Cum a cucerit Starbucks China: Ce au de invatat Google, Facebook si e-Bay

Luni, 13 Februarie 2012, ora 18:08
4376 citiri
Cum a cucerit Starbucks China: Ce au de invatat Google, Facebook si e-Bay

Howard Schultz, seful de la Starbucks, a anuntat ca in curand China va deveni cea mai mare piata din afara Statelor Unite.

Compania are 500 de cafenele in China, care sunt mai profitabile decat cele din USA, potrivit Directorului Financiar, Troy Alstead.

In timp ce companii precum E-Bay, Google, Amazon.com, Yahoo si cel mai recent, Groupon sau Facebook nu au resusit sa se impuna in tara cu cel mai mare numar de internauti din lume, iata ca Starbucks a reusit sa ii convinga pe chinezi sa schimbe cultura ceaiului pe cea a unei bauturi occidentale amare si scumpe, potrivit BusinessInsider.

Reteta succesului

In loc sa forteze piata cu produsele standard care au avut succes in SUA, Starbucks i-a impresionat pe chinezi cu produse noi precum cafeaua cu aroma de ceai verde. Asadar, in loc sa incerce sa ii schimbe pe chinezi, Starbucks s-a reinventat, adaptandu-se dorintelor localnicilor.

Starbucks le-a oferit intotdeauna clientilor o ambianta placuta, pe o piata in care la sfarsitul anilor '90, putine restaurante erau dotate cu aer conditionat. Astfel, Starbucks a devenit rapid un loc de intalnire atat pentru afaceri, cat si pentru grupurile de prieteni.

Marea provocare a promovarii serviciului de dine-in a fost faptul ca spatiul pe care il ocupa cafenelele din China este cu o treime sau chiar doua mai mic decat in SUA, potrivit Directorului Financiar. Pentru a distrage atentia de la acest dezavantaj, Starbucks si-a transformat produsele in accesorii care intaresc statutul social, ridicand preturile produselor peste nivelul din SUA. Astfel, datorita preturilor piperate, Starbucks este mai profitabil in China decat in SUA, in ciuda unui volum de vanzari mai mic.

De asemenea, Starbucks are succes si la capitolul resurse umane. Chiar daca media fluctuatiei personalului in China este de 30% pe an, compania a inregistrat o pondere mai mica, datorita ofertelor salariale competitive, a mediului de lucru placut si a oportunitatilor de cariera.

Majoritatea multinationalelor isi trateaza angajatii de origine chineza ca pe oameni cu un statut social inferior si nu le ofera sanse reale de promovare, pozitiile de management fiind ocupate de cetateni straini. Nu este si cazul Starbucks. Compania a initiat o sumedenie de programe de recrutare, de training si de conversie profesionala.

Serviciile Starbucks se ridica la exigentele unui hotel de 5 stele. In cadrul unor sondaje de opinie, cateva sute de clienti din Shanghai au recunoscut ca prefera gustul bauturilor pe care le ofera competitia, insa continua sa cumpere de la Starbucks datorita calitatii serviciilor pe care le ofera.

Compania de cafea a inteles si de aceasta data ca ceea ce vor chinezii nu se pliaza neaparat pe ce functioneaza in Statele Unite.

Samsung a lansat noul model Galaxy C55. Ce specificații oferă
Samsung a lansat noul model Galaxy C55. Ce specificații oferă
Samsung a lansat, în China, noul model Galaxy C55, eveniment care a avut loc fără prea multe anunțuri spectaculoase. Telefonul este, în esență, identic cu modelul Galaxy M55, dar se distinge...
Marile orașe europene, într-o criză a locuirii. ”Clujul rămâne doar al bogaților și al turiștilor”
Marile orașe europene, într-o criză a locuirii. ”Clujul rămâne doar al bogaților și al turiștilor”
Oameni din întreaga Uniune Europeană se confruntă cu o criză a locuirii fără precedent, agravată de inflație, sărăcie energetică și risc de excluziune socială. Un raport de la vârful...
#starbucks in china , #Investitii