Carmen Voicu, Consiergo: Este o piata de miliarde

Sambata, 08 Noiembrie 2014, ora 00:00
9024 citiri
Carmen Voicu, Consiergo: Este o piata de miliarde
Foto: Carmen Voicu

Carmen Voicu este femeia de afaceri care le-a obtinut anul acesta clientilor sai locuri la saptamana modei de la Paris, cea mai buna loja la Finala UEFA de la Torino sau la finala Roland Garros, in care a jucat Simona Halep - toate in momente in care biletele erau deja "sold-out".

A reusit toate acestea prin business-ul sau, Consiergo, singura companie de concierge full-service din Romania, avand si doi parteneri internationali, din Monte Carlo si Paris.

De fapt, ideea de concierge este foarte aproape de conceptul de "delegare", cu care managerii romani incep sa se obisnuiasca. Practic, daca intr-o pozitie de management delegarea te ajuta sa faci fata responsabilitatilor, un serviciu de concierge te ajuta sa obtii ce-i mai bun din putinul timp liber ramas.

"Eu sunt clienta perfecta pentru serviciile de concierge: chiar daca avem acces la informatii, online, prefer sa apelez la oameni, sa simt increderea pe care o pot avea in ei atunci cand cumpar un serviciu, sa stiu ca la celalalt capat al telefonului imi raspunde o persoana si nu un robot, atunci cand am o problema", spune Carmen Voicu, intr-un interviu acordat Business24.

Iar ca ea sunt multi si afacerea prospera: dupa o investitie de 200.000 de euro in 2011, anul acesta a ajuns la break-even si estimeaza o cifra de afaceri de 100.000 de euro pentru 2014.

In plus, acest business ii ofera ceea ce putini antreprenori mai au in ziua de azi: timp. "Imi organizez timpul asa cum doresc, cred ca este un mare lux al vremurilor noastre", spune tanara antreprenoare.

Sunteti cofondator al business-ului Consiergo inca din 2011, spuneti-ne cum s-a nascut ideea primului business de concierge integral din Romania?

Am intalnit ideea de concierge la o discutie cu un prieten, manager de conturi sau "bancher privat", cum isi spun ei, in Elvetia. Serviciile de concierge pe care banca privata unde isi desfasura activitatea le oferea clientilor, indiferent de tara din care acestia proveneau, erau foarte apreciate, aducandu-le beneficii menite sa le usureze si infrumuseteze viata.

A incoltit ideea, am studiat piata de concierge in lume. Am aflat ca este o piata de miliarde, care in anii de criza a crescut, dar si o activitate complexa, mai sofisticata decat turismul, cu care este asociata.

Am impartasit ideea unei prietene, Mioara Ionescu, si impreuna am infiintat Consiergo. Ne-am completat foarte bine deoarece, prin experienta si relatii de business, fiecare acoperea un segment important al activitatii de concierge.

Am inceput planul de afacere cu un studiu de piata, interviuri conduse de Cosmin Alexandru. Clientul nostru potential este o persoana activa, implicata in activitate, indiferent ca este anteprenor sau angajat, si care are nevoie de timp si acces rapid la servicii de calitate. In urma acestui studiu am definitivat oferta.

Oferim clientilor concierge in lifestyle, concierge pentru casa, concierge in servicii medicale, in turism si evenimente. Suntem singura companie de concierge full-service din Romania.

Pentru a rezolva solicitarile clientilor, colaboram cu parteneri si furnizori din tara si din lume. Colaboram direct cu cele mai mari companii de ticketing sportiv sau culturale din lume, colaboram direct cu cluburi sportive, cu lanturile mari hoteliere.

De cateva ori am apelat la companiile de concierge partenere: pentru rezervari la restaurantul Noma, cotat numarul 1 in lume, pentru clientii nostri; pentru tur privat in Provence, ce a necesitat o desfasurare mai mare de forte, local: hoteluri boutique, bucatari cu stele Michelin, care sa gateasca special pentru clientii nostri, degustari, sa fie la dispozitia lor atunci cand isi doreau, totul foarte personalizat. Avantajele colaborarii cu companiile de concierge partenere este acela de a avea un "backup" si de a alege cea mai buna solutie pentru client.

Din informatiilor noastre, investitia initiala a fost de aproximativ 200.000 de euro. In cat timp ati ajuns la break-even si cat estimati pentru 2014?

Estimam in jur de 100.000 euro (pentru 2014 - n.red.). Anul acesta am ajuns la break-even.

Prin Consiergo le oferiti clientilor acces si privilegii exclusive, tarife preferentiale si servicii personalizate. Cat de usor este, insa, sa indeplinesti orice dorinta la cele mai inalte standarde?

Nu este deloc usor. Trebuie sa construiesti relatii puternice, de incredere, cu foarte multi parteneri, furnizori, in tara si in strainatate. Aceste parteneriate nu pot fi construite decat in timp, noi le aveam deja.

Trebuie sa fii informat cu mult inainte ca informatia sa se perimeze - cand devine publica este deja prea tarziu. Vorbim aici de premiere culturale, de evenimente sportive majore sau evenimente de lifestyle. De cele mai multe ori, cand sunt anuntate publicului larg, ele sunt "sold-out". Trebuie sa deschizi usi care pentru multi raman inchise - ma refer aici la cei mai buni specialisti: medici, avocati, traineri cu agenda ocupata sau evenimente cu circuit inchis.

Noi am reusit pentru ca avem o echipa cu experienta, foarte dedicata, si parteneriate, relatii, dezvoltate in ani.

Celelalte business-uri ale noastre ne ajuta de asemenea in activitatea de concierge, o completeaza.

Practic, pentru 500 de euro pe an, poti sta linistit, cand vine vorba de organizarea timpului liber. Iar pentru 1.000 de euro, puteti obtine inclusiv programari la medici de top din Romania si strainatate. Cati romani au optat pana acum pentru aceste pachete?

Avem peste 450 clienti. Mai mult de jumatate din ei sunt clienti care au primit serviciile noastre din partea companiilor cu care colaboreaza sau pentru care lucreaza.

Aceste companii au ales sa-si recompenseze clientii premium sau angajatii valorosi cu serviciile noastre de concierge. In lume este un trend tot mai accentuat, acela de a include in pachetele de recompensare servicii de concierge, pentru a echilibra balanta munca - viata personala. Aici intervenim noi, de la preluarea solicitarilor de zi cu zi sau urgente si pana la hobby-uri, dezvoltare personala, activitati culturale, sportive.

Printre clientii nostri avem si un procent important de cetateni straini. Ei cunosc foarte bine aceste servicii, in tarile din care vin. Companiile pentru care vin sa lucreze in Romania le ofera serviciile noastre de concierge, ce nu pot fi furnizate de firmele de relocare, care acopera cerintele de baza. Cand nu le sunt oferite, le cauta ei si ne devin clienti.

Acomodarea la cultura noastra, informatii practice sau activitati de dezvoltare a copiilor, pe toate le preluam noi, iar ei sunt foarte darnici in aprecieri, de aici si satisfactia noastra.

Care a fost primul client Consiergo si ce solicitare a avut?

Prima solicitare: ni s-a cerut sa venim cu o idee de cadou inedit, pentru aniversarea partenerului de afaceri al clientului nostru. Am aflat pasiunile sarbatoritului si am inchiriat pentru dansul un studio de inregistrari profesional si toata logistica necesara pentru a-si inregistra un album. Sarbatoritul canta la chitara. De neuitat!

Care a fost cea mai dificila sau extravaganta solicitare pe care Consiergo a primit-o in 2014 de la vreun client?

Cele mai dificile sunt solicitarile medicale, urgentele, unde incarcatura emotionala e mare si lucrezi in contratimp. In astfel de situatii, clientii apeleaza la noi dupa ce au incercat solutiile clasice, deci e cu atat mai greu. Am avut si in acest an o astfel de solicitare: aceea de a gasi un neurochirurg foarte bun, cel mai bun, care sa-l opereze urgent pe tatal unui client, persoana mai in varsta, operatie foarte dificila.

In ceea ce priveste extravagantele, sunt multe, noi nu le mai numim asa: participari la saptamana modei la Paris, cea mai buna loja la Finala UEFA de la Torino sau la finala Roland Garros in care a jucat Simona Halep. Suntem apelati atunci cand majoritatea acestor evenimente sunt sold-out.

Cine apeleaza intr-o proportie mai mare la astfel de servicii, persoanele fizice sau companiile? Care sunt cele mai solicitate solutii?

Avem doua directii: abonamente pentru clienti persoane fizice/familii sau mici companii pe care le tratam ca o familie. A doua directie este colaborarea cu companiile mari: banci, multinationale, companii romanesti care au inclus serviciile noastre in pachetele lor de recompensare catre clienti sau angajati, iar la final deservim tot familii/persoane. De aici vin cele mai multe solicitari.

Lucram si cu companii ce ne solicita pentru activitati ce tin strict de activitatea companiei, preluam acele solicitari mai deosebite: organizarea unui board-meeting intr-un studio de gatit, in care, dupa sedinta, cei 8 participanti si-au gatit singuri cina. A fost un succes, s-a depasit cu mult ora de "final de program".

Alte companii ne solicita atunci cand primesc vizita partenerilor externi si doresc sa iasa din acele clasice tururi de oras. Sau poate cladirea pe care doresc sa o viziteze este... inchisa in acea zi. Pentru o companie am organizat intalnirea anuala a reprezentantilor din Europa. Pentru alta, petrecerea de Craciun.

Dar cele mai solicitate solutii sunt cele privind recomandari si programari medicale la medici foarte buni sau la anumiti medici, precum si cele de acces la evenimente culturale si sportive in tara si in lume.

Ati afirmat ca industria de concierge, desi este o industrie noua, urmeaza un trend ascendent in tara noastra. Cum ne puteti descrie evolutia acestei industrii pana acum?

In 2014 am simtit o orientare a companiilor catre aceste servicii. Chiar daca ele nu le sunt pe deplin cunoscute, anteprenorii sau oamenii de HR sunt in cautarea de solutii pentru a echilibra balanta munca - viata personala a angajatilor importanti. Este primul an in care aceste companii au venit catre noi, ne-au cautat ei pe noi.

Este mai usor in prezent decat acum 3 ani, pentru ca avem certitudinea ca putem rezolva aproape "orice", ne-am confruntat cu multe solicitari dificile pana acum.

Avem informatii din media ca au aparut competitori, unul sau doi, dar nu ii simtim in piata. Ma refer la companii de concierge full-service, nu de tipul "repar tot".

Concierge nu inseamna un portal in care oferi doritorilor numerele de telefon ale unor furnizori, inseamna mult mai mult decat atat: intelegere a problemei oricat ar fi de complexa, empatie cu clientul, daca are o problema sensibila, deschiderea unor usi care de obicei sunt inchise si care nu raspund la un simplu apel telefonic.

Asteptam competitorii reali, care sa ne ajute sa educam piata. Competitia este buna, te obliga sa fii mai performant.

Cum credeti ca va arata anul 2015 pentru aceasta industrie?

Suntem foarte optimisti, noi stim ca serviciile de concierge reprezinta alternativa pentru companii si familii privind mai mult timp liber si acces la servicii de exceptie.

Companiile se vor indrepta catre noi in cautarea de solutii de retentie a angajatilor si clientilor valorosi deoarece, credem noi, suntem singura companie premium de concierge din Romania.

Interes pentru serviciile de concierge a existat de la inceput, ele reprezinta o noutate in Romania si oamenii deschisi, activi, vor sa afle, sa te intalneasca pentru a afla detalii.

Ne confruntam inca cu bariere ce tin de cultura noastra, a romanilor - am fost crescuti fara asigurari... de viata, de sanatate, iar acum vin aceste servicii, ca o asigurare pentru "timp". Suntem invatati sa ne descurcam cumva atunci cand apare problema si sa nu platim pentru ajutor.

Strainii cunosc aceste servicii, ne cauta ei, nu trebuie sa le explici prea mult.

In 2015 ne concentram pe noi servicii de concierge in oferta noastra, pentru cele doua segmente, clientii persoane fizice si companii.

La un moment dat vorbeati despre asemanarea dintre a apela la o firma de concierge si a delega responsabilitati. Cand ati descoperit dumneavoastra personal aceasta asemanare?

Eu sunt clienta perfecta pentru serviciile de concierge: chiar daca avem acces la informatii, online, prefer sa apelez la oameni, sa simt increderea pe care o pot avea in ei atunci cand cumpar un serviciu, sa stiu ca la celalalt capat al telefonului imi raspunde o persoana si nu un robot, atunci cand am o problema.

Dar a comunica cu multi furnizori devine o mare presiune, atunci cand nu ai timp, intre munca si familie, ar insemna sa petreci mult timp in selectie de furnizori, discutii cu ei. Am simtit aceasta presiune, e mult mai usor sa discuti cu un singur partener, care dupa un timp incepe sa te cunoasca si totul devine mult mai usor.

Ce inseamna pentru dvs. timpul liber?

Atat cat este, putin, prefer sa-l petrec cu familia, cu baiatul si sotul meu, iar calatoriile sau un spectacol bun ma rup cel mai repede de ritmul trepidant.

Cum alegeti sa va relaxati in weekend-uri si vacante? Ati apelat vreodata la serviciile Consiergo pentru ele?

Multe solicitari trec pe la Consiergo; ar fi mult mai multe, dar incerc pe cat posibil sa nu imi incarc echipa cu solicitarile mele. De cele mai multe ori imi "rezolv" singura solicitarile de concierge, cunosc foarte bine furnizorii, serviciile, e mult mai simplu decat inainte.

Partenera mea din Consiergo imi preia toate solicitarile de vacante, calatorii - turismul personalizat este domeniul ei, ne cunoastem de 10 ani.

Chiar si baiatul meu a solicitat sa-mi achite "o zi de concierge", atat a calculat el ca isi permite, a solicitat colegei mele o jucarie "de negasit". Am adus-o de la Londra, mai mult a costat curierul decat produsul, dar l-am facut fericit.

Consiergo nu este singurul dvs. proiect profesional, in acest moment. Sunteti, de asemenea, partener la conducerea companiei TheHobby. Mai aveti si alte proiecte?

Ma concentrez pe Consiergo si TheHobby. Imi plac foarte mult ca activitate si cred in viitorul lor.

Cum reusiti sa va pastrati acest echilibru intre profesional si personal, atat de necesar pe calea succesului?

Fac ceea ce imi place. Rezolvarea solicitarilor dificile si multumirile clientilor nostri ne incarca pozitiv, pe mine si echipa Consiergo. Imi organizez timpul asa cum doresc, cred ca este un mare lux al vremurilor noastre.

Rup ritmul cu vacante. Am privilegiul de a intalni oameni deosebiti prin activitatea mea, iar unii din ei sunt "acele intalniri" care te imbogatesc in viata.

Un nou scandal pentru Guvern. Damen a dat in judecata Romania la o curte internationala de arbitraj
Un nou scandal pentru Guvern. Damen a dat in judecata Romania la o curte internationala de arbitraj
Premierul Marcel Ciolacu confirma faptul ca olandezii de la Damen au dat in judecata Romania, aratandu-se in acelasi timp optimist in ceea ce priveste rezolvarea pe cale amiabila a disputelor...
Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput alături de gameri profesioniști
Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput alături de gameri profesioniști
Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput în colaborare cu unii dintre cei mai buni jucători de esports, inclusiv Zachary „zekken” Patrone, campion și MVP al turneului...
#Carmen Voicu Consiergo, #servicii consierge Romania, #singura companie concierge full service , #Manageri