Cum sa-i cheltuiesti - Editie de weekend
HOT TOPICS

Ziua Nationala a Femeilor #PeToc

Despre puterea tocului, cu Alin Stanciu, FashionUp

Despre puterea tocului, cu Alin Stanciu, FashionUp
Eleganta femeii sta in atitudine, dar si in tinutele pe care le alege. Pantofii cu toc emana feminitate, incredere si personalitate si pot fi chiar un atu intr-o negociere.

Alin Stanciu, antreprenor si fondator FashionUp, stie foarte bine aceste lucruri si le propune doamnelor din Romania sa sarbatoreasca "Ziua Nationala a Femeilor #PeToc".

Pe 1 septembrie, FashionUp a lansat provocarea Back2Toc, ce se desfasoara pana pe 13 septembrie si sarbatoreste, cu premii si reduceri din magazinul sau online, eleganta femeilor care poarta pantofi cu toc.

Ce l-a motivat sa faca un astfel de eveniment, cum vede el ca om de business importanta unei tinute impunatoare si despre optiunile doamnelor cand vine vorba de shopping online, vorbeste Alin Stanciu, CEO & Founder FashionUp, intr-un interviu acordat Business24.

In plus, antreprenorul impartaseste si un mic secret: stie ce va determina cresterea nivelului de incredere in comertul online, astfel incat, spune Stanciu, acest segment va cunoaste o crestere de cate doua cifre in fiecare dintre urmatorii cinci ani.

Ati decis sa sarbatoriti, in premiera in Romania, Ziua Nationala a Femeilor #PeToc. Ce semnifica aceasta zi si ce provocare le lansati romancelor?

Intr-adevar am decis sa dedicam ziua de 14 septembrie unui simbol si sa le provocam pe femeile din Romania sa se intoarca, macar pentru o zi, la pantofii cu toc.

Incercam, sprijiniti de multe personalitati din spatiul public, sa comunicam ca feminitatea e un atu si o calitate pe care o apreciaza toata lumea si ca nu ai nevoie de o ocazie speciala sau de un buget exagerat ca sa fii feminina.

Ca barbat, puteti sa descrieti ce credeti ca inseamna pentru o doamna sa fie incaltata cu o pereche de pantofi cu toc?

Ca barbat, as putea sa vorbesc despre ce inseamna purtatul unui costum pentru mine, dar m-as feri sa spun ce inseamna un pantof cu toc pentru o femeie.

Pot insa sa spun ca o femeie care stie sa poarte pantofii cu toc potriviti momentului si tinutei are, din punctul meu de vedere, stil si personalitate.

O femeie pe tocuri radiaza, emana feminitate si, mai ales, siguranta de sine.

Nu cred in cutuma "sacrificiului pe altarul frumusetii", asa cum nu cred ca o femeie nu ar trebui sa poarte balerini sau tenisi atunci cand situatia o cere.

Revenind la pantofii cu toc, pewww.FashionUp.ro avem peste 500 de modele de pantofi cu tocuri de la 2 cm pana la 15 cm, deci exista tocul potrivit fiecarui moment, fara a fi nevoie de sacrificii.

Ce inseamna din punctul de vedere al barbatului - om de afaceri, o "adversara" eleganta si feminina, intr-o negociere, spre exemplu?

Daca vorbim de business, genul nu e important pentru mine. In majoritatea afacerilor in care sunt sau am fost implicat, femeile au avut o pondere importanta, fie ca vorbim de parteneri de afaceri, colegi sau clienti.

Daca negociez cu o femeie, prefer sa ii aud tocurile in drum spre meeting room (sala de sedinte n.red.), imi da o senzatie de incredere, de profesionalism.

Referitor la intrebare, de cate ori contextul m-a adus intr-o negociere de tipul "zero-sum game" cu o femeie, de fiecare data ea purta tocuri. Iar asta cred ca spune multe despre puterea tocului.

Credeti ca romancele au nevoie de mai multa incurajare sa fie mai elegante?

Romancele sunt printre cele mai elegante femei pe care le-am vazut eu in lume si, daca ar fi sa coroboram asta cu nivelul de trai din Romania, cred ca romancele ar putea sa dea lectii de eleganta si imaginatie vestimentara multor femei din tarile vest europene.

Nu cred ca neaparat au nevoie de incurajare, mai degraba cred ca au nevoie sa invete anumite reguli ale dress code-ului si asta va fi unul dintre principalele subiecte pe care le tratam pe blogul FashionUp.

Ce fel de pantofi prefera ele sa cumpere, atunci cand cumpara online? Cu tocuri? Sau prefera sa lase aceste achizitii pentru magazinele fizice, in care pot sa si probeze?

Din cele peste 200.000 de perechi de pantofi cumparate de clientele FashionUp, jumatate au fost pantofi cu toc, in general branduri cunoscute, modele din piele cu preturi intre 200 si 400 lei.

In ciuda perceptiei generale, produsele de incaltaminte sunt mai usor de cumparat online decat imbracamintea si, inca din 2009, de la lansarea FashionUp.ro, categoria incaltaminte a generat cele mai mari vanzari.

Tabelele de masuri explicite si consultanta specializata a serviciului de clienti suplinesc intr-o mare masura lipsa probatului, lucru dovedit si de faptul ca rata de retur in cazul produselor de incaltaminte este de sub 3%.

Pe de alta parte, ganditi-va ca peste 2.000 de modele de incaltaminte de la 50 de branduri sunt listate azi pe FashionUp, diversitate pe care niciun magazin brick&mortar nu poate sa o ofere.

Cum credeti ca va arata viitorul shopping-ului online in Romania?

Verticalele importante se vor polariza in jurul unor jucatori mari, asa cum s-a intamplat deja in cazul IT&C. Magazinele mici si fara capitaluri suficiente vor disparea si barierele de intrare in business vor creste.

Consolidarea de care vorbesc va duce la specializarea companiilor din e-commerce si la cresterea calitatii serviciilor oferite clientilor.

Implicit nivelul de incredere in e-commerce, principalul motiv pentru ratele de conversie scazute din Romania, va creste, si asta va duce la dezvoltarea in continuare a pietei de e-commerce in procente cu doua cifre in fiecare dintre urmatorii cinci ani.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2495 ori

comments powered by Disqus