Adrian Dragnea a creat afacerea Pure Clean ca pe un hobby caruia ii dedica tot timpul liber. Recent a inteles ca proiectul sau are mare nevoie de el si i s-a dedicat in totalitate, rezultatele fiind mai mult decat vizibile pe plan financiar.
Desi a ajuns sa fie acaparat de afacerile sale, cresterea inregistrata face ca orice efort sa merite pe deplin. De la o cifra de afaceri de 2.500 de euro in 2013 a ajuns la o cifra de 40.000 de euro in 2014 si estimeaza o crestere de pana la 100.000 de euro in 2015.
"Sunt din ce in ce mai multi oameni ocupati pentru care curatenia este o povara", explica Adrian Dragnea, pentru Business24.
Cum au fost primii doi ani de activitate?
Au fost doi ani intensi de lucru. Am plecat de la zero si am asimilat constant know how despre business, despre industria de curatenie profesionala si despre consumatori.
Acum pot spune ca nu prea mai exista intrebari din domeniu la care sa nu am raspunsuri.
Ati crescut considerabil, de la o cifra de afaceri de 2.500 de euro in 2013 pana la o cifra de 40.000 de euro in 2014 si estimati o crestere de pana la 100.000 de euro in 2015. Ce v-a adus cresterea in 2014 si pe ce va bazati estimarile pentru 2015?
In anul 2014 am fost aproape de clientii nostri si le-am inteles mult mai bine nevoile. Ne-am adaptat in functie de cerinte, le-am ascultat doleantele, lucruri care duc pe termen mediu si lung la crestere.
Anul acesta ne-am propus sa mergem mai departe si sa le oferim tot mai multe tipuri de servicii care sa le usureze munca in casa sau la birou si sa se bucure mai mult de timpul liber.
Spuneati ca 100.000 de euro este media cifrei de afaceri pentru o companie de curatenie in Romania. Ce alte caracteristici ati mai sesizat in acesti doi ani pe segmentul pe care v-ati dezvoltat activitatea?
Piata curateniei profesionale este un dinamica, cu multi competitori de toate tipurile. Am observat aceasta diversitate, dar am identificat o serie de diferentiatori care sa ne scoata in evidenta din multime.
Ne-am bazat de calitatea lucrarilor si, chiar daca pare un lucru banal, acesta metoda ne ajuta constant in evolutie.
Puteti anticipa o tendinta a pietei?
Cred ca anul acesta vor aparea si mai multi competitori, dar si consumatorii vor fi in numar mai mare. Sunt din ce in ce mai multi oameni ocupati, pentru care curatenia este o povara.
De asemenea, si pentru sectorul office anticipam o crestere. Industria de constructii este in continua dezvoltare, iar acolo potentialul este cel mai mare.
Cand ati intrat in afaceri lucrati la un cabinet stomatologic, iar sotia dvs. lucra in domeniul bancar. Acum, insa, va ocupati exclusiv de companie si de extinderea ei. Spuneti-ne cate ceva despre aceasta schimbare de strategie.
Asa este. La inceput Pure Clean a fost un business creat din pasiune, pentru care munceam in timpul liber.
Odata cu trecerea vremii am observat ca implicarea mea este una vitala si de aceea am hotarat sa ma dedic in totalitate activitatii firmei.
A fost o decizie buna vizibila in rezultatele financiare are companiei.
Se spune adesea despre un loc curat ca este "ca in farmacie". Daca stam sa analizam putin background-ul dvs. - ati lucrat intr-un domeniu medical - am putea gasi aici o explicatie pentru ideea pe care ati avut-o in 2013, aceea de a va face propria firma de curatenie?
Atentia mea la detalii a fost mereu la cel mai inalt nivel. Probabil ca exista o conexiune care a avut loc in creierul meu atunci cand am luat decizia de a merge mai departe pe acest drum.
Exact dupa acest principiu instruiesc si personalul Pure Clean, pentru ca toti clientii sa fie fericiti. Pana acum am reusit cu succes acest lucru.
Ne spuneati, mai demult, ca sunteti pasionat de tehnicile de inovare. Puteti detalia acest aspect? La ce va referiti cand spuneti "tehnici de inovare"?
Intr-adevar, mereu simt nevoia de inovez, cu precadere in business. Ma implic activ in partea de dezvoltare a companiei in online (site, SEO etc.), dar si in tehnicile pe care le folosim atunci cand vine vorba de aparatura si substantele pe care le folosim la lucrari.
V-ati gandit vreodata sa inovati chiar in domeniul curateniei? Poate un produs, un serviciu inovator sau ceva ce-i lipseste pietei in acest moment.
Niciodata nu spun niciodata.
Ce planuri de business aveti pentru 2015?
Anul acesta, bineinteles, vrem sa ducem afacerea Pure Clean la alt nivel. Vrem sa crestem gama de servicii si sa ajungem la o cifra de afaceri de 100.000 euro.
In momentul de fata numarul mediu de lucrari pe saptamana in domeniul rezidential este de 14, iar numarul de contracte cu spatiile de business a ajuns la cinci.
In anul 2015, fiind unul de extindere masiva, numarul ideal de lucrari pentru persoane fizice ar fi 22, iar pentru cele juridice 10.
Va ramane mai mult timp liber in 2015, daca va dedicati exclusiv afacerii? Sau, din contra, va acapareaza si mai mult?
Afacerea imi mananca cel mai mult timp. Nu mai simt o distinctie clara intre munca si timpul liber. Cu toate acestea, imi gasesc anumite momente in care sa ma relaxez si sa imi reincarc bateriile.
Cum va veti relaxa si deconecta de business, anul acesta?
Anul acesta, la fel ca si pana acum, voi respecta programul de vacante. Deja am stabilit o plecare in afara tarii, in care sa ma odihnesc sa imi eliberez creierul, pentru a genera idei mai bune.