Tinerii bucuresteni sunt interesati de antreprenoriat, peste 60% aratandu-si intentia de a initia o afacere proprie, se arata intr-un studiu realizat de ASE finantat din fonduri europene.
Majoritatea tinerilor considera insa ca, pentru a-si pune planurile in aplicare, conditia esentiala este existenta unor fonduri personale, fiind reticenti in a apela la credite bancare si fonduri europene.
Potrivit sursei citate, printre dificultatile cu care se confrunta antreprenori din Romania se numara lipsa de instrumente de marketing si vanzare, un deficit la nivel de comunicare cu publicul-target, lipsa de promovare, de definire si impunere a identitatii. De asemenea, in multe cazuri, din lipsa unei pregatiri adecvate in domeniu, apar probleme in abordarea legislatiei.
In urma examinarii raspunsurilor, s-au putut determina domeniile privite ca posibile oportunitati de afaceri: comertul la pret redus, formarea profesionala, serviciile online si serviciile medicale.
Studiul a fost efectuat in perioada aprilie-mai 2012 pe un esantion de 813 persoane - angajati (400 respondenti), intreprinzatori (120 respondenti), manageri IMM-uri (120 respondenti), potentiali intreprinzatori (studenti, someri, militari in rezerva, etc - 160 respondenti), majoritatea avand varste cuprinse intre 25-35 ani.
Studiu face parte din proiectul "eLife - Dezvoltarea inovatiei, creativitatii, responsabilitatii si sustenabilitatii antreprenoriatului romanesc" finantat prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013.
In cadrul proiectului participa printre altele, Academia de Studii Economice din Bucuresti, SIVECO Romania SA, ADAF, Centrul de Inovare si Dezvoltare de Afaceri din Bucuresti.