Arthur Radulescu, ShopMania: Asistam la o diversificare a modelelor de business in online

Sambata, 23 Februarie 2013, ora 00:00
4174 citiri
Arthur Radulescu, ShopMania: Asistam la o diversificare a modelelor de business in online

Arthur Radulescu, director general ShopMania Net, estimeaza ca in urmatorii doi ani piata de eCommerce se va dubla si este convins ca urmeaza o diversificare a modelelor de business ale magazinelor online, precum si o intensificare a competitiei pe anumite segmente de produse.

Urmarind tendintele din tarile Europei de Vest sau SUA, el a pus la punct o serie de functionalitati pentru clientii sai si ii sfatuieste pe antreprenori sa investeasca intr-un business de comert online cu incredere.

Este si el pasionat de software, eBook-uri sau arta digitala, iar dispozitivul care nu-i lipseste niciodata este iPhone-ul, pe care il vede ca pe o poarta catre "cele mai importante zone de interes, incepand de la necesitatile de comunicare si de informare, pana la (...) comert online", dar de data aceasta in calitate de consumator, a declarat Arthur Radulescu, intr-un interviu acordat Business24.

Ce succes au vanzarile online, in Romania?

Piata de comert electronic in Romania este pe un trend de crestere, tendinta care se va mentine si in perioada urmatoare.

Avansul se datoreaza pe de o parte cresterii numarului de magazine si diversificarii paletei de produse oferite clientilor, cat si a numarului de clienti si a sumelor investite de acestia in achizitii online, in contextul cresterii increderii in acest tip de comert, si a faptului ca au realizat ca este mult mai comod si la indemana sa cumpere online, pe de alta parte.

Cum credeti ca va arata comertul electronic pe plan local peste cativa ani?

In urmatorii ani, vom atinge o maturitate din punctul de vedere al increderii consumatorilor in comertul online, numarul si frecventa achizitiilor din magazine online va creste direct proportional, iar noi estimam ca in urmatorii 2 ani piata de eCommerce se va dubla.

De asemenea, vom vedea o diversificare a modelelor de business ale magazinelor online, precum si o intensificare a competitiei pe anumite segmente de produse.

Urmand tendinta din tarile Europei de Vest sau SUA si dorind sa venim in sprijinul dezvoltarii unor noi zone in eCommerce, am considerat necesar sa punem la dispozitia magazinelor care opereaza pe platforma ShopMania Biz o noua functionalitate, recent lansata, care sa le permita sa comercializeze continut digital: poze, aplicatii, jocuri, e-book-uri, audio book-uri.

Deja se face si la noi simtit interesul clientilor in zona de continut digital, in special pentru carti in format electronic si cursuri de invatare si dezvoltare profesionala in format audio, iar cu aceasta functionalitate dorim sa ne adresam creatorilor de continut, care au astfel posibilitatea de a-si comercializa creatiile pe o platforma sigura si perfomanta.

Care este cea mai profitabila platforma din grupul dumneavoastra: Shopmania BIZ sau comparatorul de preturi?

Ponderea avuta in cadrul cifrei de afaceri este in mod cert influentata si de vechimea pe care fiecare dintre aceste doua proiecte le are in piata, precum si de modelul de business. Pentru ShopMania - comparatorul de preturi, discutam despre o prezenta pe piata de 8 ani de zile, iar ShopMania BIZ, platforma pentru crearea de magazine online, este activ in piata de aproximativ 3 ani.

ShopMania, comparatorul de preturi, este un generator important de business. In ceea ce priveste platforma eCommerce ShopMania BIZ, trendul ascendent pe care se afla deschiderea de noi magazine online, precum si nivelul inalt de popularitate a produsului, au determinat in cei aproximativ 3 ani de la lansare o crestere constanta de revenue si pe aceasta directie.

Sunteti si dumneavoastra pasionat de software, eBook-uri sau arta digitala?

Da, categoric. Activand in acest domeniu, informarea pe aceste zone este esentiala.

Atat in cadrul comparatorului de preturi ShopMania, cat si pentru platforma de ecommerce ShopMania BIZ, nu ne concentram exclusiv pe a oferi o solutie perfecta din punct de vedere tehnic, ci o mare parte din resurse se canalizeaza si spre dimensiunea estetica a lucrurilor, asigurarea unor interfete prietenoase, usor de folosit si cu un design care sa faciliteze in cat mai mare masura interactiunea.

Informarea din cat mai multe surse, medii si din domenii care aparent poate nu au o conexiune directa cu ce facem noi, este un element cheie.

Ce gadget nu va lipseste niciodata?

Cred ca cel mai important gadget pentru mine este telefonul mobil, in acest moment un iPhone. Un device de mici dimensiuni, care incorporeaza insa gateway-ul meu catre cele mai importante zone de interes, incepand de la necesitatile de comunicare si de informare, pana la bineinteles, comert online, dar de data aceasta in calitate de consumator.

Cum preferati, insa, sa va relaxati, atunci cand aveti ocazia?

Cat mai mult outdoor: mers cu bicicleta, trasee de mountain-bike, mers pe munte sau, din cand in cand, cate un meci de tenis sau baschet.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#afaceri ShopMania, #Arthhur Radulescu ShopMania, #succes comert electronic , #Manageri