Anthony Baker, R/GA: Cum am apropiat oamenii de tehnologie

Sambata, 27 Iunie 2015, ora 00:00
38108 citiri
Anthony Baker, R/GA: Cum am apropiat oamenii de tehnologie
Foto: Anthony Baker (Arhiva personala)

Anthony Baker este un tanar din Costa Rica, Technology Director in cadrul R/GA London, care transforma tehnologia in "magie". El creeaza solutii pentru ca procese intregi tehnologice din spatele interactiunii cu un brand sa para floare la ureche pentru clienti.

Tehnologia, designul, arhitectura informatiei sau chiar continutul in sine poate transforma un brand in cel mai mare inamic al clientului sau, iar aici intervine expertiza sa: "Exista cateva principii de care nu trebuie sa uitam: fii util, fii relevant, fii exact, fii respectuos si sincer", spune expertul, astfel incat sa nu mai existe nicio doza de stres sau efort din partea clientului.

Anthony Baker si-a creat, de fapt, o cariera din a apropia oamenii de tehnologie, lucru nu tocmai usor de facut. Dar el iubeste si tehnologia si partea mai putin tehnica din viata de zi cu zi.

A studiat conservatorul, literatura, artele grafice si teatrul, canta la chitara bas, a fost actor timp de opt ani de zile si a lansat trei albume impreuna cu trupele muzicale din care a facut parte.

"Pana la urma, acestea sunt cele care ma ajuta sa fiu creativ la munca. Daca m-as concentra doar pe tehnologie si mi-as petrece tot timpul lucrand, probabil ca nu as obtine aceleasi rezultate", spune Anthony Baker, intr-un interviu acordat Business24.

Ati venit in Romania ca speaker in cadrul ICEE fest. Spuneti-ne mai multe despre temele pe care le-ati abordat acolo.

Ma simt onorat si sunt foarte incantat ca am fost invitat sa tin acest discurs anul acesta. Avem o echipa fantastica aici in Bucuresti, asadar mi-a facut mare placere sa vorbesc in cadrul ICEE fest despre intreaga munca pe care o depunem impreuna.

In cadrul discursului meu m-am concentrat pe a impartasi principii, idei si exemple in jurul conceptului de Connected Brands si Contextual Environments.

Am vorbit despre cum sa cream experiente semnificative si sa construim povesti de brand care sa dainuie in mediul digital si acum si pe viitor.

Care sunt cele mai noi tendinte in tehnologie care ne vor schimba cu totul vietile?

Sunt multe tendinte si tehnologii gata sa apara. Unele dintre ele vor revolutiona industria in moduri in care nu putem inca sa le previzionam.

Totusi, cel mai interesant aspect este conectivitatea si mobilitatea care ne inconjoara cu o viteza uimitoare.

Oamenii asteapta acum experiente contextuale, care sa-i conecteze. Capacitatea de a trece cu usurinta de la un dispozitiv la altul fara a-ti intrerupe activitatile, fie ele analoge sau digitale, este un astfel de exemplu.

Cat despre tehnologie, Project Jacquard de la divizia Google ATAP va permite oricarui tip de material sa aiba o interfata cu care poti interactiona. Ei au anuntat parteneratul cu Levi in acest sens si vor lansa tehnologia open source la sfarsitul anului.

Tot de la Google ATAP, Prohect Soli are un potential enorm de a schimba modul in care interactionam cu dispozitivele si spatiile.

Experientele "screen-less" (n.red. - fara a mai fi necesar un ecran) vor deveni mult mai comune in curand, eliberandu-ne de ecranul telefonului atunci cand utilitatea sa nu mai este atat de mare.

Continutul generat de mobile va continua sa creasca. Ne indreptam cu pasi repezi spre comunicarea video. Este deja limpede ca noile modalitati de a crea videouri interactive, dinamice, contextuale si sociale vor deveni un teren numai bun de exploatat, atat de catre marile companii cat si de catre start-up-uri.

Alaturi de aceasta, VR si AR vor creste ca mediu propice pentru "Storytelling", video-urile 360 se vor dezvolta puternic (mai ales ca YouTube si-a anuntat o sustinere hotarata a lor) iar Google Spotlight Stories va sustine experientele video 360.

Si, in timp ce suntem ocupati cu toate aceste detalii, teme mari precum managementul datelor sau securitatea datelor vor deveni un subiect important de dezbatut de noi in viata de zi cu zi si o oportunitate majora pentru cateva companii de a-si face loc in industrie pe termen lung.

Cum se vor putea folosi aceste tendinte de catre marile branduri pentru a crea proiecte digitale cu impact asupra clientilor lor?

Uber, spre exemplu, s-a descurcat de minune in incercarea sa de a crea o experienta utila, oferind controlul clientului si transformand intreg proiectul intr-unul personal si foarte usor.

Cei de la Uber au renuntat la bariere creand o tehnologie aproape invizibila, chiar "magica".

Viitorul apartine proiectelor sustinute de continut si centrate pe om. Pe de alta parte, Google investeste masiv pentru a deveni primul ecosistem pentru casele "conectate".

Desi nu este cel mai rafinat in materie de hardware, prin Nest (case conectate prin termostat), Brillo si Weave, cei de la Google ofera o platforma open source care ajuta toate tipurile de dispozitive sa se conecteze si sa comunice intre ele.

Adoptia masiva a platformei Android si trecerea de la mobil la TV si chiar la masina, accesorii sau IoT (Internetul Lucrurilor) ofera o oportunitate imensa de a schimba multe aspecte din viata noastra.

Credeti ca interactiunea cu utilizatorul ar mai putea fi imbunatatita?

Interactiunea trebuie sa devina mai usoara, mai simpla, transparenta, incantatoare si semnificativa pentru oameni. Trebuie sa indepartam barierele in momentul in care oamenii interactioneaza cu un brand.

Si asta e valabil si in alte sectoare, nu doar al tehnologiei. Trebuie sa depui niste eforturi pentru a ridica barierele atunci cand un client interactioneaza cu brandurile prin intermediul canalelor digitale.

Care sunt aceste bariere? Complexitatea prea mare a experientei, tehnologia, designul, arhitectura informatiei sau chiar continutul in sine.

Exista cateva principii de care nu trebuie sa uitam: fii util, fii relevant, fii exact, fi respectuos si sincer.

Cum se foloseste tehnologia in cadrul R/GA pentru a crea o experienta buna pentru utilizator?

Tot ce facem noi este sa cream experiente care schimba modul in care oamenii interactioneaza cu brandurile. Obiectivul nostru este acela de a crea solutii utile care ofera o valoare reala in schimbul de experienta dintre client si companie.

Tehnologia este un instrument foarte bun care te ajuta sa-i determini pe clienti sa participe la experiente create de brand, iar digitalul este mediul pe in care trebuie sa spunem povesti atractive.

Care este primul lucru pe care il spuneti unui client care vine la dumneavoastra sa va ceara un astfel de proiect?

Ii intrebam "care este scopul nostru la finalul acestui efort?".

Aveti o multime de proiecte in CV-ul dumneavoastra, inclusiv Google Outside si Google World Cup. Spuneti-ne mai multe despre cele mai importante proiecte ale dumneavoastra.

Google Outside este unul dintre cele mai semnificative momente, din cateva motive.

Am luat o experienta (Google Search App) care exista doar pe mobil (si, intr-o anumita masura in browserul cu motorul de cautare) si am dus-o intr-un cu totul alt mediu, Digital Out of Home (DOOH). Pentru asta a trebuit sa recreem o parte din Google.

Am creat primul motor dinamic si contextual pentru DOOH. Insa, mai mult decat atat, am creat o experienta contextuala care oferea ceva cu insemnatate pentru oamenii din oras. Am oferit valoare si i-am inspirat pe oameni sa faca mai multe folosind ustensilele puse la dispozitie de Google. Am mers dincolo de a crea o reclama, am schimbat modul in care DOOH este folosit.

Sunt o multime de alte companii care incearca sa recreeze ce am facut noi iar companiile media isi schimba modul de lucru din cauza asta.

De asemenea, a lucra cu Beats By Dre la campania #ShowYourColor a fost experienta uriasa datorita provocarii. Am fost implicat foarte tare cu aplicatia de acum. A fost o provocare foarte mare sa cream ceva incantator si simplu pentru utilizatori intr-un mod in care sa poata circula in toata lumea si sa se poata redimensiona pana la nivelul Times Square Take Over.

Momentul a fost unul crucial, intrucat Beats by Dre devenea atunci un brand de 3 miliarde de dolari.

Am ajutat brandul sa devina lider in categoria sa de produs prin acea campanie, contribuind la evolutia ulterioara a companiei.

Ati lucrat vreodata cu romani in cadrul proiectelor dumneavoastra?

Avem un sediu R/GA in Bucuresti si lucrez impreuna cu romanii de aici de trei ani incoace.

Google Outside a fost unul dintre aceste proiecte, in cadrul caruia echipa din Romania a jucat rolul esential de constructie si dezvoltare dupa cerinte.

Am lucrat cu baietii de aici pentru prototipuri pentru diverse tehnologii, element esential pentru noi, iar echipa din Romania a facut o treaba exelenta intotdeauna, de la concept pana la varianta finala. Chiar imi place sa lucrez cu ei.

Comunicam tot timpul, iar eu calatoresc foarte des, mai ales in etapele-cheie de dezvoltare ale unui produs. Cred foarte mult in colaborarile dintre mai multe sedii si promovez un mediu multi-cultural si interdisciplinar in companie.

Spuneati ca va place sa explicati tehnologia in cuvinte simple pentru cei care nu stiu limbajul specific. Ne puteti oferi o astfel de explicatie cu privire la postul dumneavoastra de acum si intreaga dumneavoastra cariera?

Jobul meu de acum, din cadrul R/GA, este unul in care trebuie sa lucrez cu echipe talentate si creative din toate domeniile pentru a crea solutii care schimba experientele pe care oamenii le au cu brandurile.

Datoria mea este sa inteleg care sunt cele mai potrivite tehnologii si ce rol au. Lucrez impreuna cu echipele pentru a gasi modalitati prin care sa ascundem complexitatea procesului si sa le facem sa para "magie", sa nu mai existe nicio doza de stres sau efort din partea clientului.

Mi-ar placea sa cred ca mi-am creat o cariera prin care am apropiat oamenii de tehnologie. Eram doarte concentrat pe programare si pe aspectele tehnice, insa astazi reusesc sa vad imaginea de ansamblu.

Desi iubiti tehnologia, v-ati pastrat anumite calitati artistice. Spuneti-ne si noua mai multe despre acestea.

Intr-adevar iubesc tehnologia si am fost mereu atras de ea. Cu toate acestea, imi place sa fac si multe alte lucruri.

De fapt, imbinarea dintre tehnologie si o multime de alte lucruri pe care le fac imi aduce cea mai mare satisfactie.

Am studiat conservatorul, literatura, artele grafice si teatrul. Am realizat o multime de prezentari in tara mea (Costa Rica) timp de cativa ani. Am obtinut o diploma in literatura si teatru, in urma specializarii din ultimul an.

Am fost actor de televiziune, film, documentare, reclame radio-tv si teatru pentru mai mult de opt ani de zile.

Intr-un mod ciudat, desi studiam intr-un conservator in care se punea mare accent pe muzica, nu am fost niciodata interesat de muzica pana dupa absolvire. Dupa aceasta am inceput sa cant la chitara bas, lucru pe care il fac pana in ziua de astazi.

Am cantat in cinci trupe si am inregistrat si lansat trei albume de atunci.

Sunt, de asemenea, pasionat de limbi straine si iubesc provocarea de a invata o limba noua si de a putea vorbi cu oameni din diferite culturi in limba lor.

Pana acum vorbesc patru limbi straine (spaniola, engleza, franceza si japoneza) si abia astept sa invat si mai multe. Colegii mei din Bucuresti ma invata si putina romana.

Cum alegeti sa va relaxati in vacante?

Depinde de tipul de vacanta. Imi place la nebunie sa merg la plaja unde ma deconectez complet de lume si de oras si ma relaxez.

Cu toate acestea, imi place si sa calatoresc si sa explorez diferite culturi. Cand fac asta, nu ma pot opri intr-un singur loc, imi place sa calatoresc si sa cunosc oameni, sa gust mancarea si sa ma las surprins de noile locuri ca un copil mic (nu mi-am pierdut aceasta capacitate, si sunt recunoscator pentru asta).

Imi place, de asemenea, sa merg o data pe an la snowboarding, aceasta fiind una dintre vacantele active si solicitante.

In general citesc foarte mult, invat o noua limba (in acest moment invat japoneza) cat de mult pot, ascult muzica (sau cant la chitara) si ma gandesc la intrebari mai mult sau mai putin dificile.

Reusiti sa va deconectati de tehnologie in timpul liber?

Intr-o anumita masura. Imi place sa ma pot deconecta, insa asta devine tot mai greu. Imi place sa spun povesti, iar retelele de socializare sunt cea mai usoara cale prin care pot sa o fac.

Un alt lucru pe care il pot face cu ajutorul tehnologiei este sa tin legatura cu cei dragi.

Totusi, deconectarea completa din cand in cand este un lucru de care ma bucur oricand am ocazia.

Ce faceti pentru a va pastra echilibrul intre personal si profesional?

Este un lucru foarte greu de facut, intr-adevar, insa este absolut necesar. Am facut mereu multe lucruri in acelasi timp, asa ca sunt obisnuit.

In mod normal aleg sa acord ciclic timp pentru diverse activitati pe care vreau sa le fac. Spre exemplu, imi acord cateva luni pentru a ma concentra mai mult asupra limbilor straine decat asupra muzicii sau asupra tehnologiei in loc de limbi straine.

Incerc in principiu sa mentin munca in limite normale, astfel incat sa am timp pentru pasiuni si viata personala.

Pana la urma, acestea sunt cele care ma ajuta sa fiu creativ la munca. Daca m-as concentra doar pe tehnologie si mi-as petrece tot timpul lucrand, probabil ca nu as obtine aceleasi rezultate.

Depozitul pentru deșeuri industriale periculoase de la Copșa Mică a fost închis. România scapă de plata penalităților la nivel UE
Depozitul pentru deșeuri industriale periculoase de la Copșa Mică a fost închis. România scapă de plata penalităților la nivel UE
România a evitat plata penalităţilor după ce Garda de Mediu din Sibiu a închis depozitul neconform de deşeuri industriale periculoase al Sometra SA din Copşa Mică, oraş care zeci de ani...
Sprijin pentru producția mașinilor electrice Ford în România: „Veste extraordinară pentru mediu”
Sprijin pentru producția mașinilor electrice Ford în România: „Veste extraordinară pentru mediu”
Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat, marţi, 19 martie, că la fabrica Ford de la Craiova se va produce în curând primul autoturism electric. El a menţionat că în România au fost...
#Anthony Baker R GA London, #interactiune tehnologie , #Manageri