CHEP: Lectia invatata in Al Doilea Razboi Mondial, solutia pentru businessurile de azi

Sambata, 06 Septembrie 2014, ora 00:00
3263 citiri
CHEP: Lectia invatata in Al Doilea Razboi Mondial, solutia pentru businessurile de azi

Gabriel Andronescu se afla la conducerea subsidiarei romanesti a CHEP, o companie cu traditie la nivel international din 1945. Tanarul manager propune o noua abordare producatorilor din Romania: conceptul de "pooling", sau reutilizare, a paletilor.

"Conceptul a luat nastere in perioada celui de-al Doilea Razboi Mondial, cand guvernul australian a infiintat Comitetul Permanent de Manipulare a Materialelor Aliate pentru a oferi servicii eficiente de manipulare a proviziilor de aparare.

La incheierea razboiului, armata americana a lasat in urma nenumarate echipamente pe care guvernul australian le-a grupat pentru a forma Commonwealth Handling Equipment Pool sau CHEP", explica Gabriel Andronescu, Country Manager CHEP Romania, pentru Business24.

Sistemul de inchiriere a paletilor este astazi o alternativa viabila din punct de vedere al costurilor, mai spune managerul.

Care este istoria CHEP?

Conceptul de "pooling" ce se traduce, in acest caz, prin sistemul de reutilizare permanenta a paletilor si containerelor, a fost introdus de CHEP in 1945. Datorita gradului ridicat de inovatie ce aduce nenumarate avantaje utilizatorilor, compania a avut o dezvoltare accelerata la nivel global. In mai putin de 20 de ani, compania s-a extins pe cinci continente devenind rapid lider mondial, prezent in 56 de tari, cu peste 350 de milioane de paleti si containere in uz in Supply Chain, in fiecare zi.

Cum functioneaza, mai exact, afacerea dumneavoastra? Care este conceptul si cum a luat el nastere?

Principiul de reutilizare prin inchiriere a paletilor este unul simplu, pe baza caruia beneficiarii doar inchiriaza paletii necesari pentru perioada in care au nevoie de acestia. Astfel, un producator de bunuri transporta produsele paletizate catre locatiile de distributie. Apoi, un reprezentant CHEP colecteaza paletii, ii returneaza pentru inspectie si, unde este cazul, pentru reparatii la centrul de servicii CHEP, urmand ca ulterior sa ii reintroduca in circuit pentru urmatoarea utilizare.

Sistemul de inchiriere a paletilor este o alternativa viabila din punct de vedere al costurilor, spre deosebire de paletii albi ce pot aduce, deseori, ineficienta si costuri ascunse. In sistemul CHEP sunt folosite materiale de calitate pentru fabricarea paletilor, garantand durabilitatea de-a lungul repetatelor cicluri de folosire.

Un alt impact pozitiv imediat poate fi vazut in scaderea timpului si a costurilor de livrare.

Concret, prin externalizarea activitatilor legate de gestiunea paletilor, companiile vor putea beneficia de o reducere a costurilor logistice in conditiile in care vor dispune de paletul potrivit, in cantitatea dorita, in locul si la momentul potrivit, pentru toate cererile din cadrul lantului de distributie.

Cum a fost conceptul CHEP primit in Romania?

Desi suntem de putin timp pe piata din Romania, mai precis din 2011, solutia CHEP a avut succes chiar de la inceputul activitatii. Companii importante din industria FMCG atat internationale, cat si locale, alaturi de retailerii prezenti pe piata, colaboreaza cu noi.

Cum a evoluat activitatea CHEP in tara noastra, de la intrarea pe piata si pana acum?

Primele colaborari pe piata romaneasca au fost cu companii globale, iar ulterior, am inceput sa lucram cu companii locale.

Atat producatorii de bunuri, cat si furnizorii si distribuitorii au inteles beneficiile importante pe care le au atunci cand opereaza cu acest sistem.

Ce estimari aveti pentru afacerile CHEP Romania 2014?

Pentru 2014, estimam o crestere semnificativa a volumului de paleti oferiti clientilor si in consecinta, a cifrei de afaceri.

Credeti ca solutia CHEP este viitorul in materie de logistica? Ce alte schimbari credeti ca vor mai interveni, de-a lungul anilor?

In cazul pietelor unde CHEP are o activitate indelungata, solutiile oferite au adus companiei o cota de piata ridicata, tendinta ce va fi urmata, de asemenea, de catre CHEP Romania.

Desi suntem la inceput, gradul de constientizare si intelegere a solutiei pe care o oferim creste de la zi la zi si, in consecinta, portofoliul de clienti se mareste. Putem vorbi deja despre o tendinta in modernizarea eficientei operationale pe piata romaneasca. Se depun eforturi pentru controlul costurilor astfel incat modernizarea fluxurilor, standardizarea si transparenta procesului devin esentiale.

Credem cu tarie ca, prin crearea unor parteneriate pe termen lung impreuna cu beneficiarii solutiei CHEP, putem construi un Supply Chain mai performant.

Spuneati, in 2013, ca "O dezvoltare ulterioara poate cuprinde tarile situate la est de Romania si alte teritorii". S-au schimbat in vreun fel planurile de dezvoltare in ultima vreme?

Incepand cu 2012, cu exceptia Romaniei, am lansat sase noi birouri in sase tari diferite din Europa de Est si Centrala, trei in zona baltica si trei in Balcani (Lituania, Letonia, Estonia, Serbia, Croatia si Bulgaria) si cred ca putem spune ca avem o prezenta puternica in aceasta regiune.

Totusi, sistemul de inchiriere a paletilor necesita un timp indelungat de cercetare si de pregatire inainte de a incepe activitatea intr-o tara pentru a asigura o dezvoltare sustenabila.

De cat timp sunteti dumneavoastra alaturi de CHEP si cum ati intrat in contact cu aceasta companie?

Colaborarea mea cu CHEP a inceput odata cu initiativa conducerii companiei de a cerceta piata romaneasca in 2010 pentru o posibila lansare a afacerii. Astfel, folosind experienta anterioara de consultant de management, am contribuit la cercetarea oportunitatilor de a incepe activitatea in Romania. Concluziile studiului de piata fiind pozitive, s-a luat decizia de intrare pe piata locala, iar mie mi s-a oferit pozitia de Country General Manager.

Care a fost cea mai mare provocare cu care v-ati confruntat de cand va aflati la conducerea CHEP Romania?

Cu siguranta este vorba despre schimbarea de mentalitate necesara pentru a evolua de la o stare de fapt constientizata pe piata, insa din pacate perpetuata in prezent. Standardizarea la un nivel ridicat de calitate al paletilor inchiriati aduce consecinte benefice atat directe (eficienta operationala, costuri controlate si transparente), cat si indirecte (impact pozitiv asupra mediului inconjurator, reducerea pietei negre din domeniu). Cumulate, aceste avantaje determina o colaborare mai buna intre companiile din Supply Chain si mai ales, o investitie profitabila pe termen lung.

Cum vedeti evolutia operatiunilor CHEP Romania in urmatorii ani? Ce planuri aveti pentru aceasta companie?

Este evidenta o tendinta de crestere a interesului si a solicitarilor de externalizare a gestiunii Supply Chain, odata cu constientizarea avantajelor evidente ale acesteia. Noi servicii si produse sunt introduse in piata, adresandu-se necesitatilor specifice ale anumitor companii si avand un efect pozitiv atat in ceea ce priveste nivelul costurilor logistice, cat si in ceea ce priveste accelerarea vanzarilor - un exemplu in acest sens il reprezinta jumatatea sau sfertul de palet.

Astfel, planurile de viitor pentru CHEP Romania au la baza viziunea companiei, pe care dorim ca piata sa o perceapa, si anume, cea de expert in managementul profesional si eficient al paletilor.

Google a extins accesul la aplicația Gemini. Ce dispozitive o pot descărca
Google a extins accesul la aplicația Gemini. Ce dispozitive o pot descărca
Google a extins accesul la aplicația Gemini, deschizând posibilitatea utilizării sale chiar și pentru telefoanele mai vechi, începând cu cele care rulează Android 10. Aplicația Gemini,...
Cele mai utilizate aplicații de pe noul Apple Vision Pro
Cele mai utilizate aplicații de pe noul Apple Vision Pro
Apple a lansat oficial în Statele Unite, pe 2 februarie, primul său headset de realitate mixtă, Apple Vision Pro. Acesta vine cu o ofertă bogată de peste 600 de aplicații și jocuri special...
#Chep Romania, #pooling paleti, #inchiriere paleti, #Gabriel Andronescu CHEP Romania , #Manageri