Despre business auto, cand pasiunea depaseste orice planuri

Sambata, 17 August 2013, ora 00:00
2786 citiri
Despre business auto, cand pasiunea depaseste orice planuri

Bogdan Dumitru este Territory Manager Romania al Comma Oil & Chemicals de sase luni. Recent, compania-mama a fost achizitionata de un gigant brazilian in domeniu, iar asta a schimbat o parte din strategiile companiei de management de pana acum.

Schimbarea nu a adus decat beneficii companiei, inclusiv in Romania, unde scopul final este de dezvoltare alerta si, implicit, creare de noi si noi locuri de munca in tara.

"Trebuie sa recunosc ca tocmai pasiunea mea pentru masini m-a adus in acest domeniu", marturiseste Dumitru, intr-un interviu acordat Business24.

"Se pare ca uneori pasiunea este dincolo de orice planuri (...). In acest moment nu imi mai vad viata intr-un alt domeniu decat cel auto, insa 'niciodata sa nu spui niciodata'", mai spune managerul.

De cat timp ocupati functia de Territory Manager Romania pentru CommaOil? Aveti experienta in mediul de afaceri sau va aflati la inceput pe acest drum?

Detin pozitia de Territory Manager pentru Comma de sase luni. Am lucrat in industria uleiurilor auto timp de peste noua ani pe pozitii de senior product manager, dar am fost mereu in tabara distribuitorului auto.

Pot spune ca datorita experientei mele anterioare cunoasc indeaproape nevoile clientilor nostri si asteptarile lor de la Comma.

Comma Oil a intrat in Romania intr-un moment dificil de criza economica. Putem intelege din acest lucru faptul ca piata produselor de intretinere auto face fata mai usor crizei? Daca da, carui fapt se datoreaza acest lucru?

Comma este prezenta in Romania de aproximativ cinci ani. Stim ca piata auto a fost afectata de criza economica intrucat a scazut volumul achizitiilor de masini noi. Totodata masinile sunt duse in service la interval de timp mai mari.

Insa din ceea ce ne-a aratat piata, oamenii doresc sa aiba grija de masinile lor si continua sa cumpere uleiuri si produse de intretinere care sa prelungeasca viata masinii. De cele mai multe ori, este mai eficient sa intretii in conditii bune masina dect sa cumperi una noua.

Cum arata piata pe care va dezvoltati in Romania? Care este targetul dumneavoastra?

Piata de uleiuri si produse chimice pentru masini este competitiva in Romania. Cu toate acestea, produsele noastre de o inalta calitate precum si serviciile oferite de Comma, printre care si aplicatiile online, ne ofera avantaj competitiv in fata concurentei.

In acest moment in Romania se pot cumpara produsele Comma pentru vehicule de pasageri si pentru vehicule comerciale. Pentru vehiculele de pasageri sunt disponibile produsele din gama PMO (Performance Motor Oil), X-Flow, uleiuri pentru cutia de viteze si de transmisie, lichide de racire si produse pentru iarna.

Gama adresata vehiculelor comerciale este noua in Romania, lansata in acest an, si include uleiuri din gama Transflow, uleiuri pentru cutia de viteze si de transmisie, lichide de racire si produse pentru iarna, create special pentru nevoile acestui tip de vehicule.

Ati afirmat ca Romania este o piata cheie pentru Comma in Europa de SE, alaturi de Bulgaria, Ungaria si Grecia. Ce face Romania o piata atat de importanta pentru dumneavoastra?

Suntem in Romania de cinci ani, am avut o crestere foarte buna si simtim ca putem face mai mult. De asemenea, ne ajuta foarte mult faptul ca avem un distribuitor de incredere, InterCars Romania care impartaseste aceleasi obiective de dezvoltare cu ale noastre.

Ce puteti spune despre obiceiurile de intretinere a vehiculelor ale romanilor si ale marilor companii de transport din Romania? Aveti colaborari cu marile companii de transport? Daca da, care sunt acestea?

Datele noastre ne arata ca in Romania exista un parc de vehicule foarte divers prin comparatie cu alte tari. De exemplu, aproape o patrime din masinile din Romania au o vechime cuprinsa intre patru si sapte ani.

Cu toate acestea, mai mult de un sfert dintre masinile din Romania auo vechime de peste 26 de ani. Acest lucru ne arata ca este nevoie de o gama foarte diversa de produse pentru a satisface nevoile de intretinere ale unor automobile cu astfel de caracteristici. Aplicatia lansata de Comma pe site-ul sau ii ajuta pe clienti sa aleaga produsul potrivit pentru un anumit tip de masina.

Pentru moment principalul distribuitor Comma in Romania este InterCars Romania.

Totodata oferim produse de serie catre AD Romania. Intotdeauna ne preocupam de modalitatile de a asigura prezenta produselor Comma prin cat mai multe canale.

Comma nu are propriile magazine si de aceea lucreaza mai ales prin distribuitori. Produsele Comma sunt disponibile prin InterCars si reteaua sa Q Service.

Cum s-au schimbat lucrurile in compania dumneavoastra de la achizitia companiei-mama de catre gigantul brazilian Cosan?

Am concentrat si am crescut eforturile de marketing in Marea Britanie. Forta de vanzari a Comma la nivel international s-a dezvoltat foarte mult pe masura ce am construit o echipa excelenta de profesionisti cu experienta ampla in aceasta industrie in tarile in care Comma este prezenta.

Practic prin know-how-ul local pe care echipa noastra il are, ne ajuta sa adaptam modelul de business al Comma pentru a se mula pe cerintele punctuale ale fiecarei tari.

Sunteti si dumneavoastra pasionat de masini? Ce v-a determinat sa intrati pe acest segment?

Trebuie sa recunosc ca tocmai pasiunea mea pentru masini m-a adus in acest domeniu. Nici in perioada copilariei mele si nici in perioada de studii nu mi-am imaginat ca voi lucra in aceasta industrie. Am absolvit facultatea de drept, asa ca nu am avut nimic in comun cu domeniul auto.

Cu toate acestea, se pare ca uneori pasiunea este dincolo de orice planuri si studii si ceea ce am facut, a fost sa o urmez. In acest moment nu imi mai vad viata intr-un alt domeniu decat cel auto, insa 'niciodata sa nu spui niciodata'.

Ce planuri de business si investitii aveti in continuare?

Comma investeste in Romania, iar un prim pas a fost acela de a desemna un manager de teritoriu care sa fie bazat in Romania. Pe masura ce afacerile din Romania vor continua sa creasca, numarul angajatilor va creste de asemenea.

Tinerii români au câștigat Campionatul Mondial de robotică FIRST Tech Challenge
Tinerii români au câștigat Campionatul Mondial de robotică FIRST Tech Challenge
Echipa AICitizens de la Colegiul Național „Alexandru Ioan Cuza” din Focșani, Vrancea, a obținut titlul de campioană mondială la Campionatul Mondial de robotică FIRST Tech Challenge, care...
Samsung a lansat unul dintre cele mai scumpe încărcătoare de pe piață. Cât costă și ce știe să facă
Samsung a lansat unul dintre cele mai scumpe încărcătoare de pe piață. Cât costă și ce știe să facă
Samsung a lansat recent un nou încărcător, EP-T5020 50W Super Fast Charging Adapter, care se alătură seriei de accesorii de încărcare rapidă ale companiei, însă nu este inclus în...
#Comma Oil, #piata uleiuri masini, #parc auto Romania, #business auto , #Manageri