Cultul somnului de calitate, un business de 700.000 de euro pe an

Miercuri, 02 Decembrie 2015, ora 00:00
83455 citiri
Cultul somnului de calitate, un business de 700.000 de euro pe an
Foto: Octavian Balea

Alessandro Gregori este un antreprenor de nationalitate italiana care, in urma cu trei ani, a descoperit beneficiile pe care un somn corect si odihnitor le are asupra corpului.

Impresionat de intentia uni prieten de a porni spre Olanda pentru a achizitiona o saltea de 15.000 de euro, Alessandro a inceput sa aprofundeze acest domeniu. Profitand de experienta a de sapte ani in industrie si pasiunea pentru design si moda, antreprenorul a si-a creat propriul showroom care sa reuneasca saltele si accesorii dintre cele mai cunoscute la nivel global, in Bucuresti.

"Ne place sa ne asemanam cu un croitor care realizeaza haina potrivita pe masura fiecarui client care ne trece pragul", explica Alessandro Gregori, intr-un interviu acordat Business24.

A investit aici 300.000 de euro si estimeaza o cifra de afaceri de 700.000 de euro pentru primul an de activitate. Ce-i drept, pretul unei saltele pe care o regasesti la Noctooorne porneste de la 600 de euro si poate ajunge pana la 25.000 euro. Investitia fiind destul de mare, beneficiezi de consiliere, totusi, in achizitie si chiar de o perioada de proba, daca nu esti tocmai convins.

Noctooorne nu va ramane doar un brand "de Bucuresti", fondatorii avand in plan o extindere spre Timisoara, constanta si Brasov, iar la nivel international, spre Milano, Tokyo si New York.

Spuneati ca ideea Noctooorne s-a nascut de la concluzia ca, desi este cel mai important spatiu din casa, dormitorul nu este "luat in considerare". La ce va referiti cand spuneti ca nu este luat in considerare?

Personal, consider ca dormitorul este cea mai importanta zona a unei locuinte. Cu toate acestea, am observat ca investitia destinata decorarii acestei camere si asigurarii unui confort optim este mult mai mica decat cea orientata catre un spatiu precum livingul.

Dorim sa aratam ca, acordand o atentie mai mare celui mai intim spatiu dintr-o locuinta si investind in produse de calitate, se poate obtine un somn sanatos. Produsele regasite in showroom-ul Noctooorne transforma senzorialul intr-o stare de spirit, se conecteaza cu nevoia de confort si relaxare, construind astfel un stil de viata.

In ceea ce priveste piata saltelelor din Romania, da, sunt de parere ca este o zona inca neexploatata si ca acest domeniu inca are un mare potential.

Luand in calcul ca numai 20% dintre romani realizeaza importanta unui somn sanatos inainte de a cumpara o saltea, ne dam seama de valoarea pe care o putem aduce acestei industrii.

Din pacate, consumatorul roman priveste salteaua ca pe un simplu accesoriu, care, desi necesar, va fi oricum ascuns sub un cearceaf. In Romania nu exista inca o mentalitate formata privind investitia intr-un somn sanatos si faptul ca alegerea unei saltele de calitate iti poate schimba viata.

Ce v-a determinat sa cautati aceasta nisa determinata de cuvintele "rasfat, placere, familie, somn odihnitor si corect din punct de vedere medical"?

Mereu mi-a placut sa privesc lucrurile nu doar la suprafata, ci si in profunzime. Astfel, realizam ca orice neplacere fiziologica pe care o avem, ne creeaza un disconfort in activitatea pe care o intreprindem zilnic.

De exemplu, atunci cand avem dureri tindem sa atribuim acest lucru factorilor externi (diferentele de temperatura, alimentatie proasta, stres etc.), insa nu ne gandim la faptul ca somnul si calitatea lui ne influenteaza major starea fizica si psihica. De aici porneste conceptul Noctooorne.

Dorim ca oamenii sa constientizeze ca si somnul influenteaza activitatea profesionala zilnica. De aceea, o atentie sporita asupra lui este esentiala pentru o buna functionare a organismului fiecaruia dintre noi.

Aveti experienta in acest domeniu?

Da, detin o experienta de 7 ani de zile in industrie si am dezvoltat o pasiune pentru design, moda, creatie si tot ceea ce inseamna frumos, lucruri care au devenit in timp si un motiv de business.

Am o specializare in economie si comert la nivel international si stagiu de design de produs in Italia, lucruri care consider ca mi-au permis sa inteleg mediul, dar sa si vad potentialul de dezvoltare al acestui business.

Am realizat un studiu pentru Romania, dar si pentru piata internationala, pentru a face selectia de companii pe care Noctooorne le aduce sub acelasi acoperis. Consider ca in acest moment ofera produse de top pe fiecare segment atins, incepand cu saltele, paturi, perne si pilote, lenjerii de pat, pana la elemente de detaliu pentru dormitor sau pentru baie, insemnand pijamale, esente de camera, sapunuri si halate.

Toate acestea inseamna o experienta si un know-how pe care vrem sa le folosim pentru a ne consilia clientii in alegerea celor mai potrivite solutii, prin care sa obtina confortul dorit in dormitor.

Pentru noi fiecare client este special si ne place sa ne asemanam cu un croitor care realizeaza haina potrivita pe masura fiecarui client care ne trece pragul.

De ce ati decis sa deschideti primul showroom Noctooorne tocmai in Romania?

Consumatorul roman caruia noi ne adresam este o persoana care calatoreste foarte mult si face achizitiile rational.

Desigur, cu un research prealabil in online, viitorul consumator gaseste in zilele noastre toate informatiile necesare privind orice achizitie de produs sau serviciu dorit. El este foarte interesat de bunastarea personala si investeste sume considerabile in confortul personal si al celor dragi.

In Romania am identificat ca in acest domeniu business-urile nu se concentreaza pe servicii, ci se raporteaza doar la un business de distributie.

Consumatorul pe care il targetam achizitioneaza din strainatate, riscand de cele multe ori sa aleaga un produs nepotrivit, pentru ca nu a beneficiat de servicii de consultanta din partea unui expert si nu a avut ocazia sa testeze produsul.

Showroom-ul Noctooorne este destinat prezentarii unor produse de calitate, care se regasesc in portofoliul a 7 furnizori cunoscuti si apreciati la nivel international.

De fapt, Noctooorne este o valoare pentru consumatorul din Romania, care are ocazia in acest fel sa interactioneze cu produsul si sa fie consiliat pentru a fi pe deplin satisfacut de alegerea facuta.

De cele mai multe ori, consumatorii merg pe recomandarea venita din partea celor apropiati, sau in urma unei experiente personale placute, care poate fi uneori inselatoare, daca apare in cadrul unei perioade de vacanta, in care organismul este mai relaxat.

Unul dintre rolurile noastre in piata este acela de a directiona clientul spre o decizie argumentata, oferita de un consilier in showroom-ul Noctooorne.

In plus, consider ca in Romania exista potential de cumparare din partea clientului caruia ne adresam. Showroom-ul nostru reprezinta lumea unui rasfat senzorial, unde clientii sunt incurajati sa vina si sa testeze produsele, sa intre intr-o interactiune directa cu acestea sau chiar sa testeze o saltea pentru o anumita perioada de timp.

Noi ne vom asigura de faptul ca vor alege ce isi doresc pentru a obtine un confort personal sporit, deoarece alegerea unei saltele potrivite este o investitie pe termen lung, care va duce la o imbunatatire a modului de viata in general.

Ce vreau sa spun este ca majoritatea romanilor nu au o idee clara in ceea ce priveste achizitionarea unei saltele premium, la fel ca si europenii, in fond. Consilierii nostri ii pot indruma, insa, in alegerea unei saltele adaptate pentru tinuta spatelui si pentru a corecta comportamentul cotidian nepotrivit pe care il au.

In Bucuresti ati investit 300.000 de euro si estimati o cifra de afaceri de 700.000 de euro pentru primul an de activitate. Care sunt produsele care credeti ca vor contribui considerabil la obtinerea acestei cifre de afaceri, judecand dupa situatia vanzarilor din primele saptamani de activitate?

Produsul reprezentativ raman saltelele, dar am dorit sa oferim tot ceea ce este necesar pentru a completa confortul din dormitor, incluzand in gama noastra de produse si perne, pilote, lenjerii de pat din materiale naturale, loungewear, esente de camera, paturi sau obiecte necesare pentru baie.

In prima faza, in etapa de cercetare de piata, am identificat nevoia potentialilor clienti si am contractat furnizori care puteau sa ofere exact ceea ce ne doream sa aducem in atentie viitorilor clienti Noctooorne.

Astfel, consideram ca produsele cu cea mai mare contributie la cifra de afaceri vor fi saltelele.

Momentan, suntem la nivelul in care vom investi pe partea de educare a viitorului client, in castigarea increderii, pentru ca relatia cu acesta nu se termina dupa vanzarea unui produs. Ne dorim sa dezvoltam o relatie cu consumatorul pe termen lung pentru a putea promova un cult al somnului de calitate.

Vom avea si o colaborare cu un fizioterapeut, care poate fi consultat privind recomandari despre saltelele potrivite pentru forma coloanei si a pozitiei din timpul somnului.

Dupa estimarile noastre, vanzarile se vor imparti pe categorii de produse astfel: saltelele - 55%, accesoriile de pat si esentele de camera - 15%, iar mobilierul 30%.

Ne puteti oferi si o marja de preturi?

In showroom este expusa o gama larga de produse din partea furnizorilor nostri, cu provenienta din Italia, Franta sau Suedia.

Brand-urile regasite in showroom sunt recunoscute in industria mobilierului si a textilelor pentru dormitor, avand o istorie indelungata pe acest segment si o expertiza la cele mai inalte standarde in categoria lor de produse.

Treca Interiors Paris, Bolzan Letti, D'elite si Hastens ofera atat paturi, cat si saltele sau toppere pentru un confort sporit, pe cand Bellora, Cinelli Piumini si Shuj sunt specializati pe lenjerie de pat, perne, pilote din matase, halate de baie, prosoape, esente de camera, pijamale din casmir pentru femei sau produse dedicate pentru baie.

Daca vorbim despre o saltea preturile pornesc de la 600 de euro si pot ajunge pana la 25.000 euro, iar pentru accesorii preturile variaza intre 18 si 110 euro.

Ce spun cele mai vandute produse despre consumatorul roman de produse luxury?

Recent, s-a observat ca romanii sunt din ce in ce mai orientati spre calitate, criteriu care a devenit un factor principal in decizia de cumparare, in detrimentul pretului.

S-a identificat deja in piata un interes crescut pentru produsele high quality, ceea ce ne arata ca avem de-a face cu un consumator educat, care intelege ca pe primul loc trebuie sa fie calitatea si confortul pe care ti-l da un produs de acest gen.

Care sunt calculele privind celelalte showroom-uri din tara?

Am pornit din Bucuresti, urmand sa ne extindem si in alte orase, pentru a putea oferi produsele noastre tuturor celor care isi doresc un somn de calitate.

Discutam o viitoare colaborare cu cativa potentiali parteneri din diferite orase ale Romaniei: Timisoara, Constanta si Brasov.

Patrunderea brand-ului Noctooorne in aceste orase sa va face prin colaborarea cu magazinele de specialitate, avand o zona dedicata special produselor Noctooorne. Ne dorim sa avem partenariate in cel putin 10 orase din Romania.

De asemenea, ati spus ca inca de la inceput ati avut o viziune internationala si ca aveti in plan deschiderea de showroom-uri in Milano, Tokyo si New York. Un plan foarte ambitios, am putea spune. Cunoasteti aceste piete? Ce va atrage la ele?

Noi vedem filozofia brand-ului Noctooorne ca fiind inovatoare atat pentru piata din Romania, cat si pentru cea internationala.

Inainte de a demara acest proiect, am vizitat si am studiat foarte mult cum se comporta alte brand-uri similare cu al nostru.

In afara de anumite tari (in principiu cele nordice, unde locuitorii au acest cult al somnului), exista o mare lipsa a educarii in ceea ce priveste importanta somnului sanatos si odihnitor.

De aceea, dupa ce ne cream baza din Romania, dorim sa ne extindem si catre alte piete, poate mult mai mature si cu un potential mai mare.

Urmatorul pas va fi facut spre Milano, piata pe care o cunosc foarte bine. Eu insumi sunt de nationalitate italiana si am avut ocazia sa capat experienta pe piata din Italia.

Milano este in acest moment orasul in care consider ca identificam target-ul Noctooorne. Eleganta si rafinamentul definesc acest oras. Desigur, strategia de comunicare va fi diferita.

In ceea ce priveste orasele Tokyo si New York, acestea sunt prevazute in plan pe proiectii pe termen mediu si lung, insa pietele sunt diferite. Acolo vom merge pe o piata rece, dar tot in relatie cu parteneri locali, in prima faza.

In acest moment, inca lucram la analiza datelor privind studiul consumatorului pe aceste doua piete noi si ne dorim sa identificam momentul propice lansarii Noctooorne pe fiecare dintre ele.

Nu credeti ca va fi dificil sa sustineti o afacere globala? Sau, din contra, priviti cu nerabdare in viitor pentru o astfel de oportunitate?

Credem foarte mult in educarea clientului si acest lucru ne va ajuta mult odata ce vom castiga increderea acestuia.

Deja am facut un prim pas catre internationalizarea brand-ului Noctooorne, din ianuarie vom incepe o colaborare cu o firma din Rusia, care doreste sa ne reprezinte brand-ul pentru piata lor locala.

Cu siguranta, in prima faza, nu vom investi intr-un showroom, dar vrem cel putin pentru primul an sa testam piata pentru a intelege exact care sunt pasii de urmarit in vederea unei extinderi mai sigure pe piata din Rusia.

Revenind la showroom-ul Noctoorne din Bucuresti, intelegem ca veti crea mobila personalizata, inclusiv saltele adaptate unui cuplu in care partenerii au diferente mari de greutate. Cine creeaza aceste produse? Lucrati cu specialisti, terapeuti? Spuneti-ne mai multe despre oamenii din spatele acestui showroom care, cu siguranta, atrage orice privire.

Termenul de mobila personalizata este putin neinteles in Romania. Prin personalizare, vrem sa exprimam faptul ca detinem o gama larga de variante oferite de furnizorii nostri, din care clientii sa poata alege exact ceea ce au nevoie.

In prezent echipa interna este formata din 4 angajati, in completarea carora sunt foarte importante serviciile de consultanta oferite din partea celor 7 furnizori care distribuie exclusiv in Romania prin intermediul showroom-ului Noctooorne.

Credem in specializare si am decis sa externalizam o parte dintre serviciile conexe. Suntem in permanenta informati si ne dedicam foarte mult timp sa intelegem care este forma optima pentru a avea un somn de calitate.

Vom fi foarte bucurosi cand vom vedea un client care va fi interesat cu adevarat de achizitionarea saltelei lui si de avantajele pe care aceasta le are.

Pentru a sustine beneficiile unui somn sanatos si odihnitor, colaboram cu domnul terapeut Bogdan Goga, alaturi de care cercetam piata medicala pentru a oferi informatiile de care oamenii au nevoie pentru sanatatea corpului si mintii.

Somnul este un proces esential si vital pentru invatare si memorie, iar absenta acestuia poate avea un impact negativ asupra sanatatii, sigurantei si longevitatii omului. Fara somn, niciun om nu ar functiona eficient, iar abodarea lui din punct de vedere medical trebuie, astfel, luata in considerare.

Se spune ca un somn odihnitor este esential pentru performanta. Sunteti si dumneavoastra pretentios cand vine vorba despre salteaua, patul in care dormiti si restul elementelor dormitorului?

Trebuie sa fiu sincer. Va spun ca pana acum 3 ani nu dadeam importantei saltelei, o consideram un accesoriu al patului.

Consider ca odata cu varsta oferi mai multa atentie, constentizezi ce inseamna si ce beneficii aduce un somn de calitate si, astfel, mi-am schimbat viziunea si modul de gandire.

In acest moment lucrurile stau la polul opus, iar cea mai primitoare zona din casa mea este dormitorul, locul in care ma simt cel mai bine. Am ales o saltea, lenjerie de pat, prosoape din materiale naturale, iar acest lucru imi permite sa nu transpir si sa am un somn odihnitor.

Materialele care interactioneaza cu pielea trebuie sa ofere confort si sa evite senzatia de iritare a pielii, care poate sa apara in contact cu un material sintetic si care poate crea un disconfort pe parcursul somnului, ulterior afectandu-ne calitatea vietii.

Cine v-a "deschis ochii" catre aceasta terapie, cea a somnului odihnitor? Aveti vreun mentor?

Totul a pornit de la un prieten care a mers in Olanda sa isi cumpere o saltea in valoare de 15.000 de euro. Acest lucru m-a facut curios si, astfel, am inceput sa ma informez mai in detaliu despre ce inseamna o saltea si un somn de calitate.

Ce sfaturi aveti pentru bucurestenii aflati in cautarea unui somn odihnitor?

In primul rand, ii sfatuiesc sa nu se lase atrasi doar de un produs la un pret redus, de discount-uri oferite, ci sa isi doreasca intr-adevar un produs menit sa le satisfaca toate asteptarile si prin intermediul carora sa poata obtine un somn de calitate.

Sunt absolut sigur ca acest lucru le va imbunatatii viata, cu atat mai mult cu cat imi dau seama ca in viata cotidiana a locuitorilor din Bucuresti sunt frecvent prezente stresul si oboseala, numarul mic de ore disponibile pentru somn, dar si numarul mare de ore petrecute pe scaunul de la locul de munca, de cele mai multe ori in pozitie gresita.

Cum spuneam, consideram ca majoritatea vanzatorilor de saltele nu sunt pregatiti pentru a consilia un client, iar alegerile sunt facute de multe ori gresit si se poate vedea acest lucru pe termen lung.

De asemenea, ii sfatuiesc sa testeze mai multe produse inainte de a lua decizia de a le achizitiona.

Pentru noi acest serviciu reprezinta o investite suplimentara, insa consideram ca este necesar, iar calitatea saltelelor oferite va face diferenta si va convinge consumatorul ca merita sa investeasca mai mult intr-un produs de calitate, ales cu indrumarea unui specialist.

Aparate de îngrijire personală utile pentru domni: iată ce să nu îți lipsească
Aparate de îngrijire personală utile pentru domni: iată ce să nu îți lipsească
Îngrijirea personală este un subiect ce ar trebui să privească orice persoană. De multe ori, este asociată doar cu doamnele și domnișoarele, însă și bărbații au la fel de mare nevoie...
3 provocări pentru cultivatorii de triticale și cum le faci față cu ajutorul tehnologiilor moderne, în noul sezon
3 provocări pentru cultivatorii de triticale și cum le faci față cu ajutorul tehnologiilor moderne, în noul sezon
Obținerea unei culturi sustenabile, cu randament ridicat, este un proces provocator din cauza diverșilor factori care pot influența triticalele: condițiile meteo și de sol, dezvoltarea...
#Noctooorne Bucuresti, #business somn calitate , #Manageri