Ideea de business a saptamanii: Antreprenorul care creeaza Atentie!

Sambata, 06 Decembrie 2014, ora 00:00
6416 citiri
Ideea de business a saptamanii: Antreprenorul care creeaza Atentie!
Foto: Marcelo Mihai (Arhiva personala)

Marcelo Mihai a descoperit un gol existent pe piata microcadourilor: cadourile care au un mesaj amuzant si un pret bun. In consecinta si-a creat propriul brand, "Atentie!", si a gandit "ciocolata cu mesaj" atat pentru cei mari care nu au timp de cadouri, cat si pentru cei mici si bugetul lor.

" (...) am putea spune ca este o felicitare, iar ciocolata reprezinta doar un 'suport pretext' pentru mesajele noastre. Mai mult, povestea acestui produs vorbeste despre zambete pe chipul celor dragi, atunci cand daruim Atentie", spune antreprenorul Marcelo Mihai, pentru Business24.

Ce-i drept, ciocolata este consumata si de cei mari si de cei mici. Si copiii de varsta scolara simt nevoia sa daruiasca diverse cadouri cu mesaj pentru parinti, bunici sau prieteni de varsta apropiata, iar pretul acestor microcadouri este acesibil si micilor economii pe care copiii le pot face.

Cat a investit in brandul 'Atentie!', cat de util ii este acum background-ul de consultanta pe care il are dar si despre conceptul de "mindfulness" pe care l-a descoperit in aprofundarea leadershipului, vorbeste Marcelo Mihai, intr-un interviu acordat Business24.

Ati lansat brandul de ciocolata cu mesaj, "Atentie!". Spuneti-ne cate ceva despre ideea creativa din spatele acestui nou concept.

Una dintre ideile de baza pe care am urmarit sa le promovez din postura de consultant este inovatia de valoare la nivel strategic si decizional. Inovatia de valoare este tema centrala a metodologiei strategice revolutionare Blue Ocean Strategy, care permite generarea unui segment de piata nou.

Am descoperit ca un segment foarte ofertant si placut in domeniul relationarii emotionale este cel al cadourilor.

Ne-am dorit ca acest brand sa acopere un gol existent pe piata microcadourilor, si anume cadourile care au un mesaj amuzant si un pret bun. De fapt, am putea spune ca este o felicitare, iar ciocolata reprezinta doar un "suport pretext" pentru mesajele noastre. Mai mult, povestea acestui produs vorbeste despre zambete pe chipul celor dragi, atunci cand daruim Atentie.

Cand ati intrat pe piata? Ce feedback ati primit din partea romanilor?

Am inceput sa lucram la aceasta idee din luna februarie a acestui an, insa activitatea propriu-zisa am demarat-o in toamna. In prezent, cele circa 30 de modele de ciocolata se regasesc in peste 500 de magazine traditionale din Bucuresti, Braila si Galati (zone in care actionam cu distributia proprie) si din toamna am vandut peste 20.000 de bucati doar in Auchan, MOL si Inmedio.

Ce ne puteti spune legat de cererea de microcadouri? A crescut? A existat vreun studiu pe care l-ati urmat inante de lansarea brandului "Atentie!"?

Experienta de peste 6 ani in retail m-a ajutat sa identific aceasta nevoie si, drept urmare, am demarat implementarea acestui concept si crearea brandului Atentie!

De ce ati ales numele "Atentie!"?

A fost un joc inovativ incluzand brainstorming si amuzament. Numele s-a nascut si din sloganul afisat in institutii publice in sens peiorativ "aici nu se primesc atentii" sau expresia "v-am pregatit o mica atentie" in relatia cu vreun functionar public, de la care astepti sa te bage in seama si sa-si faca treaba.

Insa, ideea care ne-a atras la "Atentie!" a fost aceea de a fi atenti in primul rand cu cei dragi si apropiati si de a exprima printr-un gest sutele de cuvinte pe care, din diverse motive, nu ajungem sa le rostim - "Atentie!"- un gest firesc cat 1.000 de cuvinte.

In plus, am ales acest nume tocmai pentru a ne diferentia clar in randul microcadourilor, dar si pentru a pozitiona brandul ca microcadou, si nu ca tableta de ciocolata.

Explicati-ne ce face, mai exact, start-up-ul dumneavoastra.

Ciocolata ne-o furnizeaza un producator local, care are o reteta special creata pentru noi. Aceasta contine 40% cacao si merge spre zona premium. In ceea ce priveste mesajele si ambalajele, avem mai multi colaboratori externi coordonati de brand managerul nostru.

Ati investit aproximativ 250.000 de euro in acest start-up si estimati ca veti recupera investitia in doi ani. Ce planuri de business aveti, mai concret, pentru acest start-up?

In primul rand, scopul nostru este de a extinde "Atentie!", din punct de vedere al zonelor de distributie si retail, dar si prin lansarea de noi ambalaje si mesaje. Apoi, avem in vedere extinderea gamelor de produse, sub brandul Atentie: pungi de cadouri, vin.

Pregatiti ceva special si pentru Sarbatori?

Da, ambalajele de Craciun sunt deja in magazine, iar reactiile sunt foarte bune.

De ce ati ales sa incepeti cu ciocolata? De ce nu vinuri, parfumuri, sau pungi cadou mai intai?

Ciocolata este consumata si de cei mari si de cei mici. Ne-am gandit ca si copii de varsta scolara simt nevoia sa daruiasca aceste cadouri cu mesaj pentru parinti, bunici sau prieteni de varsta apropiata. Pretul acestor microcadouri este acesibil si micilor economii pe care copiii le pot realiza.

Cine sunt partenerii dumneavoastra de afaceri?

Partenerii nostri sunt magazinele din retailul modern, dar si magazinele cu format modern din retailul traditional. Urmarim sa atragem totodata si corporatii care ofera cadouri partenerilor sau propriilor angajati.

Credeti ca experienta din zona de retail va fi un plus pentru domeniul in care ati ales sa faceti business?

Cu siguranta experienta isi spune cuvantul atunci cand vine vorba de business-uri adiacente. Desigur, acest lucru nu garanteaza succesul afacerii.

Din 2009 detineti si propria companie de consultanta. Ce inseamna sa conduci doua businessuri in paralel?

Piata de consultanta s-a contractat pentru firmele mici sau pentru freelancers din cauza contextului financiar, cat si a faptului ca marii jucatori cauta sa-si mentina cifra de afaceri ofertand chiar si proiecte mici.

In plus, foarte putine societati comerciale se gandesc sa aloce bugete pentru gandirea strategiei intr-un mod inovativ si diferentiator.

Pe de alta parte, inseamna sa aplici ceea ce urmaresti sa impartasesti cu ceilalti in propriul business si sa acumulezi experienta directa din interactiunea cu piete si segmente de piata diverse. Expertiza practica creste in mod accelerat

Nu va temeti ca v-ati putea lasa coplesit de viata profesionala in detrimentul celei personale?

Toti apropiatii imi reproseaza ca muncesc prea mult, insa e un "defect" asumat si necesar intr-un start up.

Ce pasiuni aveti? Cum alegeti sa va relaxati in timpul liber?

In ultimii doi ani am fost fascinat de un concept nou in leadership - mindfulness. Nu am gasit o traducere, cu un singur cuvant romanesc, care sa exprime sintetic conceptul.

Am particpat la Universitatea IMD din Lausane la un curs de leadership si aceasta paradigma -mindfulness - a fost abordata si experimentata ca fiind un concept absolut necesar pentru leadershipul modern.

In esenta, mindfulness exprima acea stare de a fi prezent aici si acum, constientizand in simultaneitate starea interioara (emotii, ganduri, stres, simtul urgentei etc) cat si contextul (impactul deciziilor, perceptia mediului exterior, influenta asupra celor din jur etc).

Practic insemna o prezenta de spirit continua care trebuie exersata atat in solitudine pentru a fi constient de interiorul tau, cat si in situatii dinamice, de viata, in care relationezi cu mediul inconjurator, in diverse contexte, mentinand aceasta stare de echilibru a fiintei exprimata conceptual prin mindfulness.

Profesori emeriti din mediul academic aplica in mod practic metodologia generata in jurul conceptului.

Unii practica meditatia, altii yoga, sau sporturi precum inotul, alergarea, Nordic walking etc. Scopul tuturor acestor metode aplicate riguros stiintific este acela de a goli mintea de continutul discursiv si de a fi viu in "aici si acum" si de a folosi aceasta stare in decizii de business.

Mi se pare fascinant, fiind paradoxal, simplu si complex in acelasi timp.

Aparate de îngrijire personală utile pentru domni: iată ce să nu îți lipsească
Aparate de îngrijire personală utile pentru domni: iată ce să nu îți lipsească
Îngrijirea personală este un subiect ce ar trebui să privească orice persoană. De multe ori, este asociată doar cu doamnele și domnișoarele, însă și bărbații au la fel de mare nevoie...
3 provocări pentru cultivatorii de triticale și cum le faci față cu ajutorul tehnologiilor moderne, în noul sezon
3 provocări pentru cultivatorii de triticale și cum le faci față cu ajutorul tehnologiilor moderne, în noul sezon
Obținerea unei culturi sustenabile, cu randament ridicat, este un proces provocator din cauza diverșilor factori care pot influența triticalele: condițiile meteo și de sol, dezvoltarea...
#brand Atentie, #ciocolata Atentie, #microcadouri Craciun, #Marcelo Mihai Atentie , #Manageri