De la pasiune pentru concerte, la 40% din piata biletelor online

Sambata, 05 Octombrie 2013, ora 00:00
4079 citiri
De la pasiune pentru concerte, la 40% din piata biletelor online

Bogdan Tudor a infiintat in 2006 prima agentie de bilete online din Romania, anticipand potentialul de business al acestui mediu. A ajuns, in 2013, ca firma sa detina o cota de 40% din piata si sa inregistreze cresteri de pana la 12% in cifra de afaceri, an de an.

Acesta recunoaste ca a infiintat acest business pentru ca este un fan al marilor formatii care vin si concerteaza in tara.

In plus, pentru ca se apropie Craciunul si spectacolele sale tematice, piata va creste din nou, estimeaza tanarul om de afaceri, iar incasarile vor creste si ele pe masura.

Cum a reusit Bogdan Tudor sa anticipeze o miscare uriasa pe piata din Romania, care au fost evenimentele care i-au adus cei mai multi bani si ce planuri are pentru concertele ce vor urma, vorbeste antreprenorul, intr-un interviu acordat Business24.

In 2006 ati fost prima companie care a oferit acest tip de serviciu, biletele online, pentru cele mai importante evenimente ale anului respectiv (Depeche Mode, Shakira, Duran Duran). Cum ati anticipat aceasta crestere pe segmentul online si de unde a pornit ideea afacerii?

De-a lungul timpului, MyTicket.ro a incheiat parteneriate cu cei mai importanti organizatori de evenimente muzicale si sportive din Romania, obiectivul nostru fiind acela de a impune anumite standarde pe piata romaneasca de distributie a biletelor.

Pentru ca, in acea perioada, Romania isi contura pozitia pe harta concertelor de top, am infiintat serviciul online de cumparare al biletelor datorita tendintei ascendente si, mai ales, pentru ca ne doream sa optimizam procesul de achizitionare si sa fie accesibil pentru iubitorii de spectacole.

Sunteti si dumneavoastra pasionat de concerte si astfel de evenimente? Poate fi acesta motivul pentru care ati intrat in aceasta afacere?

Unul dintre motivele pentru care am dezvoltat acest business este, intr-adevar, faptul ca sunt pasionat de concerte si de evenimente. Sunt fanul multor artisti si pentru echipa MyTicket.ro a fost o provocare sa participam la organizarea unor concerte extraordinare in Romania.

A pornit din start ca un business cu bilete online sau s-a transformat, in 2006, in ceea ce vedem acum?

Inca de la inceput, vanzarea online de bilete a fost principalul domeniu de activitate.

Ce experienta aveati in mediul de business? Aveti si alte afaceri acum?

In 2004, am infiintat prima firma ce avea ca domeniu de activitate servicii de webdesign. Experienta acumulata in cadrul acestei firme m-a determinat sa realizez ca online-ul va fi mediul in care se vor desfasura toate tranzactiile comerciale.

Cand am creat MyTicket.ro impreuna cu niste oameni exceptionali nu aveam cunostinte in acest domeniu. In schimb, aveam mare incredere in ceea ce facem si ne implicam foarte mult in tot ce insemna planificarea si implementarea tuturor actiunilor.

Cat ati investit in acest business la inceput si care au fost investitiile ulterioare?

Investim in permanenta in infrastructura si tehnologie pentru ca ne dorim sa fim o companie care inoveaza constant.

Ati declarat ca MyTicket.ro detine o cota de piata de 40%. Cum ati reusit sa atingeti aceasta cota?

A fost un obiectiv important al business plan-ului nostru si ne-am consolidat pozitia de a fi unul dintre principalii furnizori de bilete pentru cele mai multe concerte cu artisti internationali si festivaluri. Diversificarea portofoliului de evenimente a contribuit la atingerea acestei cote de piata.

Momentan, MyTicket.ro distribuie bilete pentru evenimente dedicate copiilor, sportului, teatrului, concertelor, operei si urmeaza sa ne extindem gama de oferte.

Ce cifra de afaceri a inregistrat MyTicket.ro in ultimul an? Ce estimari aveti pentru urmatoarea perioada?

Cifra de afaceri a crescut anual cu aproximativ 10-12% datorita numarului din ce in ce mai mare de evenimente distribuite prin reteaua noastra, precum si cresterea valorii medii a biletelor vandute.

Previziunile noastre financiare sunt in crestere, mai ales ca urmeaza evenimente importante cu traditie, cum ar fi concertele lui Stefan Banica Jr. sau cele dedicate Craciunului (Jose Carreras, Vienna Classic Christmas sau Stelele Moscovei pe Gheata), precum si Deep Purple, care va avea loc in anul urmator.

Care a fost evenimentul care a adus cele mai multe incasari pentru MyTicket?

Notorietatea artistilor precum Roger Waters, Madonna, Lady Gaga, Depeche Mode sau Sting a avut ca efect vanzari record pentru piata din Romania. Pentru cei mai "vanati" artisti evenimentele au fost sold-out cu mult inainte de eveniment. De exemplu, biletele pentru concertul Sting din 2009 s-au epuizat in doar 3 zile de la punerea lor in vanzare si cu 5 luni inainte de concert.

Ce planuri aveti pentru romani in urmatoarea perioada? Ce nume mari vor mai concerta in tara? Ce vanzari estimati la aceste evenimente?

Obiectivele noastre pentru urmatoarea perioada vizeaza simplificarea si eficientizarea procesului de cumparare. In acelasi timp, vrem sa oferim un numar cat mai mare de evenimente culturale de calitate.

Pentru anul urmator, Deep Purple va concerta la Bucuresti, la Sala Polivalenta, urmand ca, in curand, sa reusim sa punem in vanzare evenimente de amploare.

Samsung a lansat noul model Galaxy C55. Ce specificații oferă
Samsung a lansat noul model Galaxy C55. Ce specificații oferă
Samsung a lansat, în China, noul model Galaxy C55, eveniment care a avut loc fără prea multe anunțuri spectaculoase. Telefonul este, în esență, identic cu modelul Galaxy M55, dar se distinge...
Marile orașe europene, într-o criză a locuirii. ”Clujul rămâne doar al bogaților și al turiștilor”
Marile orașe europene, într-o criză a locuirii. ”Clujul rămâne doar al bogaților și al turiștilor”
Oameni din întreaga Uniune Europeană se confruntă cu o criză a locuirii fără precedent, agravată de inflație, sărăcie energetică și risc de excluziune socială. Un raport de la vârful...
#Bogdan Tudor, #fondatorul MyTicket ro , #Manageri