Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Business studiat din interior, departament cu departament

Daniela Bizgan, Marelvi: Antrenata pentru succes

Daniela Bizgan, Marelvi: Antrenata pentru succes


Daniela Bizgan, Director Executiv Marelvi, conduce un business de familie al carui concept a facut parte din viata ei dintotdeauna. Prin cursuri si pregatire a dezvoltat spiritul antreprenorial mostenit de la tatal ei, fondatorul companiei, si a ajuns sa estimeze pentru acest an o cifra de afaceri de 40 milioane euro.

A inteles inca de la inceput ca, pentru a pastra unita familia, este necesar sa nu aduca acasa problemele de la birou, iar pentru a reusi asta, a recurs la o tehnica clasica, dar sigura: planificarea.

Stie sa se organizeze, atat la serviciu, cat si in timpul liber. Pentru cel din urma are o reteta clara: Barcelona si Londra ca destinatii de week-end, iar pentru vacante: Brazilia, Coasta de Azur si Dubai.

Despre businessul de familie, despre echilibrul delicat intre timpul personal si cel profesional, dar si despre pasiunile sale vorbeste Daniela Bizgan, intr-un interviu acordat Business24.

Marelvi este un business de familie, pe care dumneavoastra, fiica cea mare a familiei Mihalescul, o conduceti. Spuneti-ne mai multe despre ideea de la care a pornit aceasta afacere.

Idee a fost a tatalui meu, Dumitru Mihalescul care este si fondatorul companiei. El a activat mai bine de 24 ani in cadrul companiei Arctic in divizia de service, avand in permanenta contact cu piata si cu consumatorii de produse electrocasnice. Aici a identificat atat nevoia cat si oportunitatea de business din aceast domeniu.

In anul 1995 a infiintat firma Marelvi axata pe zona de retail, insa in paralel vindea si en-gros frigidere Arctic, posibilitate pe care o avea orice persoana fizica sau juridica din Romania. La un moment dat conducerea fabricii a decis sa-si selecteze clientii incheind contracte cu un numar limitat de persoane juridice, iar Marelvi a fost ultimul selectat pe langa cei mai mari jucatori din piata la acel moment. Astfel a inceput povestea Marelvi ca si distribuitor.

La infiintarea firmei aveam doar 15 ani iar subiectul electrocasnice a facut parte din viata mea de la nastere si pana astazi. Tatal meu este un vizionar insa neavand pregatire de business a trebuit sa faca un efort foarte mare fiind in competitie cu diverse companii puternice. Desi nu am putut participa activ de la inceputurile businessului, am simtit alaturi de tatal meu atat fiecare succes, cat si fiecare esec inregistrat. Asta m-a facut sa iau decizia de a intra in business-ul Marelvi inainte de a intra la facultate iar cand am terminat, din prima zi am venit la firma.

Am inceput din departamentul de contabilitate iar treptat am invatat ce se intampla in fiecare departament. Am avut libertatea de a ma exprima, de a lua decizii si de a ma implica in toate departamentele. La inceput era o sete de cunoastere, de a vedea cum functioneaza fiecare lucru iar ulterior au venit ideile de imbunatatire si satisfactia rezultatelor obtinute. Am muncit alaturi de angajati si am facut echipa cu ei, iar acest lucru m-a ajutat sa ajung aici.

V-ati imaginat vreodata ca o sa ajungeti sa conduceti chiar dumneavoastra acest business?

Cand am inceput sa lucrez in companie ideea principala era sa fiu ajutorul tatalui meu care era si director general. Nu puteam sa conduc compania daca nu cunosteam cum functioneza fiecare lucru si astel am petrecut zile de dimineata pana seara tarziu la birou. In conducerea executiva a Marelvi am avut de-a lungul timpului diversi manageri veniti din multinationale, iar experienta lor si-a pus amprenta atat asupra companiei, cat si asupra activitatii mele profesionale.

Anul acesta in luna mai am preluat si partea de executiv a companiei. A fost o provocare, avand in vedere faptul ca acest lucru presupune sa fiu jumatate de timp in Bucuresti, iar jumatate la sediul central din Radauti.

Increderea pe care mi-a acordat-o tatal meu este un lucru foarte important pentru mine si ma determina sa reusesc. Suntem o afacere de familie, suntem toti implicati in business si cred ca impreuna cu echipa de management suntem o echipa puternica si ambitioasa.

Considerati ca antreprenoriatul este ceva innascut sau ceva ce se poate invata? Cum a fost in cazul dumneavoastra?

Ca sa fii antreprenor este nevoie de curaj, de incredere, trebuie sa stii cum sa lucrezi cu oamenii, sa fii deschis la nou, dar si sa iti dezvolti abilitatile si cunostintele de care ai nevoie pentru a reusi. Cred ca am mostenit de la tatal meu o parte din caractersticile de antreprenor, dar am facut eforturi pentru a le dezvolta in timp.

Care au fost cele mai mari provocari cu care v-ati confruntat din momentul in care ati ocupat functia de director Marelvi?

De-a lungul timpului ne-am confruntat cu diverse provocari deopotriva constructive, dar si care au creat presiune. A fost un moment cand directorul de vanzari a decis sa paraseasca Marelvi impreuna cu jumatate din echipa de vanzari, cu scopul de a ne deveni concurent.

Atunci, practic, am realizat ce inseamna sa iei decizii si mai ales sa iei decizii bune, sa delegi, sa motivezi si sa ai incredere ca va fi bine, iar toate aceste decizii trebuie luate sub presiunea timpului. Am avut parte si de provocari pozitive iar una care merita mentionata a fost cea de a fi reprezentat al unui brand premium pe piata romaneasca: este vorba de brandul Liebherr, lider pe piata de aparatura frigorifica din Germania, provocare ce a fost incununata cu succes.

Ati estimat pentru acest an o cifra de afaceri de 40 milioane euro, ceea ce inseamna o crestere de aproximativ 10% comparativ cu anul 2011. Care este secretul evolutiei in momente de criza?

Cred ca a fi lider pe un segment de piata inseamna strategie, perseverenta, dar si marketing eficient si o echipa talentata. Pentru noi, strategia financiara castigatoare se bazeaza pe reinvestirea permanenta a profitului in dezvoltarea companiei, fapt ce ne asigura o si mai mare stabilitate financiara, linii de credit solide la frunizori si asiguratori, astfel incat putem pune tot timpul la dispozitia partenerilor nostri o gama variata de produse si un stoc optim.

Afacerea Marelvi este o afacere de familie, si, practic, un mix de interese: atat pe plan profesional, cat si pe plan personal. Cum reusiti, totusi, sa faceti separarea intre aceste doua planuri?

Asa cum ati spus, Marelvi este o afacere de familie. Am inteles de la inceput ca, pentru a pastra unita familia, este necesar sa nu ducem acasa problemele de la birou. Fiecare dintre membrii familiei stiu ce sarcini au de indeplinit in cadrul companiei. De asemenea, am fost interesata tot timpul sa fiu la curent cu ceea ce se intampla in business, am mers la cursuri, am citit tot ceea ce credeam ca ma poate ajuta.

Imi planific si organizez fiecare zi, fiecare ora, fiecare minut din zi, atat pe plan profesional, cat si personal. Exista implicare si o dorinta foarte mare de a reusi, de aceea fac totul cu placere. Este o responsabilitate enorma sa stii ca 100 de oameni depind de deciziile pe care le iei in fiecare zi, sa stii ca fiecare client asteapta sa i se livreze produsele la timp indiferent de ce situatii apar in cadrul companiei noastre.

Daca ar fi sa o luati de la capat, care ar fi domeniul in care ati incepe o afacere in acest moment?

Gastronomia este una din pasiunile mele si cred ca in acest domeniu mi-as incepe o afacere.

Va ramane timp pentru aceasta pasiune?

Am urmat un curs de bucatar in primavara acestui an. Am invatat acolo un lucru foarte interesant si anume ca a fi un bun bucatar nu inseamna sa gatesti avand la dispozitie produse sofisticate, ci dimpotriva, sa poti combina produse astfel incat sa iti iasa ceva extraordinar folosind cateva ingrediente obisnuite. Atunci cand vreau sa ma relaxez si sa scap de stresul de zi cu zi intru in bucatarie.

Care a fost cea mai importanta investitie pentru care ati facut-o pentru dumneavoastra personal?

Pe langa investitiile pe care le fac cu privire la cursuri si trainiguri, o investitie personala foarte importanta o reprezinta constructia casei, un proiect in curs de finalizare de care sper sa ma bucur in curand. Este casa mea, la care lucrez impreuna cu sotul meu, de doi ani si jumatate.

Vreau ca aceasta casa sa ne reprezinte si caut sa decorez fiecare incapere, fiecare coltisor cu bun gust si calitate. Este casa pe care mi-am dorit-o dintotdeauna, unde sa imi petrec o parte din timpul meu personal alaturi de familie.

Si, pentru ca suntem la editia de weekend, spuneti-ne care a fost cea mai frumoasa destinatie de vacanta pe care ati vizitat-o si pe care ati recomanda-o si cititorilor nostri.

Am calatorit destul de mult si am vazut diverse locuri interesante, insa daca ar fi sa selectez doar cateva as recomanda Barcelona si Londra ca destinatii de week-end, iar pentru vacante Brazilia, Coasta de Azur si Dubai.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 6175 ori