Mall-ul online FashionUp "ataca" Ungaria. Urmeaza Cehia si Slovacia

Vineri, 12 Aprilie 2013, ora 12:06
2424 citiri
Mall-ul online FashionUp "ataca" Ungaria. Urmeaza Cehia si Slovacia
Alin Stanciu, managerul FashionUp

In 2009 lansa primul mall online din Romania, impreuna cu Marius Ghenea. Acum, Alin Stanciu extinde businessul peste hotare. Dupa prima reusita in Bulgaria, cifra de afaceri FashionUp s-a apropiat de 2 milioane de euro. Urmatoarea piata este Ungaria si spera ca extinderea sa-i creasca cifra de afaceri pana la 3,5 milioane de euro in 2013.

Dupa lansarea magazinului FashionUp in Ungaria, ia in considerarea extinderea si in Cehia si Slovacia. Recunoaste ca pe fiecare piata exista jucatori locali cu o cota semnificativa, insa notorietatea brandurilor pe care le reprezinta si numarul de produse pe care le ofera situeaza businessul sau mult in fata lor, sustine antreprenorul.

Strategie in functie de 'daca'

Contactul direct cu piata de moda din Romania din ultimii 10 ani l-a "marcat", intr-un mod pozitiv: "probabil am mai multe ceasuri, curele sau jeansi decat ar fi normal pentru o persoana. Sau chiar mai multe", spune Alin Stanciu, intr-un interviu acordat Business24.

Ati decis extinderea afacerii dumneavoastra pe piata din Ungaria, la doar un an dupa ce ati intrat pe piata din Bulgaria. Care a fost cifra de afaceri pe care FashionUp a inregistrat-o in 2012 (si care v-a determinat, presupun, sa continuati expansiunea)?

Ne-am apropiat de bariera celor 2 milioane de euro care era obiectivul pentru anul trecut.

Marius Ghenea vede aceasta strategie drept o oportunitate pentru intregul mediu de business romanesc. Sunteti de aceeasi parere? Ii sfatuiti pe anterprenorii romani sa ia in considerare dezvoltarea regionala?

Din cate imi amintesc, declaratiile lui Marius contineau niste "daca", niste conditionari. Personal nu cred ca putem generaliza afirmatia, asa ca singurul indemn pe care l-as face e ca fiecare companie sa-si evalueze beneficiile si impactul pe care scenariul unei extinderi regionale le-ar putea avea si doar ulterior sa ia decizia internationalizarii afacerii, mai ales ca exista specificitati contingente ale fiecarei piete, chiar daca ea e in imediata proximitate.

Intr-adevar, demografic vorbind, Romania este o piata importanta din CEE si asta poate ajuta firmele sa atinga un volum de vanzari care sa le permita acumularea unui know-how care poate fi exportat sau replicat pe alte piete.

Daca studiul respectiv e favorabil, daca avantajele competitive pot fi replicate si daca nu exista bariere in finantare, bineinteles ca deschiderea businessului in alte piete e o strategie de dezvoltare corecta care poate aduce, se pare, cresterea bazei de clienti, a veniturilor, precum si importante economii de scala sau scop.

Cititi interviul integral in urmatoarea editie de week-end Business24 "Cum sa-i cheltuiesti".

Un nou scandal pentru Guvern. Damen a dat in judecata Romania la o curte internationala de arbitraj
Un nou scandal pentru Guvern. Damen a dat in judecata Romania la o curte internationala de arbitraj
Premierul Marcel Ciolacu confirma faptul ca olandezii de la Damen au dat in judecata Romania, aratandu-se in acelasi timp optimist in ceea ce priveste rezolvarea pe cale amiabila a disputelor...
Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput alături de gameri profesioniști
Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput alături de gameri profesioniști
Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput în colaborare cu unii dintre cei mai buni jucători de esports, inclusiv Zachary „zekken” Patrone, campion și MVP al turneului...
#comert online, #magazinul online FashionUp, #Alin Stanciu FashionUp , #Investitii