Activul de pret al unei firme, business developer-ul

Luni, 09 Decembrie 2013, ora 16:00
6254 citiri
Activul de pret al unei firme, business developer-ul

Firmele de oriunde, indiferent de afacerile desfasurate, platesc regeste un business developer bun, de aceea este un job vanat, dar nu intotdeauna "impuscat". Care este secretul unui dezvoltator de afaceri de succes si cum isi pune amprenta asupra business-ului unei companii?

Oricum i-am spune, fie in limbajul universal al afacerilor, business developer sau business development manager, fie in traducere autohtona, dezvoltator de afaceri, acesta este omul cheie intr-o companie, pentru ca el are misiunea de a dezvolta si descoperi canalele care ulterior aduc profit. Firmele sunt constiente de asta si platesc regeste un business developer bun. Salariul motivant, plus recompense/bonusuri, atrag multi aspiranti la acest job, dar in realitate, desi poate ca exista baza educationala necesara, doar cei alesi ajung in aceasta pozitie. Si cand spunem alesi, ne referim la aptitudinile care indivizualizeaza. "Calitatile personale, precum o extraordinara capacitate de comunicare, si abilitatile de vanzari, conteaza mai mult decat calificarile formale pentru acest job", sustine Alan Cornfield, business development manager ce activeaza in sectorul medical din Marea Britanie. El spune ca business developer-ul este forta motrice din spatele cresterii vanzarilor si a contactelor.

Il intelegem foarte bine pe Cornfield, odata ce aflam povestea unui tanar business developer din Romania. Octavian Patrascu are doar 27 de ani, iar din 2010 - dupa doi ani lucrati in vanzari, iar anterior, un an, in marketing, a devenit business developer pentru Europa in domeniul tradingului online pentru brokeri internationali precum FXCM, SafeCap si Forex Club. Are licenta in Relatii Economice Internationale, detine un master in Afaceri Internationale si are licenta de agent pentru servicii de investitii financiare. Niciuna dintre aceste calificari nu l-ar fi ajutat pe Octavian Patrascu sa devina business developer daca in urma cu trei ani nu avea curajul sa isi puna la incercare abilitatile de comunicare, dar si capacitatea de analiza si de cercetare. "Am sunat la o companie din Grecia cu dorinta de a ii vorbi patronului despre oportunitati de dezvoltare a unui business. M-am dus chiar acolo, fara sa il fi cunoscut inainte, pentru a imi prezenta mai bine ideile, iar la final am batut palma", povesteste Octavian.

Grecia a reprezentat doar inceputul unui sir de performante inregistrate de Octavian, in cautarea de parteneri. A incheiat deal-uri in Croatia, Serbia, Muntenegru, Kazahstan si chiar Rusia, daca este sa ne referim doar la Europa de Est. In Croatia, Octavian Patrascu a cumparat chiar 20% dintr-o companie de brokeraj locala, pentru portofoliul personal, deoarece tara ofera oportunitati odata integrata in Uniunea Europeana, dupa cum explica tanarul business developer. Pe scurt, Octavian intermediaza afaceri intre companii mari si mici. Abia de la acest punct cunostintele, dobandite in scoala, despre vanzari si marketing au devenit folositoare. "Ca business developer trebuie sa identifici directiile de vanzari, sa prezinti produsele sau serviciile unor clienti noi si sa mentii relatiile cu acestia. Acest rol se invarte in jurul unei bune comunicari si indiferent de domeniul de business adesea rolul include: urmarirea si depistarea oportunitatilor de afaceri si stabilirea de intalniri; planificarea si pregatirea intalnirilor de afaceri; prezentarea unor produse noi pentru a prospecta clientii/piata, ceea ce presupune detinerea de cunostinte de marketing", explica Octavian Patrascu.

Dar nu este suficient pentru un business developer sa stie doar sa comunice si sa aiba abilitati de analiza si cercetare. Pe langa toate astea, "trebuie sa stie cand este momentul potrivit sa incheie o afacere", dupa cum sustinea, intr-un articol recent, publicatia americana Houston Chronicle. Octavian Patrascu da de inteles ca detine si acest simt. Oricum, vorbeste despre calatoriile sale de afaceri care l-au purtat dincolo de Europa, din Mexic si pana in Japonia, cu usurinta unui business developer constient de atuurile sale.

www.octavianpatrascu.ro

Xiaomi trimite un avertisment către utilizatorii de smartphone-uri. Ce trebuie evitat
Xiaomi trimite un avertisment către utilizatorii de smartphone-uri. Ce trebuie evitat
Compania Xiaomi a emis recent un avertisment către utilizatorii săi privind riscurile asociate cu folosirea protecțiilor de ecran cu adeziv lichid UV. În ciuda popularității acestor...
De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici. Riscurile grave la care se expun cumpărătorii
De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici. Riscurile grave la care se expun cumpărătorii
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat, pe 23 aprilie, că urmează să investigheze platformele de comerț online chinezești Temu și Shein, făcând și o...
#business developer, #business development manager , #Manageri