Nufarul vrea sa se extinda in urmatorii ani in marile orase din tara, o investitie de 10 milioane de euro

Duminica, 13 Iulie 2014, ora 12:56
1954 citiri
Nufarul vrea sa se extinda in urmatorii ani in marile orase din tara, o investitie de 10 milioane de euro

Nufarul, un brand cunoscut bucurestenilor, vrea sa se extinda in urmatorii 10 ani in marile orase din tara, o investitie despre care Dan George Stroescu, directorul general al companiei, spune ca se ridica la 10 milioane de euro.

Al doilea mare obiectiv al celebrei societati comerciale care ofera servicii de curatatorie si spalatorie este sa reinnoiasca utilajele cu care lucreaza, operatiune pentru care vrea sa aloce anul viitor un milion de euro.

Intreprinderea Nufarul s-a infiintat in 1960 prin comasarea si reorganizarea succesiva a atelierelor mestesugaresti si a cooperativelor specializate pentru activitatea de spalat si curatat chimic. Dan George Stroescu spune ca a venit la Nufarul in 1980 pe postul de director adjunct. Dupa 1990 a fost dat afara de salariati, iar in 1992 acestia au facut miscari de strada ca sa fie adus inapoi pentru ca societatea intrase in faliment.

Potrivit lui Stroescu, cele mai mari transformari ale societatii au avut loc in primii ani de la intrarea in economia de piata, dar ca acestea s-au dovedit pozitive pentru companie.

"Am avut o sansa. Cat am lucrat la privatizare am facut parte din prima echipa creata pe Europa de Est pentru privatizare si am avut sansa sa intru in contact cu Jeffrey Sachs (n.r. economist american, laureat al premiul Nobel pentru economie) care facea pregatire cu diversi specialisti din Europa de Est. De la el am invatat trei lucruri din primul curs: ca MEBO este o sansa in istorie, nu este specifica Romaniei ci si tarilor dezvoltate, am invatat ca atunci cand ai ceva in tranzitie sa nu vinzi pentru ca banul se devalorizeaza foarte rapid si al treilea ca nu trebuie sa folosesti fonduri bancare pentru ca vei plati mai mult decat reusesti sa produci, in tranzitie", a declarat Dan George Stroescu.

Pentru a face rost de fonduri necesare privatizarii societatii conform legii, Stroescu a introdus garantia obligatorie pentru toti salariatii si astfel a strans in patru ani peste un milion de dolari. Cand a aparut sansa privatizarii s-au inscris alaturi de doua firme arabesti "care erau sigure ca spalatoresele nu au bani sa cumpere Nufarul". A cerut salariatilor sa participe cu garantia la privatizare, pentru ca altfel nu ar fi avut nimeni bani si in felul acesta au avut un milion de dolari pentru prima rata la Fondul Proprietatii de Stat. Nu toti salariatii au fost de acord, respectiv 60 de salariati din cei aproximativ 800 la acea vreme.

"Am continuat cu garantiile, am mai strans in cativa ani un milion de dolari, am reusit sa punem bani la banca si am luat dobanzi de 170%. Am facut si o majorare de capital. In 2000, am aruncat toate utilajele pentru ca erau depasite tehnologic si consumatoare mari de energie si am cumparat utilaje de ultima generatie ca sa putem fi competitivi. Valoarea investitiei a fost de 750.000 de euro si am mai folosit peste 300.000 de euro pentru a cumpara spatii. Am achizitionat un hotel pentru salariati la Predeal si am construit un hotel la Navodari", a adaugat Dan George Stroescu.

De la prima retehnologizare au trecut 10 ani, astfel ca anul viitor compania vrea sa cumpere utilaje noi, mai performante. Mai precis, in primavara anului viitor se organizeaza o expozitie specializata in utilaje pentru industria de spalat si curatat la Frankfurt si Dan George Stroescu spune ca spera sa cumpere de acolo tehnologie de ultima ora. Valoarea investitiei se va ridica la aproximativ un milion de euro.

Planuri de extindere in toate orasele importante din tara

Cu toate ca trecerea la economia de piata a insemnat pentru Nufarul deschiderea pietei pentru competitie, aceasta detine cea mai mare cota de piata, de 60-65% potrivit propriilor estimari. Stroescu sustine ca societatea pe care o conduce a pierdut in principal sectorul intreprinderilor de stat, precum Armata, spitalele, pentru ca acolo contractele se acorda pe baza de licitatie si se castiga pe baza pretului, nu a calitatii. Acum clientela Nufarul este formata in cea mai mare parte din populatie, cam 95%, iar restul diverse firme prestigioase. Acesta sustine ca multe contracte se castiga prin intelegeri oneroase si datorita posibilitatii de majorare a preturilor dupa castigarea licitatiilor, astfel ca a avut de nenumarate ori surpriza ca micii castigatori ai licitatiilor sa utilizeze apoi serviciile societatii Nufarul, ei fiind doar intermediari.

"Noi respectam intru totul procesul tehnologic. La ora actuala unitatile de spalat si curatat s-au impartit in doua: unitatile de tip mall si unitatile de tip Nufarul, care sunt putine chiar si in strainatate. Din cauza recesiunii economice s-a incercat o simplificare a procesului tehnologic, astfel ca serviciile la unitatile de tip mall sunt mai ieftine pentru ca nu au parti din tehnologie", sustine Stroescu.

Potrivit directorului societatii Nufarul, serviciile de spalat si curatat contribuie cu 70% la realizarea cifrei de afaceri, iar restul vine din activitatea de comert sau din activitatea imobiliara. Acesta spune ca Nufarul realizeaza importuri din China, vinde produse proprii dar si produse de nisa, precum apa minerala ambalata in recipiente de sticla si nu la pet.

Cum cea mai mare parte din afacere este realizata din activitatea de baza, respectiv serviciile de spalat si curatat, Dan George Stroescu afirma ca tinta Nufarul este sa se extinda in toate orase mari din tara. Problema principala o constituie accesul la suprafete de teren, la preturi rezonabile, dar si la spatii aflate la parterul blocurilor. Nufarul are nevoie de spatii de cel putin 100 de metri patrati pentru o microunitate, unde se poate si curata si spala, iar pentru un centru, unde se face doar receptia rufelor este nevoie de 50 de metri patrati. Pentru o unitate mare este nevoie de cel putin 500 de metri patrati.

Stroescu considera ca pentru a realiza acest plan de extindere este nevoie de 10 ani dar si de 10 milioane de euro, bani pe care vrea sa ii stranga din fonduri ale companiei sau din majorari de capital.

Nufarul a incercat sa patrunda si in mall-uri, dar nivelul chiriilor a fost considerat de conducerea companiei ca fiind prea mare. In plus, pentru a fi mai aproape de clienti, compania va incerca sa puna accent pe serviciul de colectare si livrare la domiciliu, cu transport gratuit.

Potrivit directorului general al companiei, toate masurile luate vor fi corelate cu masurile luate de guvern pentru impulsionarea economiei, reducerea parafiscalitatii impovaratoare, si implicit cresterea nivelului de trai al populatiei.

Potrivit datelor de la Ministerul Finantelor Publice, Nufarul a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 12.669.206 de lei si a obtinut un profit net de 666.716 de lei. Nufarul are in prezent 100 de unitati si 300 de angajati.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Google a anunțat lansarea unei noi aplicații de productivitate. Ce funcții oferă
Google a anunțat lansarea unei noi aplicații de productivitate. Ce funcții oferă
Google a anunțat lansarea unei noi aplicații de productivitate, Google Vids, concepută pentru a optimiza crearea prezentărilor animate în mediul corporate. Aceasta a fost prezentată în...
Elon Musk vrea să taxeze noii utilizatori X pentru a fi sigur că nu sunt boți. Cât trebuie plătit pentru a posta pe fostul Twitter
Elon Musk vrea să taxeze noii utilizatori X pentru a fi sigur că nu sunt boți. Cât trebuie plătit pentru a posta pe fostul Twitter
Proprietarul platformei de socializare X, Elon Musk, a decis să impună o taxă utilizatorilor noi ai serviciului. Scopul este de a se asigură că nu sunt boți. Fostul Twitter a impus deja o...
#investitii Nufarul, #afaceri Nufarul, #compania Nufarul , #Investitii