Procedura deschiderii unui punct de lucru, pas cu pas

Joi, 10 Iulie 2014, ora 08:30
30769 citiri
Procedura deschiderii unui punct de lucru, pas cu pas

Astazi prezentam procedura deschiderii unui punct de lucru. O societate comerciala isi poate deschide puncte de lucru in momentul infiintarii ei, sau dupa acest moment.

Pasul 1 - Registru Comertului

Deschiderea unui punct de lucru (sau a mai multora) dupa etapa infiintarii firmei se realizeaza prin introducerea si inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului - ceea ce mai este cunoscut sub numele de "mentiuni".

Pentru mentiunile privind inregistrarea si autorizarea de puncte de lucru aveti nevoie de urmatoarele documente:

  • Cererea de inregistrare (original) - formular;
  • Declaratia - tip pe propria raspundere, in original, semnata de asociati sau administratori/membrii ai directoratului, din care sa rezulte, dupa caz, ca:
  • - persoana juridica nu desfasoara la sediul secundar activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani (model 1);

    - persoana juridica indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile precizate in declaratia-tip (model 2);

  • Hotararea adunarii generale a asociatilor/actionarilor sau decizia asociatului unic/Consiliului de administratie/ directoratului, in cazul in care este abilitat in acest sens (original)- detalii;
  • La infiintare, dovezile privind sediile secundare - detalii, (copie) - detalii;
  • Daca este cazul:

  • avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);
  • avizele prealabile prevazute de legile speciale (copie);
  • imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original);
  • Cat costa?

    Veti atasa la dosar si dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale

  • 45 lei - taxele de registru;
  • 27 lei, reprezentand un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare si 10% Fondul de buletin prevazute de Legea nr. 85/2006,pentru fiecare sediu secundar,
  • sau

  • 72 lei pentru fiecare sediu autorizat pe baza declaratiei pe proprie raspundere (45 lei taxa de registru, la care se adauga 27 lei reprezentand un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare si 10% Fondul de buletin prevazute de Legea nr. 85/2006);
  • tariful de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
  • Este nevoie de prezenta asociatului/asociatilor, a stampilei societatiisi de copii ale tuturor actelor societatii comerciale.Termenul pentru un astfel de demers este de 5-7 zile lucratoare din momentul in care dosarul este complet.

    Pasul 2 - Declararea punctului de lucru la Administratia Financiara

    Dupa deschiderea punctului de lucru (adica dupa ce au fost eliberate documentele referitoare la acest lucru de catre Registrul Comertului), punctul de lucru trebuie declarat la Administratia Financiara in raza careia va aflati cu sediul social al societatii.

    Aceasta se va face in termen de 30 de zile.

    Daca punctul de lucru are mai mult de 5 angajati, este vorba de un sediu secundar ce va trebui declarat si la administratia financiara in raza careia se afla sediul social al societatii si la administratia financiara in raza careia acesta se afla.

    Articol semnat de Iulian Serban, fondatorul Think Business, un proiect al STEPS Business Consulting, companie creata pentru a oferi pachete complete de servicii: consultanta, dezvoltarea carierei, training, evenimente.

    Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.

    HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
    HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
    Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
    Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
    Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
    Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...
    #antreprenori romani, #serban afaceri, #consultanta antreprenori , #Firme Romania