Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Adrian Ichim, Advanced Ideas: Ne relaxam matematic

Adrian Ichim, Advanced Ideas: Ne relaxam matematic
Relaxarea inseamna, pentru Adrian Ichim, fondatorul agentiei digitale Advanced Ideas, "cate doua vacante pe an de cate una-doua saptamani, planificate inca de la inceputul anului".

Totul este atent calculat pentru ca, pe langa Advanced Ideas Romania au aparut si deplasarile la Londra pentru noul sau proiect, Advanced Ideas UK, dar ele vin ca o "extindere naturala venita pe un curs firesc de dezvoltare al business-ului", explica antreprenorul.

De ce in Londra? "In primul rand trebuie sa fim aproape de oportunitati", explica Adrian Ichim.

Acesta vorbeste deja despre "un trend" in marketingul digital, acela "de migrare a consumatorilor dinspre comunitatile online mari precum Facebook spre comunitati mai mici, nisate in jurul unui singur subiect de interes".

Aici vom vedea fie comunitati construite in jurul cate unui brand, fie mult 'branded content' aruncat in micro comunitati existente, spune acesta.

Despre pasii pe care i-a facut de la prima companie infiintata in 2003 pana la tendintele pentru urmatorii doi-trei ani in marketing digital, dar si despre recordul pe care trebuie sa-l doboare cu prima ocazie la pescuit, vorbeste omul de afaceri, intr-un interviu acordat Business24.

V-ati inceput cariera in publicitatea digitala ca antreprenor. Spuneti-ne cateva cuvinte despre primul startup pe care l-ati infiintat.

Prima companie am pornit-o in anul 2003. Era o companie cu doua linii de business, una indreptata spre servicii IT&C sub umbrala Mainframe Service, cealalta indreptata spre dezvoltarea de software web sub umbrela Mainframe Development.

Ca si dezvoltator de software web, am inceput sa dezvoltam si website-uri, foarte rapid producandu-se o nisare a companiei in aceasta zona.

Dezvoltarea de website-uri a fost completata apoi de servicii de design, creatie, strategie si asa mai departe, ajungand dupa cativa ani sa functioneze practic ca si o agentie digitala.

Care este proiectul dumneavoastra de suflet? De ce?

Poate in mod normal as spune ca sunt atat de multe proiecte dragi incat nu as putea sa aleg unul singur. Realitatea este insa un pic diferita. Avem un castigator clar aici, este un proiect propriu al agentiei pe care o reprezint in acest moment, jocul Heroes of Alcor.

Un proiect propriu in care am investit foarte mult, atat din punct de vedere emotional cat si financiar si care sper ca intr-o zi sa beneficieze de o ultima runda de investitii si sa fie lansat public.

Spuneti-ne despre Advanced Ideas ca afacere. Ne puteti vorbi si despre cifre?

Putem spune ca am crescut in anul 2013, mai mult decat media pietei. A fost un an al performantei, anul 2013, pe toate planurile de business. Ne-am eficientizat foarte mult activitatea si desi cresterile la nivel de cifra de afaceri nu au fost atat de spectaculoase precum ne ziceau planurile din 2012, am vazut insa cresteri importante si peste asteptari in ceea ce inseamna profitabilitate.

Cel mai recent proiect al dumneavoastra depaseste deja granitele tarii, avand sediul la Londra. De ce Londra? Ce scop are acest nou proiect?

In primul rand trebuie sa fim aproape de oportunitati. Si chiar daca vorbim de online, mobile si tot felul de solutii de comunicare, prezenta fizica este esentiala pentru a putea performa. Vorbim apoi de "knowledge". Acest proiect ne va ajuta sa aducem mult "knowledge" dinspre pietele dezvoltate in zona digitala spre Romania.

Ce planuri aveti pentru 2014 si ce asteptari aveti de la acest an?

Daca in 2013 am optimizat foarte mult, in anul 2014 trebuie sa vedem o consolidare a pozitiei in piata urmata de crestere. Trebuie sa vedem insa o crestere si la nivel de piata de digital.

Inca este loc de crestere in piata de digital in Romania, ultimii ani nu au fost foarte generosi din acest punct de vedere, asteptam ca 2014 sa anunte cresteri semnificative ale pietei pentru urmatorii ani.

Spuneti-ne si noua cateva lucruri despre tendintele in marketing digital in 2014, tendinte pe care antreprenorii si managerii care ne citesc ar trebui sa le urmareasca.

Vom vedea cu siguranta o crestere semnificativa in zona de mobile. Vor aparea din ce in ce mai multe aplicatii mobile si si website-uri adaptate pentru telefonul mobil, fie ele responsive sau nu.

Cred ca anul 2014 si urmatorii doi-trei ani vor aduce un adevarat tsunami in continutul mobil. Vorbind de content vom avea si aici modificari interesante de comportament al brandurilor, care vor incerca sa urmareasca migratia consumatorilor spre micro comunitati.

Vorbim despre un trend ce se manifesta deja in pietele un pic mai avansate, un trend de migrare al consumatorilor dinspre comunitatile online mari gen Facebook spre comunitati mai mici, nisate in jurul unui singur subiect de interes. Aici vom vedea fie comunitati construite in jurul cate unui brand fie mult 'branded content' aruncat in micro comunitati existente.

Noul proiect pe care il dezvoltati presupune deplasari dese la Londra si o munca sustinuta. Ce veti sacrifica, timpul dedicat operatiunilor din Romania sau timpul liber?

Este o extindere naturala venita pe un curs firesc de dezvoltare al business-ului, fara a sacrifica neaparat ceva anume.

Cum alegeti, de obicei, sa va relaxati si sa va deconectati in weekend-uri si vacante?

Ne relaxam matematic, cate doua vacante pe an de cate 1-2 saptamani, planificate inca de la inceputul anului. In rest, week-end-uri in familie si cu prietenii. Sa nu uitam si de iesirile la pescuit totusi, inca avem recorduri de depasit la capturi.

Ce inseamna pentru dumneavoastra weekend?

In primul rand familie, sau mai bine zis relaxare in familie.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2942 ori