Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Ceasurile bune sunt date mai departe ca o mostenire in familie - interviu Catalin Florea, CEO WatchShop.ro

Ceasurile bune sunt date mai departe ca o mostenire in familie - interviu Catalin Florea, CEO WatchShop.ro
"N-aduce anul ce aduce ceasul" spune un vechi proverb romanesc, iar pentru Catalin Florea, omul care a pornit in 2009 afacerea WatchShop.ro, ceasul in care s-a hotarat sa faca acest lucru pare sa fi fostul unul norocos.

Inspiratia in gasirea niselor de piata propice dezvoltarii unui business online cu ceasuri de marca si accesorii ale acestora, ca si mentinerea unor standarde ridicate in servirea si consilierea clientilor au facut ca afacerea tanarului antreprenor roman sa dea roadele asteptate.

Despre seriozitate, gasirea cailor de succes in vremuri vitrege si eleganta in stil si in afaceri povesteste Catalin Florea, CEO WatchShop.ro, intr-un interviu acordat Business24.

Dupa 7 ani de munca asidua si o investitie initiala de 50.000 euro, afacerea WatchShop.ro valoreaza acum 1,5 milioane de euro. Cum ati descrie experienta de antreprenor roman pornit in aceasta aventura intr-un moment in care criza financiara facea ravagii pe intreg globul?

In momentul in care am preluat acest business, as putea spune ca mai era destul loc de dezvoltare, ceea ce ne-a permis sa nu simtim criza.

Ne-am dat seama de dimensiunea crizei cand am constatat cum au involuat business-urile partenerilor nostri, care erau la un nivel mult mai ridicat.

Cred ca principala lectie pe care o inveti in criza este flexibilitatea, sa reusesti sa te adaptezi foarte repede. Noi am gasit un mediu propice in online si ne-am axat pe asta.

Rezultatele multumitoare inregistrate in primul semestru al acestui an anunta o dezvoltare rapida a pietei de ceasuri din Romania. Unde se pozitioneaza WatchShop.ro in aceasta piata si care sunt planurile pe termen scurt si mediu ale companiei pe care o conduceti?

Ne intereseaza sa crestem, dar in primul rand ne intereseaza cum crestem. Noi credem ca putem aduce un plus in piata de ceasuri axandu-ne pe acoperirea nevoilor barbatilor - atat prin consiliere (informatii complete despre ceasuri si cum sa le alegi), cat si prin produse specifice (ceasuri originale, varietate de produse, branduri importante etc.).

Asadar, pe termen scurt si mediu, urmarim sa devenim principala destinatie a barbatilor pentru a cumpara ceasuri pentru ei si pentru femeile din viata lor, si a femeilor pentru a cumpara ceasuri pentru barbatii din viata lor, totul plecand de la faptul ca stim cum gandesc si ce vor barbatii in materie de ceasuri si vorbim pe limba lor, astfel incat sa-i putem consilia cat mai bine.

Nisa masculina pe care evoluati in acest moment reprezinta un punct forte sau un usor handicap in abordarea pietei de profil din Romania?

Noi mizam ca va fi un punct forte. Am ales sa tintim acolo unde ne pricepem cel mai bine si unde suntem pregatiti sa oferim cel mai mare sprijin. Vrem sa avem clienti multumiti, de aceea alegem o nisa unde credem noi ca vom reusi acest lucru.

Cat de atenti sunt barbatii romani la alegerea unui ceas potrivit cu stilul lor de viata?

Important e ca ei isi doresc si sunt mai atenti in alegerile lor. Vor ceasuri diferite pentru ocazii diferite sau vor ceasuri specializate. Aici intervine rolul nostru de consilier in alegerea ceasurilor potrivit nevoilor lor.

Industria se confrunta cu aparitia unor produse inovatoare si cu efect perturbator in piata: smartwatch-urile. Spre ce se indreapta atentia cumparatorului din tara noastra: ceasuri clasice sau noile modele digitale? Cate din modelele puse in vanzare pe WatchShop.ro au caracteristici smart?

Eu cred ca mai degraba se completeaza, nu se exclud. Iubitorii de ceasuri clasice sunt fideli unor anumite branduri, modele. Ceasurile bune isi pastreaza valoarea in timp, multe dintre ele sunt date mai departe ca o mostenire in familie, ca un bun de pret si cu o insemnatate afectiva in primul rand.

Smartwatch-urile sunt in primul rand tehnologie, valoarea lor este mare pana la aparitia urmatoarei tehnologii, de obicei la cateva luni.

Cu siguranta ceasurile clasice vor ramane o constanta in preferintele barbatilor.

Care sunt cele mai mari pericole care il pandesc pe cumparatorul roman de ceasuri? In ce masura aceastea sunt intalnite si in comertul online?

E posibil ca, in cursa pentru a alege cel mai mic pret, unii oameni sa faca rabat de la calitate. Noi ne-am propus sa oferim clientilor nostri o experienta de calitate si de aceea pastram standarde ridicate ale produselor si serviciilor noastre.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3376 ori