De la inceput, cu Mira Anghelescu: Cum se naste un grup international de shopping online

Joi, 31 Decembrie 2015, ora 00:00
97847 citiri
De la inceput, cu Mira Anghelescu: Cum se naste un grup international de shopping online

Mira Anghelescu si-a creat propria lume online dedicata pasionatilor de moda si e-commerce, o lume pe care o contureaza si dincolo de granitele Romaniei.

Inchiderea proiectului in care era implicata de cinci ani, Stilago, a determinat-o sa ia lucrurile in propriile maini si sa creeze Click4Fashion, un portal cu discount-uri si oferte la cele mai renumite branduri din moda.

La doar cateva luni de intrare pe piata romaneasca, iata ca a facut si pasul doi: intrarea pe piata din Bulgaria. "Avem toate premisele sa devenim un grup e-commerce international redutabil", spune tanara antreprenoare, intr-un interviu acordat Business24.

Spuneti-ne mai multe despre trecerea de la Stilago la Click4Fashion. Care au fost ratiunile din spatele schimbarii?

Schimbarile - chiar si cele de business - vin in momente oportune si mai putin oportune, insa ceea ce ramane sunt legaturile cu oamenii.

Imi place sa cred - si am avut multe confirmari de-a lungul anilor de prezenta pe piata din Romania - ca echipa pe care o coordonez a dezvoltat o relatie speciala cu clientii nostri, care au continuat sa se intereseze de noi si dupa ce actionariatul Stilago a decis inchiderea operatiunilor in Europa Centrala si de Est.

Echipa Click4Fashion este o echipa tanara, dinamica, pasionata de e-commerce, de ritmul online intens si de experientele cu totul speciale pe care le poti avea din shopping-ul online.

Noi am reusit sa convingem sute de mii de femei si barbati ca a face shopping online este inovator, practic, comod, rapid si avantajos. Cu alte cuvinte, nu puteam sta departe de acest stil de viata si de acest business antrenant.

Care este conceptul Click4Fashion?

Click4Fashioneste un magazin online, in care clientii gasesc branduri renumite, cu reduceri de pana la 80%, dar si multe exclusivitati si branduri apreciate pe plan european, care au agreat parteneriate cu noi.

Publicul nostru tinta este reprezentat de femeile cu varsta cuprinsa intre 25 si 45 de ani, interesate de tot ce inseamna moda, stil in tendinte si de oferte competitive pe acest segment.

Am constatat, insa, ca si barbatii ne urmaresc atent, dat fiind faptul ca portofoliul de branduri specializate in moda masculina este unul in continua dezvoltare.

Dar Click4Fashion este mai mult decat atat - prin intermediul canalelor noastre de social media si blogului de fashion blog.click4fashion.ro ne propunem sa fim consilierii de stil ai clientilor nostri, destinatia online la care acestia gasesc sfaturi si trucuri de stil, precum si recomandari inspirate si personalizate, transmise acestora direct si cu ajutorul consultantilor nostri din departamentul de Customer Care.

Care a fost investitia?

La lansarea Click4Fashion, ne-am propus sa nu precupetim niciun efort, pentru ca am vrut sa le oferim clientilor nostri servicii de shopping si consultanta de stil la cel mai inalt nivel.

Investitia a fost una considerabila, dar premisele de capitalizare ale acesteia sunt unele reale si sustenabile, fiindca stim ce putem si stim ca suntem diferiti de competitorii din nisa de fashion tocmai prin punctele ilustrate mai sus.

Cu atatea reduceri si avantaje pentru clienti, care este secretul profitabilitatii?

Profitabilitatea se obtine din contracte avantajoase cu furnizorii, care cred in potentialul Click4Fashion si echipa care se afla in spatele acestui site, pentru ca noi oferim alt tip de servicii de shopping decat cele existente pe piata din Romania.

Bineinteles ca si bugetele de marketing si actiunile desfasurate in acest sens joaca un rol extrem de important.

In mai putin de doua luni au fost inregistrate peste 1.000 de comenzi, iar pana la finalul acestui an prognoza Click4Fashion este ca numarul se va mari cu pana la 6.000 de alte noi comenzi. Cum ati reusit aceasta performanta si pe ce va bazati in estimari?

Dupa cum spuneam, clientii nostri stiu ca pe www.click4fashion.ro gasesc o alta oferta integrata de stil si de shopping decat acelea pe care le pot oferi competitorii nostri.

Dincolo de aceste considerente, la sfarsitul lunii septembrie am lansat operatiunile si pe prima noastra piata externa, Bulgaria - un public care ne simtea lipsa si ne dorea online din nou.

In sprijinul acestei cresteri, vom introduce branduri noi pe Click4Fashion, exclusivitati pe ambele piete, si vom demara actiuni de promovare personalizate, in privinta carora avem tot sprijinul furnizorilor nostri.

Pentru ca am ajuns la capitolul estimari, ce planuri aveti pentru primul an de activitate?

Am convingerea ca primul an de activitate va amortiza o mare parte din investitia noastra initiala. In plus, intentionam sa continuam expansiunea externa pe alte piete strategice, doritoare de fashion e-commerce.

Intrati pe o piata pe care o cunoasteti foarte bine, cea a comertului online de haine si accesorii, o piata extrem de competitiva. Care este atuul dumneavoastra pe aceasta piata?

Experienta, apropierea de client, relatiile stranse cu furnizori strategici si expunerea calitativa, originala, speciala in social media, comparabila cu cea a unor competitori internationali de rangul ASOS.com sau Net-a-porter.com.

Iata ca la scurt timp de la intrarea pe piata romaneasca ati facut si un pas spre piata din Bulgaria. Spuneti-ne mai multe despre aceasta miscare.

Publicul din Bulgaria este un avid consumator de moda, in special de moda online.

Clientii din Bulgaria au resimtit poate chiar mai puternic inchiderea Stilago Bulgaria decat cei din Romania, pe o piata in care retailul de moda este inca unul timid.

Prin urmare, deschiderea Click4Fashion Bulgaria a reprezentat o prioritate pentru noi, tocmai prin prisma dorintei de a nu-i priva pe pasionatii de moda din Bulgaria de shopping calitativ, la standarde inalte.

Aveti in plan o dezvoltare regionala? Cum arata el?

Va pot spune doar ca nu ne vom opri la Romania si Bulgaria. Avem toate premisele sa devenim un grup e-commerce international redutabil.

Ce v-a determinat sa ramaneti in acest domeniu dupa disparitia Stilago? Sunteti pasionata de moda si cumparaturi online?

A venit natural, practic eu nu o vad ca pe o schimbare sau o trecere spre altceva, ci ca pe o continuare.

Acum aproape cinci ani am pornit pe un drum pe care nu am de gand sa-l abandonez. Sunt o femeie activa, mama si sotie - pe langa statutul meu de co-actionar in business-ul Click4Fashion- prin urmare shopping-ul online este un stil de viata la care am aderat de ani buni.

Iar moda este una din placerile mele vinovate.

Ce alte pasiuni aveti?

Sunt pasionata de calatorii, de muzica buna si, ocazional - in perioada aceasta, marturisesc, destul de cumpatat ca timp - de gatit.

Care este secretul dumneavoastra in ceea ce priveste echilibrul dintre viata profesionala si cea personala?

Echilibrul este unul in continua cladire, insa cred ca am ajuns in punctul in care reusesc sa fac un time management bun, astfel incat sa imbin cele doua pasiuni ale mele - e-commerce si familia mea frumoasa.

Proiectul Click4Fashion a luat viata in online cu ajutorul ContentSpeed. "A fost o adevarata provocare sa colaboram la lansarea unui magazin online cu un grad inalt de complexitate si intr-un termen atat de scurt. Totusi, atunci cand clientul stie cu exactitate ce isi doreste si ce sa ceara, totul este posibil. Asteptam cu interes extinderea business-ului Click4Fashion si in tarile vecine, urmarind dezvoltarea regionala in CEE. Aceasta dezvoltare este o prioritate si pentru ContentSpeed si ne bucuram sa intalnim si sa incheiem astfel de parteneriate motivante", a declarat Doina Vilceanu, Chief Marketing Officer ContentSpeed.

Interviu publicat pe 2015-10-03.

Aparate de îngrijire personală utile pentru domni: iată ce să nu îți lipsească
Aparate de îngrijire personală utile pentru domni: iată ce să nu îți lipsească
Îngrijirea personală este un subiect ce ar trebui să privească orice persoană. De multe ori, este asociată doar cu doamnele și domnișoarele, însă și bărbații au la fel de mare nevoie...
3 provocări pentru cultivatorii de triticale și cum le faci față cu ajutorul tehnologiilor moderne, în noul sezon
3 provocări pentru cultivatorii de triticale și cum le faci față cu ajutorul tehnologiilor moderne, în noul sezon
Obținerea unei culturi sustenabile, cu randament ridicat, este un proces provocator din cauza diverșilor factori care pot influența triticalele: condițiile meteo și de sol, dezvoltarea...
#Mira Anghelescu Click4Fashion , #Manageri