trebuie gestionate comenzile ferme si urmarite targeturile de livrare catre clienti, retururile, penalitatile de nelivrare, rezervele de stoc justificate sau nu, produsele care expira etc.
Ca si al doilea pas, planificarea trebuie sa urmareasca realizarea targetului precum si principiul de discount/bonus acordate.
Toate acestea se transpun si masoara in cifre care reprezinta baza acestui segment in ceea ce priveste planificarea fiscala a stocului si a vanzarii, dar care obligatoriu se vor transforma in bani, corelat cu tipul platilor avans/termene de plata/procente de neachitare etc. Abia apoi toate acestea pot conduce la o previzionare fiscala corecta. Fiecare companie terbuie sa isi fixeze un sistem de alerte care sa urmareasca directiile sale de business, astfel incat in orice moment sa poata dispune de toate informatiile necesare.
Articol semnat de Mirela Serban, Managing Partner R&M Audit Contabilitate.
Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.