Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cristi Cozic, Entersoft Romania: In mare masura ma consider un antreprenor

Cristi Cozic, Entersoft Romania: In mare masura ma consider un antreprenor


Cristi Cozic a pus bazele Entersoft Romania in 2008, o companie ce asigura solutii de business intr-o piata de solutii ERP evaluata in Romania la aproximativ 120 de milioane de euro in 2012.

"Exista foarte mult loc de crestere" pe aceasta piata, estimeaza acesta, in conditiile in care compania sa a inregistrat in primul semestru al acestui an o crestere cu 150% a cifrei de afaceri fata de perioada similara a anului trecut.

Compania isi mentine previziunea pentru 2013, urmand a depasi la finalul acestui an o cifra de afaceri de 700.000 de euro.

Desi conduce filiala unei companii mai mari, din Grecia, Cristi Cozic se considera in mare masura un antreprenor, intrucat a pornit de la zero o afacere noua, cu o strategie de business si avand in spate numerosi ani de lucru intensiv.

"E posibil ca la un moment dat sa imi incep si o afacere proprie, dar nu este momentul acum si nici nu o voi face in urmatorii ani.

In continuare, voi ramane sa construiesc ceea ce am inceput acum 4 ani cand am pornit Entersoft Romania. Si chiar daca in timp as identifica un domeniu foarte profitabil, m-as implica intr-un business pe care sa il cunosc, unde sa imi folosesc experienta si expertiza, chiar daca nu as avea aceeasi rata de profit", a declarat acesta, intr-un interviu acordat Business24.

Entersoft mai este prezenta si in alte tari din regiune (Bulgaria, Cipru, Serbia), insa filiala din Romania a inregistrat o crestere de 150% intr-o perioada de criza. Este cea mai mare crestere dintre toate subsidiarele grupului? Ce crestere s-a inregistrat pe celelalte piete?

Da, este cea mai mare crestere procentuala din regiune, dar Entersoft Romania este totusi una dintre cele mai tinere filiale din intregul grup Entersoft si este oarecum firesc sa avem astfel de salturi, mai ales dupa 4 ani de la infiintare.

Am reusit in acesti 4 ani sa crestem ca reprezentativitate in piata, dar si sa ne facem remarcati prin proiecte foarte bine executate.

Suntem mandri ca majoritatea clientilor nostri continua sa ne solicite alte module sau alte dezvoltari pentru proiecte la care am finalizat implementarea de 1-2 ani.

Per ansamblu, Entersoft S.A. (grupul) a inregistrat o crestere de doua cifre procentuale in primul semestru al acestui an.

Care a fost secretul acestei cresteri? Ce inseamna pentru dvs. sa asigurati solutii de business de calitate si cum va sustineti pe partenerii in businessul lor?

Nu este un mare secret. Daca iti faci bine treaba, vei avea clienti multumiti. Iar clientii multumiti genereaza noi oportunitati de business, fie pentru ca mai doresc sa achizitioneze un nou serviciu, fie prin simpla recomandare catre alte companii.

Entersoft Romania a crescut in primul semestru atat pe baza proiectelor noi, cat si multumita clientilor pe care ii aveam deja in portofoliu, clienti care au avut nevoie si de alte module si implementarea acestora.

Cred ca mixul acesta intre proiecte noi si cele care sunt in Go Live, intre new business si upsell este ideal pentru dezvoltarea sanatoasa a unei companii, indiferent de industrie.

Revenind la parteneri si la obiectivele Entersoft Romania, cred ca acest tip de business se poate impune pe piata doar printr-o retea solida de parteneri.

Noi, la Entersoft Romania, am investit in ultimii 3 ani in construirea acestei comunitati si vom continua sa ne implicam activ in atragerea de noi parteneri.

Nu ne intereseaza cifrele, nu ne dorim sa avem multi parteneri cu care sa nu facem business si care sa fie doar mentionati in lista noastra. Dorim sa avem companii alaturi de care sa crestem, sa dezvoltam proiecte ambitioase, iar clientii partenerilor nostri sa fie atrasi in continuare pe platforma Entersoft.

Astfel, investim in partenerii nostri atat timp cat si resurse financiare prin organizarea de traininguri si certificari pentru a ii familiariza cu platforma Entersoft Business Suite atat din punct de vedere tehnic cat si comercial.

Faptul ca suntem dezvoltatori a fost un mare plus atat pentru client cat si pentru partenerii nostrii, avand un timp de raspuns imediat pentru orice cerinta venita din partea acestora.

Momentan, am reusit sa incheiem parteneriate solide cu aproximativ 10 companii din diverse regiuni ale tarii, am certificate o parte dintre angajatii lor si deja incep sa se vada rezultatele. Start B Logic din Ploiesti, spre exemplu, a inceput implementarea Entersoft Business Suite la o editura din Pitesti.

Putem spune ca Romania este la inceput, pe acest segment, si ca tot mai multe companii descopera beneficiile colaborarii cu o companie ce ofera solutii de business?

Nicidecum. Numai piata de solutii ERP este evaluata in Romania la aproximativ 120 milioane de euro in 2012, dar exista foarte mult loc de crestere.

Entersoft Romania ofera atat solutii ERP, cat si CRM, ecommerce, retail si mobile pentru companii medii si mari.

Daca in aprilie ati estimat o crestere a cifrei de afaceri cu 600.000 de euro in 2013, acum ati anuntat ca veti depasi 700.000 de euro. Ati pregatit estimari si pentru 2014?

Ne asteptam sa ajungem la 600.000-700.000 de euro, dar preferam sa fim precauti in estimari si sa venim ulterior cu surprize placute.

E prea devreme pentru a avea estimari pentru 2014, dar bugetul va fi realizat spre finalul anului in curs.

Aveti in plan si alte investitii?

Vom continua sa investim in cresterea relatiei cu partenerii nostri din tara, in cresterea reputatiei pe piata romaneasca atat prin activitati de marketing cat si prin expunerea in cadrul unor evenimente publice a unui povesti de succes pe care le-am derulat in acest an alaturi de clientii nostri.

A fost in vreun fel compania-mama afectata de situatia din Grecia din ultima perioada?

Nu, dimpotriva Entersoft S.A. a continuat politica de achizitii si investitii si in acest an si a reusit in primele 6 luni ale anului sa isi asigure o crestere cu doua cifre procentuale, iar spre finalul anului trecut am amanat o noua achizitie a unei firme din domeniul de soft, in cadrul grupului.

Spuneti-ne mai multe despre dumneavoastra, ce experienta aveti in mediul de afaceri?

Am o experienta de 9 ani in domeniul IT. Am pus bazele Entersoft Romania in 2008. De-a lungul carierei am fost profesor de informatica in Iasi, inginer IT, director IT&C si mai apoi manager de vanzari la o importanta companie de tehnologie cu sediul in Bucuresti.

Sunt absolvent al facultatii de Automatica si Calculatoare a Universitatii Gh. Asachi din Iasi, promotia 2000. Ulterior, am urmat in cadrul Universitatii Alex. I. Cuza din Iasi studii postuniversitare la Facultatea de Informatica.

V-a tentat vreodata calea antreprenoriatului?

In mare masura ma consider un antreprenor pornind de la zero o afacere noua, o strategie de business si avand in spate numerosi ani de lucru intensiv.

Cred ca mai importanta este pasiunea cu care muncesti la un anumit proiect, decat ceea ce este "pe val" sau despre care stii ca ar fi foarte profitabil.

E posibil ca la un moment dat sa imi incep si o afacere proprie, dar nu este momentul acum si nici nu o voi face in urmatorii ani.

In continuare, voi ramane sa construiesc ceea ce am inceput acum 4 ani cand am pornit Entersoft Romania.

Si chiar daca in timp as identifica un domeniu foarte profitabil, m-as implica intr-un business pe care sa il cunosc, unde sa imi folosesc experienta si expertiza, chiar daca nu as avea aceeasi rata de profit.

Ce tip de manager sunteti? Daca ar fi sa va acordati o nota pentru time management (profesional si personal) care ar fi aceasta?

Ii las pe altii sa ma evalueze prin prisma rezultatelor pe care le obtin atat eu cat si echipa pe care o conduc.

Cu gestionarea timpului stau destul de bine, dar nu ascund faptul ca daca ziua ar avea mai multe ore, tot nu ar fi de ajuns, intotdeauna gasind ceva cu care sa ne luptam. Nu am "timpi morti", pentru ca in general nu am foarte mult timp.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2604 ori