Dorin Boerescu, despre afiliere: Oportunitatea este de 10 milioane de euro pe an

Sambata, 25 Iulie 2015, ora 00:00
6412 citiri
Dorin Boerescu, despre afiliere: Oportunitatea este de 10 milioane de euro pe an
Foto: Dorin Boerescu (Arhiva personala)

Dorin Boerescu este un antreprenor cu o experienta de business de mai bine de 15 ani in publicitate si online. Daca in 2011 cucerea piata din Bulgaria cu proiectul sau 2Parale, iata ca in 2015 tinteste catre Polonia, Cehia, Ungaria, Croatia, Slovenia si Slovacia.

Iar pasul a venit absolut natural, explica antreprenorul: "Polonia e o tara care are o piata de e-commerce de 5 ori mai mare ca Romania, iar Cehia de 2 ori".

Desi planurile sale sunt marete, estimarile financiare sunt "prudente" pentru anul viitor, in contextul in care oportunitatea in regiune este de minimum 10 milioane de euro pe an din afiliere.

"Estimam ca vom depasi 1.000 de clienti in total la final de 2016", mai spune Dorin Boerescu.

"Ne bazam pe experienta bogata pe care am acumulat-o in ultimii ani in Romania si Bulgaria, unde am fost deschizatori de drumuri in ceea ce priveste marketingul afiliat", continua acesta, intr-un interviu acordat Business24.

Daca in 2011 va propuneati sa "cuceriti" piata bulgara, iata ca in 2015 v-ati propus o extindere majora in Polonia, Cehia, Ungaria, Croatia, Slovenia, Slovacia. Ce anume v-a determinat sa faca pasul catre extinderea in regiune?

N-as spune ca ne-am propus neaparat cucerirea pietei in 2011 - pe atunci, am pornit la drum cu gandul de a testa cum functioneaza e-commerce-ul si intr-o alta tara din regiune. A fost, intr-adevar, o experienta din care am invatat multe, uitandu-ne in urma: business-ul de acolo a crescut foarte frumos in toti acesti ani.

Ce ne-a facut sa facem inca un pas important inainte a fost legat de similaritatea pietelor, precum si de numarul mare de parteneri cu prezenta regionala. Regionalizarea operatiunilor este o tendinta prezenta la un numar din ce in ce mai mare de companii si este normal ca marketingul sa urmeze si el aceasta tendinta.

Ne uitam la potentialul mare care exista in regiune. Spre exemplu, Polonia e o tara care are o piata de e-commerce de 5 ori mai mare ca Romania, iar Cehia de 2 ori.

Slovacia, Slovenia si Croatia sunt tari mai mici din acest punct de vedere, dar sunt interesante pentru noi, mai ales prin prisma clientilor pe care ii avem deja si carora le putem oferi suport si pe alte piete pe care sunt prezenti.

Ne bazam pe experienta bogata pe care am acumulat-o in ultimii ani in Romania si Bulgaria, unde am fost deschizatori de drumuri in ceea ce priveste marketingul afiliat.

Ce previziuni puteti face legat de celelalte piete pe care va propuneti sa va extindeti?

Ne asteptam sa atingem un numar de 200 de clienti si 10.000 de afiliati in maximum 12 luni de la lansare.

Care sunt, mai concret, planurile dumneavoastra in regiune?

Targetam magazinele online medii si mici, care nu pot avea un program de afiliere - ne-am propus, practic, sa contribuim la democratizarea marketingului si sa ducem acest principiu al nostru si catre alte tari si business-uri.

De asemenea, oferim un model de plata exclusiv cost per sale si un proces cat mai simplu pentru oricine de a desfasura un program de afiliere.

In acest moment, un advertiser isi poate face un cont in platforma in cateva zeci de minute, dar avem deja in plan sa optimizam si mai mult acest lucru. Vrem sa fie la fel de usor si de rapid sa-ti faci reclama prin 2Performant cum este in Google AdWords sau Facebook Ads.

Insa ne vom pastra abordarea noastra, care e definita de transparenta si de libertatea pe care o are fiecare membru al retelei sa decida cu cine lucreaza si pentru cat timp.

Planurile noastre sunt sa atragem clienti si afiliati din fiecare piata, sa dezvoltam platforma pe care acestia o folosesc atat din punct de vedere tehnic, cat si din punct de vedere al experientei de utilizare si sa punem regulile corecte pentru o functionare optima.

Dar in Romania?

Avem in plan extinderea cu 50% a echipei, precum si achizitia de tool-uri de performance marketing si dezvoltarea de noi functionalitati in platforma 2Parale, destinate cresterii ratei de conversie si a interactiunii dintre advertiseri si afiliati.

Ce asteptari aveti de la comertul online in 2015?

Piata de la noi este in plina dezvoltare - prevedem o crestere de 25 - 30% pana la finalul acestui an.

Ne asteptam si la o crestere mai accentuata a segmentelor de fashion, IT&C, carti si copii - cea mai recenta analiza a noastra ne-a confirmat acest lucru.

De asemenea, frecventa de cumparare va creste, concomitent cu o scadere a valorii comenzilor.

O tendinta importanta in e-commerce-ul romanesc se refera la cresterea ponderii cumparaturilor online facute prin intermediul dispozitivelor mobile - de aici necesitatea magazinelor online responsive, cu o varianta usor de utilizat pentru mobil,fie ca vorbim de tablete, fie ca vorbim de smartphone-uri.

Acum, dupa activa ani de experienta pe cele doua piete, ne puteti spune cum este piata de e-commerce din Bulgaria in comparatie cu piata din Romania?

Foarte similara, desi de 5 ori mai mica. Segmentul de fashion este foarte puternic si bine dezvoltat.

Care au fost provocarile dezvoltarii/ lansarii noii platforme?

Pentru ca platforma 2Performant.com este una destinata sa functioneze foarte mult in regim self service si sa usureze astfel procesul de pornire si rulare a unui program de afiliere, am avut provocari in dezvoltarea ei, mai ales pentru ca este si prima platforma pe care am construit-o noi, de la zero.

A fost nevoie de o echipa noua (Ruby on Rails developers, AngularJS developers, oameni de business, Sysadmin), de procese noi (lucram acum dupa o metodologie Agile Scrum), tehnologii noi (pe langa Ruby on Rails, MongoDB, MySQL am inceput sa lucram si cu AngularJS).

Care credeti ca sunt provocarile viitoare in activitatea voastra internationala?

Una din provocarile pe care le-am avut si care continua si dupa lansarea platformei este sa construim si sa crestem echipa care se ocupa de dezvoltarea platformei.

Ne-am uitat si ne uitam catre oameni bine pregatiti profesonal, orientati catre dezvoltare personala, pasionati de tehnologie, care isi doresc sa dezvolte produse, cu impact pentru milioane de oameni.

Apoi, va fi o provocare interesanta pentru noi sa operam platforma, intr-un context si la o scala mult mai ample.

Aici avem o echipa buna, care lucreaza cu sute de advertiseri si mai multe mii de afiliati.

Va trebui sa scalam si sa ne punem problema sa lucram in urmatorii ani cu mai multe mii de advertiseri si zeci de mii de afiliati.

Pentru 2015, v-ati propus sa obtineti peste 10 milioane de lei cifra de afaceri. Ce estimari aveti privind activitatea voastra in regiune in urmatorii doi ani?

Deocamdata, avem estimari prudente pentru 2016, dar oportunitatea in regiune este de minimum 10 milioane de euro pe an din afiliere. Estimam ca vom depasi 1.000 de clienti in total la final de 2016.

Numărul românilor ce vor să lucreze în străinătate este tot mai mic. Studiul care arată proporția tinerilor dornici să mai plece
Numărul românilor ce vor să lucreze în străinătate este tot mai mic. Studiul care arată proporția tinerilor dornici să mai plece
Un număr tot mai mic de români caută un loc de munca în altă țară și numărul este în scădere de șase ani. Un studiu realizat la nivel global a dezvăluit că românii ar prefera să...
Ce sunt grupurile secrete de pe WhatsApp și cum funcționează
Ce sunt grupurile secrete de pe WhatsApp și cum funcționează
WhatsApp introduce un meniu de apelare îmbunătățit și o funcție pentru grupuri ascunse în versiunea beta a aplicației. Noua funcție, numită „Hidden Group”, permite crearea și...
#Dorin Boerescu CEO 2Parale, #estimari comert online 2015, #Dorin Boerescu CEO 2Performant , #Manageri