Loredana Preda, Galeriile Noblesse: Despre arta umorului si succes in afaceri

Sambata, 10 Noiembrie 2012, ora 00:00
4690 citiri
Loredana Preda, Galeriile Noblesse: Despre arta umorului si succes in afaceri

Loredana Preda, managerul Galeriilor Noblesse, isi gaseste energia si motivatia in micile vacante in mijlocul naturii, in savurarea unei cesti de cafea pe o terasa sau vizitand targurile de design din afara. Mai mult, trece peste orice moment de criza cu diplomatie, punand in practica arta umorului.

Anul 2012 a fost unul foarte bun pentru compania sa, iar criza a fost doar un "dus rece" care i-a calit pe cei tari.

"Secretul nostru este de fapt o reteta de succes care se poate aplica indiferent de business si de specificul lui. Practic, e vorba despre diferenta intre dorinta de a cladi o companie si o imagine pe termen lung a acesteia si cea de a profita doar de niste circumstante", a declarat Loredana Preda.

Despre afaceri, timp liber, pasiunea pentru design interior si cum sa inveti sa fi un manager bun al timpului tau, vorbeste managerul Galeriilor Noblesse, intr-un interviu acordat Business24.

"Galeriile Noblesse" este un nume impunator pe piata amenajarilor de lux, in Romania. Care a fost secretul care a adus si a pastrat compania la acest nivel?

Secretul nostru este de fapt o reteta de succes care se poate aplica indiferent de business si de specificul lui. Practic, e vorba despre diferenta intre dorinta de a cladi o companie si o imagine pe termen lung a acesteia si cea de a profita doar de niste circumstante, " sa dai tunuri " altfel spus.

Cred ca tarie ca cele care conteaza sunt, in primul rand, calitatile antreprenoriale valoroase ale celor care administreaza business-ul si aici pot spune ca a contat foarte mult experienta, pregatirea si implicarea mea si a sotului meu, impreuna muncind si dedicandu-ne 100% afacerii Galeriile Noblesse.

Am inceput acest business dupa o experienta de 9 ani intr-o companie franceza producatoare de mobila din lemn masiv pentru export, unde am ocupat impreuna functiile manageriale de top, fiind implicati in absolut toate departamentele de conducere ale firmei.

Astfel, inceperea propriului business, mai intai in domeniul mobilei de lux si treptat in amenajari complete, a fost o evolutie fireasca care s-a bazat atat pe experienta si cunostintele valoroase acumulate, cat si pe pasiunea noastra pentru produse de calitate si design interior.

Care sunt principiile de business pe care le-ati urmat intotdeauna in afaceri?

Sunt cateva principii cheie care ma ghideaza inca de la inceput : corectitudinea fata de clienti, parteneri si salariati, profesionalismul nostru si al echipei in care trebuie sa investim in permanenta, dorinta de a fi cei mai buni pe segmentul nostru de piata, ceea ce ne face sa fim diferiti, unici si pionierii multor idei si actiuni pe care beneficiarii nostri le apreciaza.

Cu ce se deosebesc Galeriile Noblesse de concurenta?

In primul rand as descrie Galeriile Noblesse ca un brand extrem de complex , oferind o gama completa de produse pentru amenajari interioare, de la mobilier, corpuri de iluminat, textile, tapet, placari, sanitare, pana la decoratiuni.

Din dorinta de oferi solutii complete, "la cheie" ,in amenajari, ne-am imbunatatit portofoliul de produse de la an la an, fiind astazi poate singurul furnizor cu o gama atat de diversificata de produse, de la un nivel mediu- inalt la unul exclusivist. Suntem importator direct si ne adresam atat beneficiarilor de case, apartamente, cat si proiectelor de cafenele, restaurante, hoteluri, office-uri sau alte spatii publice.

Suntem cunoscuti in primul rand pentru amenajarile in stil clasic si proiectle de lux in care ne-am implicat, clasicul fiind prima noastra "dragoste ", dar tratam cu profesionalism si inovatie si amenajarile moderne , oferta noastra fiind completa si pe acest segment .

Pe langa diversitate si complexitate, Galeriile Noblesse se remarca printr-o evolutie extrem de dinamica si inovativa pe piata amenajarilor de interior, reusind chiar si in perioada de criza sa-si consolideze pozitia de lider pe piata de lux.

Acest lucru a fost posibil datorita strategiei de management care a ales, indiferent de riscuri, sa se promoveze ca un brand de lux, fara concesii si compromisuri. Am diversificat oferta de produse si am crescut calitatea serviciilor, iar prin aceasta ne-am detasat mult de concurenta care de cele mai multe ori s-a indreptat spre mediu-low .

Cum a fost anul 2012 pentru Galeriile Noblesse?

Anul 2012 a fost un an foarte bun, cu o crestere a cifrei de afacere cu 50% , ceea ce inseamna ca am avut aprte de o evolutie remarcabila. Totusi, trebuie sa subliniez faptul ca circa 40% din cifra de afacere a fost realizata cu clienti fideli, care au revenit la Galeriile Noblesse cu noi proiecte, atat personale cat si legate de business-urile lor.

Acest lucru este o dovada clara a calitatii produselor si serviciilor oferite de noi si in egala masura o recunoastere obiectiva a competentelor noastre. Ne dorim foarte mult sa ne fidelizam clientii, le multumesc tuturor si le datorez mult unora dintre ei care ne-au calauzit pasii pe drumul pe care suntem astazi!

Cum este piata de lux pe vreme de criza?

Pe vreme de criza cu siguranta piata de lux a scazut atat in domeniul amenajarilor, dar si in celelalte domenii precum: imobiliare, auto, frumusete, etc. Acest lucru a scos de pe piata multe companii, dar in acelasi timp cred in cresterea performantei si calitatii produselor si serviciilor oferite de cei care au ramas si si-au consolidat pozitia.

Managementul unui business de succes nu se bazeaza pe o piata speculativa si pe oportunitate, asa cum era inainte de criza, ci pe competente antreprenoriale reale, pe serioziate si strategii dezvoltate pe termene mediu, respectiv lung. Criza a fost pentru multe business-uri un " dus rece ", pe cei mai tari i-a calit , iar altii sunt inca in convalescenta .

Ce planuri aveti pentru Galeriile Noblesse in 2013, dar si in urmatorii ani?

Anul 2013 va fi un an plin de proiecte, insa voi vorbi despre ele la momentul potrivit, deoarece lucrez la citeva business-planuri prin care imi doresc diversificarea activitatilor si consolidarea pozitiei pe piata amenajarilor de calitate, " la cheie" .

Am creat Galeriile Noblesse din dorinta de a-l face un important brand de lux, daca nu chiar un reper la aceasta categorie. Gamele de produse si servicii le-am imbunatatit si completat de la an la an, ajungand in prezent sa reprezentam in Romania peste 250 de producatori de produse pentru amenajari interioare, incluzand: mobilier, corpuri de iluminat, decoratiuni, textile, placari de orice tip, sanitare etc.

Lucram in special cu furnizori din Italia, Spania, Franta, dar si din Anglia sau Olanda, toti acesti producatori fiind atent selectionati pentru seriozitate si calitate, de la un nivel mediu-inalt la nivel exclusivist .

Datorita ofertei noastre de produse, suntem un furnizor complex si competitiv pentru cei care isi doresc produse de calitate pentru beneficiarii finali, dar si un partener ideal pentru arhitecti, si designeri in proiectele pe care acestia le demareaza. De exemplu, in 2010 am creat concursul Insign Awards , prin care promovam designerii romani valorosi si descoperim noi talente, fiind astfel un important sustinator si ambasador al designului romanesc de calitate.

Pentru cei care isi doresc servicii de proiectare si design interior la un nivel inalt , am creat si propriul studiou de design, Studio Insign, care in anul 2012 s-a bucurat si de o importanta recunoastere internationala , fiind primul studio de design din Romania acceptat ca membru in asociatia internationala de design interior din Marea Britanie, Design Society. Ne bucuram deja de un portofoliu important de proiecte atat pentru zona de case si apartamente rezidentiale, cat si pentru spatii publice, cafenele, restaurante, lucrand pe orice stil, modern sau clasic.

Dupa cum puteti observa, am avut o evolutie frumoasa, plina de realizari, ceea ce i-ar face pe multi sa spuna ca suntem deja sus , dar intotdeauna este loc de mai bine si de noi provocari, asa ca anul 2013 va fi un an in care mi-am propus dezvoltarea a cat mai multor proiecte antrenante si indraznete, prin care sa ne consolidam pozitia de brand de lux si sa ne diversificam tot mai mult gama de produse si servicii, intr-un mod original, asa cum ne caracterizeaza.

Ati declarat in urma cu mai bine de un an ca "Eleganta si perfectiunea detaliilor, simtul umorului si ambitia de a fi cel mai bun transforma o pasiune intr-o afacere de succes". Care este, mai exact, rolul pe care simtul umorului il are in reusita businessului?

Cand vorbim de umor, nu ma refer in niciun caz la sarcasm sau ironie, ci mai degraba la arta de a depasi situatiile incordate, delicate, care apar uneori in relatiile cu partenerii, clientii sau salariatii. Sunt momente de criza care trebuie depasite cu diplomatie, iar arta umorului poate fi o cale inteleapta, pentru ca o gluma buna poate destinde situatia si aduce de obicei optimism.

De asemenea, sunt de principiu ca atunci cand exista serioziate, profesionalism si corectitudine, oricare ar fi problemele, acestea se vor solutiona daca exista intelegere si rabdare.

Care credeti ca este locul ideal pentru a lua o decizie buna de afaceri?

Cred ca alegerea acestui loc depinde de la o persoana la alta, dar si de perioada, anotimp. Pe mine intotdeauna ma motiveaza si ma incarca de energie micile vacante in mijlocul naturii, savurarea unei cesti de cafea pe o terasa agreabila sau vizitele la targuri din afara.

Recunosc insa ca luarea unei decizii depinde foarte mult si de tipul/importanta ei, dar mai ales de starea spirituala in care ma regasesc.

O afacere de familie este, practic, un mix de interese: atat pe plan profesional, cat si pe plan personal. Cum reusiti, totusi, sa faceti separarea intre aceste doua planuri?

Nu este intotdeauna usor, mai ales ca uneori neintelegerile de la munca se reflecta si in relatia personala cu sotul meu. Pana acum le-am depasit de fiecare data si sper ca experienta si varsta sa ne ajute sa le depasim cu si mai multa intelepciune de-acum incolo.

Nu cred ca putem vorbi de eliminarea lor, ci mai degraba de un management bun al acestora, care se invata la fel ca orice specialitate.

Ce inseamna pentru dumneavoastra timpul liber?

Timpul liber inseamna pentru mine mers la sala unde practic cu pasiune Zumba si aqua fitness, plimbarile in natura si activitatile intreprinse impreuna cu fetitele mele.

In rest, majoritatea lucrurilor pe care le fac de placere au legatura cu pasiunea mea pentru design interior si managementul afacerilor.

Va ramane timp si pentru pasiuni?

Putin, foarte putin ....dar cum spun mereu , acest business il fac in primul rand din entuziasm si cu placere, asa ca-mi traiesc cea mai mare pasiune la lucru, o fac zilnic si nu-mi doresc altceva!

Subiectul despre care alianța de guvernare evită să vorbească în an electoral: „O situație mult mai gravă decât s-a anticipat”
Subiectul despre care alianța de guvernare evită să vorbească în an electoral: „O situație mult mai gravă decât s-a anticipat”
Bugetul României a ajuns într-o stare critică, avertizează din ce în ce mai mulți economiști. Sarabanda scumpirilor pe bandă rulantă, majorarea taxelor și a impozitelor reflectă cel mai...
Samsung ar putea lansa ceasuri inteligente cu o funcție de monitorizare a glicemiei
Samsung ar putea lansa ceasuri inteligente cu o funcție de monitorizare a glicemiei
Un nou raport sugerează că Samsung ar putea introduce monitorizarea glicemiei în ceasurile sale inteligente de generație următoare, o inovație care ar putea transforma modul în care...
#Loredana Preda Galeriile Noblesse, #afaceri design interior, #business Galeriile Noblesse, #mobila Galeriile Noblesse , #Manageri