Cum sa-i cheltuiesti - Editie de weekend
HOT TOPICS

A face bine, un business ce se intoarce inzecit - Ana Maria Marian, Intermedicas

A face bine, un business ce se intoarce inzecit - Ana Maria Marian, Intermedicas
Ana Maria Marian este CEO Intermedicas si un om care traieste pentru a face bine celor din jur. A pus bazele unei clinici-liant intre pacientul roman si specialisti din toate colturile lumii, veniti in Romania sa le dea o mana de ajutor.

Practic, pentru doar 200 de euro, orice pacient poate avea parte de un "second opinion" avizat si este indrumat catre solutia care-i va rezolva, intr-un final, problema de sanatate.

Pe langa binele pe care si-l doreste sa-l faca pentru pacientii romani, Ana Maria Marian a gasit astfel si o solutie pentru a inversa, macar partial, exodul medicilor din Romania.

Iubeste sa faca bine, urmeaza sfaturile lui Mahatma Ghandi si iata ca tot binele i se intoarce inzecit: Intermedicas a incheiat 2014 cu afaceri de 300.000 de euro, iar CEO-ul clinicii estimeaza o o dublare a acestei cifre in 2015.

"Dincolo de aparente si de materialismul lumii in care traim, incerc sa imi conturez menirea in aceasta lume prin raportarea la ceilalti, prin impactul pozitiv pe care il pot genera in jurul meu, prin serviciul adus altora, care confera vietii mele un sens si un scop", explica Ana Maria Marian, intr-un interviu acordat Business24.

Explicati-ne, mai intai, ce inseamna "second opinion medical". Cine apeleaza la asta? Ce costuri implica?

Second opinion inseamna siguranta diagnosticului sau certitudinea celui mai bun tratament. Orice pacient, atunci cand se confrunta cu o problema medicala, vrea sa stie care este cea mai buna solutie pentru el.

In general pacientii cauta o a doua opinie, dar o fac intr-un mod improvizat: mergand din clinica in clinica, cautand pe internet sau intreband persoanele apropiate.

Acest demers poate sa nu dea rezultatele asteptate si, in acelasi timp, exista si riscul cheltuielilor inutile, de timp si de bani, avand ca posibil rezultat o solutie medicala incompleta sau un diagnostic eronat.

Oricine poate apela la a doua opinie medicala, pacientii nostri provin din diverse medii, de la persoane care au cautat ani la rand solutii medicale pentru cazurile lor in spitalele din Romania si pana la sportivi de top, expati, persoane din zona politica sau corporate.

Orice pacient, indiferent de problema medicala pe care o are sau de experienta avuta in cadrul sistemului de sanatate, poate gasi o solutie prin solicitarea unui second opinion.

Ajutam cat mai multi oameni care se confrunta cu situatii medicale dificile si ghidam pacientii astfel incat solicitarea unei a doua opinii medicale avizate, oferita de o clinica specializata, sa devina o obisnuinta si pentru pacientii din Romania.

In ceea ce priveste costurile, dosarul de second opinion are un cost estimat de 200 de euro (900 de lei - n. red.), luand in calcul impactul pe care o problema medicala il are asupra vietii noastre, am putea spune ca e un cost mai mult decat rezonabil.

Care este diferenta dintre o clinica medicala privata si Intermedicas?

Orice clinica medicala sau asigurare de sanatate din Romania pune la dispozitia pacientilor 3 dimensiuni: acces la o retea de clinici si spitale, acces la un numar limitat de servicii si acces la un numar limitat de medici.

Ce nu exista in momentul de fata in piata este liantul intre aceste 3 dimensiuni. Avand un abonament/o asigurare pacientul nu are garantia ca va ajunge repede la cei mai buni medici, sau ca i se vor recomanda cei mai buni specialisti pentru rezolvarea problemei medicale specifice.

Intermedicas aduce in plus expertiza si consilierea care asigura accesul rapid al pacientului spre cea mai buna solutie medicala.

Este un facilitator intre dimensiunile mai sus specificate, optimizand beneficiile oferite de un abonament sau asigurare de sanatate, asigurand accesul pacientului spre cea mai buna solutie medicala, la nivel international.

Ce v-a inspirat pentru a crea o astfel de clinica in Romania?

La baza Intermedicas sta dorinta noastra de a ajuta, de a oferi pacientilor solutii medicale, de a oferi o sansa la vindecare. Iar inspiratia este data de fiecare pacient care are o nevoie medicala si de fiecare pacient vindecat - atat nevoile medicale cat si cele umane, legate de comunicare, sunt mult descoperite de sistemul medical actual din Romania; plecand de golurile sistemului, am cladit o solutie medicala centrata pe gasirea parcursului optim pentru pacient.

Intermedicas functioneaza ca un liant intre pacienti si medici/institutii medicale internationale; bazat pe o retea de parteneriate (peste 90 de institutii medicale de renume international) Intermedicas este un furnizor independent de servicii medicale, cu scopul de a directiona pacientul catre solutia medicala optima, fara vreo restrictie legata de o clinica anume sau de anumiti medici.

Ati creat si programul de Visiting Professors, prin care lunar medici de talie internationala vin la Bucuresti pentru a consulta pacienti romani. Cum i-ati convins pe acesti oameni sa se implice in acest proiect?

Medicii care fac parte din programul de Visiting Professors sunt oameni deosebiti, care vor sa impartaseasca din cunosterea pe care ai eu dobandit-o, ajutand si pacientii din Romania.

Unii dintre ei sunt medici romani, care au plecat din tara acum 20-30 de ani si profeseaza in Germania, Franta etc - ei se intorc cu drag in Romania, isi pun toata expertiza la dispozitia pacientilor romani. De fapt, asta este si solutia pe care noi am gasit-o pentru a inversa, macar partial, exodul medicilor din Romania.

Ce proiecte mai aveti in plan pentru Intermedicas?

Cel mai ambitios plan al nostru are directa legatura cu conceptul de second opinon - cu rabdare si perseverenta, invatam pacientii ca second opinion este un drept al lor, si, in acelasi timp, solutia care le poate salva viata.

Toate proiectele noastre au la baza acest concept - acces la cei mai buni medici, fie ca vorbim de proiecte in zona corporate (pentru top management sau expats) fie de proiecte umanitare, prin dam acces pacientilor cazuri-sociale la medici de talie internationala.

Ati incheiat 2014 cu afaceri de 300.000 de euro. Ce estimari aveti pentru anul 2015?

In mod sigur suntem pe un trend crescator, pacientii care solicita second opinion avizat sunt mai multi in fiecare luna - bazat pe impactul pe care am reusit sa il aducem in piata, ne asteptam la o dublare a CA in 2015 fata de 2014.

"Be the change you want to see in the world" - Mahatma Ghandi. Este adevarat ca acest sfat va defineste? Spuneti-ne mai multe despre cum priviti dumneavoastra binele pe care il punem face in aceasta lume?

Exista doua feluri de a privi binele: binele personal si binele societatii. Atata timp cat ceea ce ne preocupa este numai binele personal sau al familiei, niciodata nu vom putea sa evoluam, noi oamenii, ca specie (vorbesc aici de o evolutie spirituala).

Dincolo de aparente si de materialismul lumii in care traim, incerc sa imi conturez menirea in aceasta lume prin raportarea la ceilalti, prin impactul pozitiv pe care il pot genera in jurul meu, prin serviciul adus altora, care confera vietii mele un sens si un scop.

Ce va motiveaza sa faceti bine, zi de zi?

Credinta mea puternica si indaratnica, in ciuda lucrurilor care se intampla zi de zi in jurul nostru, ca suntem cu totii parti ale unui intreg si ca orice munca facem ea trebuie desfasurata in spiritul unui serviciu adus umanitatii.

Si, la un nivel mai concret, raportat la business, cea mai mare motivatie pentru a merge in fiecare zi un pas mai in fata este pacientul pentru care am gasit o solutie medicala.

Ce faceti pentru a va fi si dumneavoastra bine zi de zi? Cum va relaxati? Cum va deconectati?

Petrec timp cu fetita mea, facand diverse lucruri impreuna, citesc si ori de cate ori am ocazia ies in natura, bucurandu-ma de toate clipele frumoase pe care viata mi le daruieste.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 35036 ori

comments powered by Disqus