Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum trebuie sa arate o echipa de marketing

Cum trebuie sa arate o echipa de marketing

Departamentul de marketing joaca un rol esential in promovarea afacerii dar si in stabilirea misiunii unei organizatii. Cu toate ca cerintele de marketing difera in functie de afacerea aleasa, Inc.com prezinta cele mai importante pozitii de care vei avea nevoie, cu siguranta, pentru a alcatui o echipa de succes.

Director de Marketing

Ar trebui sa incepi cu un lider care sa stie cum sa foloseasca strategiile de marketing pentru a genera venituri companiei.

Departamentul ar trebui construit in jurul unui lider care sa inteleaga ca o parte din rolul sau il constituie strategia de planificare si realizarea campaniilor de marketing.

Marea responsabilitate a acestuia este sa construiasca relatii cu managerii din alte departamente.

Un candidat calificat va detine un bagaj imens de cunostinte din domeniul marketingului, o intelegere solida a obiectivelor organizatiei si o viziune care se aliniaza bine acestor obiective.

De asemenea, un avantaj il constituie aptitudinile si experienta in vanzari, deoacere acesta trebuie sa inteleaga procesul de vanzare, produsul sau serviciul pe care il ofera, dar si industria in general.

Daca directorul de marketing nu inteleg felul in care efortul de marketing influenteaza vanzarile, s-ar putea pierde o multime de bani si timp.

Vicepresedinte de Marketing

Functia de Vicepresedinte de Marketing presupune informarea clientilor despre afacere, produse, servicii si oferte disponibile.

Acesta prezinta cele mai bune atribute ale companiei, studiaza concurenta si se concentreaza pe promovarea afacerii.

De asemenea, analizeaza tendintele, stabileste si cauta noi modalitati de promovare a brandului.

Ocazional, vicepresedintele de marketing va avea si rol de director de relatii publice, contribuind astfel la redactarea si distribuierea comunicatelor de presa.

De asemenea, va avea si calitatea de purtator de cuvant.

Rolul Vicepresedintelui de Marketing este foarte asemanator cu cel al unui director de marketing.

Ca atare, acesta va trebui sa determine daca departamentul de marketing are nevoie de o persoana care sa se ocupe de viziunea de ansamblu si de indeplinirea obiectivelor de afaceri sau de o alta care sa se ocupe de operatiunile de zi de zi a departamentului.

Manager de dezvoltare a afacerii

Sarcina unui manager de business development este sa imbunatateasca avantajele competitive, sa asigure companiei un loc in industria in care ai decis sa activezi, precum si sa stabileasca ce elemente noi te-ar putea ajuta sa-ti sporesti vanzarile.

De asemenea, acesta trebuie sa fie familiarizat cu redactarea unui plan de vanzari.

Managerul de dezvoltare a afacerii ar trebui sa fie cineva care intelege deja afacerea, astfel incat prin promovare sa iti aduca cresterea vanzarilor.

Daca nu, acesta trebuie sa fie o persoana care invata foarte repede.

Marketing Manager


Un manager de marketing este responsabil pentru gasirea si dezvoltarea bazelor de clienti pentru produsele sau serviciile oferite.

Managerul de marketing este responsabil si pentru proiectarea si implementarea planului de marketing al companiei.

Rolul managerului de marketing prevede si responsabilitati in domeniul relatiilor publice.

Acesta poate fi responsabil pentru mentinerea contactelor cu mass-media, radio sau televiziunea.

Rolul acestuia este de a aduce in atentia presei activitatile de actualitate, sa scrie si sa difuzeze comunicate de presa sau anunturi de servicii publice si sa ajute la formarea planului de marketing pentru diverse departamente sau initiative.

Analist Marketing


Un analist de marketing ar trebui sa fie calificat in cercetarea, analizarea si identificarea de noi piete. Acesta este responsabil pentru furnizarea de informatii.

Analistii de marketing trebuie sa pastreze o buna colaborare cu clientii, piata dar si cu concurentii.

Candidatul ideal trebuie sa aiba experienta in planificarea si gestionarea diferitelor proiecte de cercetare si sa fie capabil sa lucreze cu managerii superiori pentru a interpreta rezultatele.

Persoana trebuie sa aiba cunostinte despre Internet si despre campaniile de social media.

Specialist in social media

Trimiterea de mesaje electronice este un factor cheie in sustinerea planurilor de marketing.

Un specialist in social media a devenit o pozitie standard in cadrul departamentului de marketing.

Odata ce ai stabilit obiectivele si ai planificat bugetul, poti angaja pe cineva care sa se ocupe de administrarea conturilor de social media.

De asemenea, aceasta pozitie ar trebui sa se axeze pe dezvoltarea si continuitatea comunicarii online.

Coordonator Marketing

In plus fata de lucrul la diferite proiecte si campanii, un coordonator de marketing poate gestiona numeroase planuri de marketing.

Capacitatea de a colabora cu alte persoane este esentiala.

Aceasta persoana este responsabila pentru procesarea cererilor de la alte departamente.

Coordonatorul poate lucra cu alti furnizori la finalizarea proiectelor.

Asistent Marketing


Asistentul de marketing stabileste interviuri, scrie comunicate de presa si monitorizeaza starea produsulului sau serviciului in mass-media.

Poti folosi de asemenea, un asistent de marketing pentru a ajuta la dezvoltarea campaniilor de marketing.

Un asistent de marketing poate sa conceapa prezentari, fotografii pentru brosuri sau reviste, materiale video pentru buletine de stiri dar si pentru site-ul companiei.

De asemenea, acestia pot avea anumite indatoriri administrative pe parcursul unei zile pentru a sprijini managementul senior.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 6658 ori