In spate exista intotdeauna un om cu o idee - Interviu Cosmin Nastasa, Edge

Sambata, 20 Februarie 2016, ora 00:00
3936 citiri
In spate exista intotdeauna un om cu o idee - Interviu Cosmin Nastasa, Edge

Marketingul zilelor noastre descopera si exploateaza la maximum noile tehnologii si tendinte din online pentru a livra de fiecare data clientilor cele mai bune rezultate.

Vorbim de automatizare si de predictibilitate, insa in spatele fiecarei noi strategii de succes se afla intotdeauna un om cu o idee.

Cosmin Nastasa, Managing Director al agentiei de performance marketing Edge, vorbeste intr-un interviu acordat Business24 despre noutatile din industria marketingului online, experientele proprii si diferentiatorii pe care mizeaza pentru a face performanta si in 2016.

Spuneti-ne cate ceva despre dvs. Care este parcursul dvs. profesional si cum ati ajuns sa lucrati in online?

In 2003 incepeam experienta advertisingului in Universal McCann, ca media planner de TV. Faptul ca in timpul facultatii am avut un job intr-o companie de IT si ca am fost, astfel, aproape de fenomenul cresterii internetului m-a calificat cu putin noroc intr-o pozitie de planner de online, pe care ar fi trebuit sa o dezvolt.

Chiar daca, as putea spune acum, inceputurile au fost timide, in acord cu nivelul de dezvoltare a online-ului in Romania anilor 2003, faptul ca realizam ceva "excentric" pentru vremea respectiva m-a facut sa continui.

Interactiunea cu lumea offline-ului, in paralel cu cea a online-ului, mi-a oferit o imagine completa asupra comunicarii si am inteles mecanismele prin care publicitatea ajuta clientul.

In 2007, am decis sa ma specializez pe online, alaturi de Mugur Patrascu si echipa din iLeo. Timp de 8 ani, am avut oportunitatea de a experimenta colaborarea cu parteneri din zona tehnologica pe diverse categorii de business-uri, solutii de media si comunicare.

2015 a fost momentul in care am ales sa ma indrept spre zona din online cu cel mai inalt pragmatism si in acelasi timp cu cea mai inalta specializare: performance marketing-ul.

De ce ati plecat de la iLeo si cum ati ajuns sa fiti co-fondator al Edge?

Dupa 8 ani de iLeo/Leo Burnett, timp in care am experimentat toate fatetele marketingului online, am simtit nevoia sa ma concentrez pe un serviciu care ajuta direct clientul, intr-un mod evident. Pragmatic si direct. Cu rezultate masurabile in business si previzibile.

In 2015, am avut o discutie cu Dorin Boerescu, CEO 2Performant Network, in urma careia a aparut oportunitatea aducerii pe piata a unui serviciu de marketing performance avansat, cu knowledge acumulat atat din e-commerce, cat si din experienta comunicarii corporate, utilizabil atat de branduri, cat si de magazine online, cu un avantaj competitiv major dat de faptul ca echipa este formata in jurul unei culturi a rezultatelor in online.

Astazi, ma bucur sa livrez rezultate alaturi de echipa spectaculoasa din 2Parale/2Performant.

Ce face, mai exact, agentia Edge? Care este legatura dintre Edge si mai cunoscuta 2Parale?

Edge este o agentie full-service de performance marketing. Asta inseamna ca, in lumea complicata a online-ului, noi venim cu o abordare integrata si solutii pragmatice care livreaza rezultate palpabile.

Pentru cei mai multi dintre clientii nostri si pentru cei mai multi oameni de marketing, aceste rezultate inseamna vanzari. Sau altfel spus, la nivel de servicii, acoperim partea de Google, Facebook, afiliere, RTB, premium display, mobile, Analytics si SEO - deci acoperim toate canalele online si integram cele mai noi instrumente si tehnologii, toate puse in slujba performantei in zona de online business.

Infiintarea Edge este un parcurs normal de dezvoltare si schimbare a diviziei de PPC din cadrul 2Parale spre o agentie de performance, prin adaugarea de servicii si competente noi, o abordare strategica completa la nivel de livrare de rezultate, precum si orientare spre o categorie de clienti corporate.

Ce aduceti nou pe piata de marketing online din Romania? Cu ce va diferentiati?

Prin Edge consolidam cea mai noua verticala in industria de marketing online, cea a agentiilor de performance marketing. Iar prin agregarea experientei oamenilor din afiliere si PPC, oferim o noua perspectiva livrarii de rezultate.

Prin ceea ce facem, ne dorim sa oferim un suport real oamenilor de marketing care au nevoie sa fie la curent cu cele mai noi solutii ce le pot aduce performanta.

Asadar, as spune ca diferentiatorii nostri sunt pe mai multe niveluri:

- Suntem agentia de performance cu acces direct la cea mai mare retea de afiliere din Romania (2Parale).

- Stim cum se livreaza rezultate atat in e-commerce, cat si in mediul corporate (ma refer aici la campanii promotionale sau de imagine pentru business-uri care nu vand online).

- Oamenii din Edge sunt nascuti si crescuti pe principiul performantei (al rezultatelor imediate, masurabile). Edge se bazeaza pe o echipa formata din oameni cu experienta de agentie si specialisti formati in cadrul 2Parale, care au competenta de a analiza, intelege si utiliza date complexe in programele de performance.

- Integram cea mai noua tehnologie pentru a obtine rezultate in campaniile online.

- Acoperim un spectru mai larg al canalelor de performanta si o arie geografica extinsa in afara granitelor Romaniei, prin asocierea cu reteaua de afiliere 2Parale/2Performant (retea de afiliere pentru e-commerce in regiune)

De ce performance marketing? Care credeti ca este diferenta majora intre acest tip de marketing si alte forme de promovare si publicitate?

Daca ar fi sa folosesc o comparatie, performance marketingul este noul copil al timpurilor noastre; nascut din doi parinti complet diferiti, tehnologia si publicitatea, mostenind de la fiecare tot ce e mai bun.

De aceea, diferenta majora intre performance si restul formelor de publicitate este capacitatea de a anticipa si gestiona rezultatele. E copilul despre care stii sigur ca se va intoarce cu note bune, bazate pe competentele si knowledge-ul acumulate.

Care sunt obiectivele Edge pentru 2016? Cum vedeti evolutia agentiei in cativa ani?

Obiectivele noastre sunt de crestere a business-ului si pozitionare in portofoliul marketerilor ca un suport real atunci cand vine de livrarea si controlul rezultatelor.

Ne dorim ca Edge sa devina un centru de knowledge legat de online, cu cei mai smart oameni capabili sa ofere solutii, intr-un mod integrat.

Dezvoltarea tehnologiei si prezenta ei in viata oamenilor reprezinta un mediu ideal de dezvoltare a serviciilor Edge. Ne dorim sa fim partenerul principal al business-urilor cu planuri mari pe online.

Cum arata piata de performance marketing de la noi in prezent? Cum vedeti dezvoltarea ei pe viitor?

Daca ne uitam la principalele platforme care livreaza pentru piata de performance marketing (Google si Facebook), atat international cat si local, asistam la o crestere continua, iar procentul din totalul cheltuielilor de marketing deja depaseste mediile clasice.

Daca ne uitam la tipologia de client, exista o mare apetenta pentru acest tip de promovare in zona business-urilor mici si medii, dar ultimii ani au aratat o directie tot mai clara si pentru business-urile mari inspre integrarea acestui tip de promovare in mixul lor, la un nivel avansat.

Care sunt principalele trenduri ale pietei de performance marketing pe care le-ati numi?

- Integrarea strategica a folosirii platformelor (performance, social, display) si conceptul de "audienta"

- Folosirea datelor pentru optimizarea rezultatelor si intelegerea cumparatorului

- Mobile-ul - ca parte integranta a cresterii performance marketing-ului

Ce carti de business le-ati recomanda celor care vor sa inteleaga mai bine acest domeniu?

M-as opri la trei titluri principale: Web Analytics 2.0 de Avinash Kaushik, Trust Me, I'm Lying de Ryan Holiday si The Marketing Performance Blueprint de Paul Roetzer.

Pe langa asta, as recomanda mai multe site-uri in care poti gasi informatie utila: ppchero.com, econsultancy blog, searchengineland.com, adweek.com.

Cum va place sa va relaxati? Cum impacati jobul cu viata personala?

In mod constant, gasesc in viata personala idei si tehnici care se pot aplica in performance marketing, de la intelegerea comportamentului oamenilor pana la felul in care se modifica asteptarile noilor generatii.

Chiar daca performance marketing-ul inseamna automatizare, in spatele acesteia, exista intotdeauna un om cu o idee si o strategie bazata pe intelegere umana.

Relaxarea vine tot din zona "on the edge". Incerc sa practic cat mai des sporturi in care sa existe combinatia aer-apa/pamant-viteza: kiteboarding, ski si motociclism (deja ma pot numi veteran aici), kendo. Citesc si as vrea sa calatoresc mai mult.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Romania va avea un deficit de 6,5% anul acesta, conform estimarilor Comisiei Europene
Romania va avea un deficit de 6,5% anul acesta, conform estimarilor Comisiei Europene
Estimarile Comisiei Europene indica un deficit de peste 6,5% din PIB pentru Romania, in vreme ce Consiliul Fiscal considera ca acesta va fi in jur de 6,4% din PIB, daca nu se va recurge din nou la...
Când se va lansa primul iPhone cu chipset pe 2nm
Când se va lansa primul iPhone cu chipset pe 2nm
Apple întâmpină întârzieri în implementarea tehnologiei de fabricație pe 2nm pentru cipurile sale. Astfel, cel mai probabil inovația nu va fi disponibilă pentru seria iPhone 17,...
#Cosmin Nastasa Edge interviu, #Edge performance marketing , #Manageri