Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Piata de training si coaching din Romania se maturizeaza. Ce asteptari au companiile

Piata de training si coaching din Romania se maturizeaza. Ce asteptari au companiile


Companiile au devenit foarte preocupate de rezultate si de modul in care sunt recuperate investitiile in servicii de training si consultanta, reiese dintr-o analiza a Brightway, companie de training si consultanta de business.

Raportul studiaza principalele transformari prin care a trecut piata de training si business coaching in Romania, de la momentul cand a aparut acest concept la noi in tara si pana in prezent.

Astfel, la inceputul anilor 2000, programele de training inca reprezentau o noutate pentru majoritatea managerilor romani. Piata a ajuns la un apogeu in 2007-2009, cand trainingul a devenit un serviciu frecvent accesat, mai ales in multinationale.

Daca in perioada de varf, a boomului economic, se alocau destul de usor bugete, odata cu venirea crizei lucrurile s-au schimbat, iar in momentul de fata piata este foarte concurentiala si in urmatorii ani va continua procesul de maturizare.

De asemenea, din analiza reiese ca vor avea succes programele cu o finalitate practica si masurabila pentru companie.

Sa fie training, dar cu rezultate

In 2014 principalele roluri ale consultantului/trainerului sunt de a ajuta liderii sa isi clarifice directia de actiune, de a sparge tiparele, de a deschide echipa catre schimbare, de a oferi instrumente pentru cresterea performantei, de a antrena oamenii sa isi dezvolte anumite abilitati si cel mai important, de a ajuta compania sa implementeze in mod practic solutiile identificate impreuna.

"Cand am inceput, multi manageri nu aveau un set de asteptari clar definite de la un program de training/business coaching pentru ca nu mai participasera niciodata. Am crescut odata cu piata, ne-am maturizat si am creat programe complexe. Anul acesta am implinit 10 ani de experienta. Acum avem in Brightway un set original de traininguri: pentru cresterea performantei in domeniile vanzari - Brightsale, Leadership - Brightboss, management financiar - Brightbiz, managementul timpului - Brightplan, negociere si comunicare - Brightlink, marketing si strategie - Brightmove, Public Speaking - Brightspeech, Inteligenta Emotionala - Brightlife", a declarat Lucian Arghire, Managing Partner, Brightway.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1741 ori