Romania CSR Index 2017: Au crescut investitiile in programe de CSR strategice

Joi, 15 Iunie 2017, ora 00:33
2331 citiri
Romania CSR Index 2017: Au crescut investitiile in programe de CSR strategice

The Azores Sustainability & CSR Services a lansat studiul "Romania CSR Index 2017", in cadrul conferintei "Best Practices in Romanian CSR", de saptamana trecuta.

Principalele concluzii ale studiului arata ca cele mai implicate companii in domeniul responsabilitatii sociale si de mediu sunt cele din industriile: bere, bunuri de consum si constructii.

La polul opus, cele mai putin interesate industrii sunt cele din domeniile utilitati, energie si auto.

Prin comparatie cu rezultatele de anul trecut, se mentine aceeasi tendinta in ceea ce priveste industriile interesate de CSR.

Doar 8 companii dintre cele 100 de companii analizate au avut un punctaj de peste 50%.

Acestea sunt: Coca-Cola HBC Romania (un punctaj de 94.57%), Ursus Breweries (un punctaj de 82.56%) ; Raiffeisen Bank (un punctaj de 82.35%) ; Siveco Romania (un punctaj de 81.94%) ; OMV Petrom (un punctaj de 72.62%) ; ArcelorMittal Galati (un punctaj de 68.42%) ; Heineken Romania (un punctaj de 66.28%) si Telekom (un punctaj de 64.44%).

Coca-Cola HBC Romania se afla in topul "Romania CSR Index" pentru al doilea an consecutiv, cu un punctaj mai mare cu aproape 9 procente comparativ cu punctajul obtinut in 2016.

"Grupul Coca-Cola HBC a fost desemnat anul trecut, pentru a treia oara consecutiv, lider mondial si european al sustenabilitatii in industria bauturilor, potrivit Dow Jones Sustainability Index. Pe plan local, Coca-Cola HBC a fost desemnata, pentru a doua oara consecutiv, cea mai responsabila companie din Romania.

Suntem foarte bucurosi si mandri de aceasta recunoastere, cu atat mai mult cu cat sustenabilitatea este integrata in strategia de afaceri a companiei noastre. Iar importanta pe care o acordam sustenabilitatii merge si mai departe: echipa noastra promoveaza in mod activ un stil de viata sustenabil, responsabil si se implica in reducerea impactului asupra mediului, in proiecte de mediu si proiecte pentru comunitate.

Pentru compania noastra si pentru fiecare membru al Coca-Cola HBC, este foarte clar ca suntem ceea ce lasam dupa noi si ca ziua de maine incepe azi, cu fiecare dintre noi", declara Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager Coca-Cola HBC Romania.

Principalele rezultate ale studiului:

- Indicatorul pentru care au punctat cele mai multe companii (60%) a fost: Programele de dezvoltare si protectie din comunitatea locala;

- 25% dintre companii au avut punctajul 0;

- Indicatorul pentru care nicio companie nu a obtinut punctaj a fost: auditarea raportului de CSR;

- 21% dintre companii dezvolta programe de CSR strategic;

- Indicatorii care se refera la protectia mediului inconjurator au fost foarte slab reprezentati in indexul de anul acesta.

Topul companiilor in functie de industrii:

Top companii din industria bancara:

1. Raiffeisen Bank

2. BCR

3. ING Bank

"BCR are ca directie principala de implicare in comunitate educatia, iar in subsidiar educatia financiara. Dincolo de rapoarte, strategii de mii de pagini, cifre, grafice, sunt oameni; iar cel mai important lucru pe care noi, companiile care facem CSR, il urmarim, este un impact asupra oamenilor.

Daca reusim sa invatam un singur copil ca trebuie sa fie responsabil cu banii inseamna ca pe termen lung acel copil o sa ajunga un adult educat financiar. Vrem ca oamenii sa inteleaga ca educatia financiara este responsabilitatea fiecaruia dintre noi", declara Claudia Oprescu, Expert Relatii Comunitare BCR.

Top companii din industria berii:

1. Ursus Breweries

2. Heineken Romania

Top companii din industria Petrol si Gaze:

1. OMV Petrom

2. Romgaz

3. Rompetrol Rafinare

Top companii din industria IT&C:

1. Siveco Romania

2. Samsung Electronics Romania

3. Dante International (Emag)

"Ne dorim ca solutiile noastre globale de IT, create in Romania, sa genereze schimbare pozitiva, prosperitate si competitivitate clientilor nostri, contribuind seminificativ la dezvoltarea lor", declara Florin Ilia, Presedinte si Director General SIVECO Romania.

Concluziile analizei

Conform Romania CSR Index 2017, nivelul de interes al companiilor a crescut usor fata de anul trecut. Acest avans se datoreaza in principal Directivei 2014/95/UE care va impune companiilor cu peste 500 de angajati sa publice informatii non-financiare incepand cu anul 2018.

O mare parte dintre companii continua sa se concentreze pe implicarea in societate, insa proiectele au devenit mai strategice in sensul ca unele companii investesc de exemplu in educatia profesionala, incercand sa-si gaseasca astfel forta de munca calificata sau inalt-calificata.

Au crescut, de asemenea, investitiile in programe de CSR strategice, care presupun schimbari la nivel operational, de exemplu instalatii care ajuta la eficientizarea consumului de resurse.

In plus, se contureaza tot mai mult interesul pentru responsabilitatea culturala: campanii care ajuta diverse comunitati sa-si pastreze traditiile, proiecte destinate protejarii patrimoniului cultural sau sprijinirea tinerilor artisti.

Metodologia studiului

Romania CSR Index 2017 a avut la baza o metodologie de evaluare care respecta patru referinte internationale, cele mai importante din domeniu: Directiva 2014/95/UE a Parlamentului European si a Consiliului, Obiectivele de Dezvoltare Durabila (SDG), Standardul Global Reporting Initiative si Dow Jones Sustainability Index.

Analiza a luat in calcul 100 dintre cele mai mari companii din Romania. In comparatie cu anul trecut, cand au fost 36 de indicatori, anul acesta numarul a crescut la 43 de indicatori, impartiti in 9 categorii.

Un flash report al studiului poate fi descarcat de aici iar raportul complet va fi publicat la sfarsitul lunii iunie.

Evenimentul Best Practices in Romanian CSR a fost sustinut de: Coca-Cola HBC Romania, BCR, Siveco, Sustainalytics si Ursus Breweries.

Partenerii media ai evenimentului: The CSR Report, Klarmedia, New Money, Business24, PRWave, The Trends si Ziare.com.

Puteti afla mai multe detalii despre eveniment pe pagina agentiei The Azores.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...
#Romania CSR Index 2017 , #Investitii